Lietojamība un lapas ekspozīciju skaits

Deniss Fedotovs (deni2s), 06.09.2008., 20:54

Vai liels lapu ekspozīciju skaits ir labi vai slikti?

Parasti mājaslapu statistikā tiek uzrādīti divi skaitļi - unikālie lapas apmeklētāji un lapas ekspozīciju skaits, jeb citiem vārdiem sakot, cik reizes lapa ir pārlādēta vispār. Arī reklāmdevējus (īpaši mediju aģentūras) vienmēr interesē, kāds ir garantētais baneru ekspozīciju skaits noteiktā laika posmā? Protams, jo šis skaitlis ir lielāks, jo vairāk tas patīk reklāmdevējiem.

Taču te rodas jautājums - kam jūs veidojat mājaslapu - tās apmeklētājiem vai reklāmdevējiem? Jo, ja lapa tiek veidota tās apmeklētājiem, tad jūs esat ieinteresēts, lai lapā apmeklētājam būtu "jāmokas" pēc iespējas mazāk klikšķinot pa to. Jo mazāk apmeklētājam būs jāklikšķina, lai atrastu vēlamo informāciju vai izpildītu nepieciešamo darbību, jo ērtāka viņam šķitīs šī lapa. Un jo mazāk ekspozīciju būs lapai. Un vēl viena interesanta lieta - jo interesantāka ir jūsu lapa, jo retāk apmeklētāji klikšķinās uz reklāmām tajā, cenšoties atrast ko citu.

Pāris reāli piemēri no dzīves saistībā ar ekspozīciju skaitu.

Paskatīsimies uz draugiem.lv statistiku par unikālajiem apmeklētājiem:

Top 10 lapas pēc apmeklētāju skaita

Kā redzams, draugiem.lv atpaliek no inbox.lv pēc unikālo apmeklētāju skaita. Toties pēc ekspozīciju skaita draugiem.lv ir topa augšgalā:

Top 10 lapas pēc ekspozīciju skaita

Vai tas liecina par labu draugiem.lv? Domāju, ka nē. Acīmredzot ar draugiem.lv lietojamību kaut kas nav kārtībā, ja ņem vērā, ka konkurentam one.lv uz katru lietotāju vidēji ir 589 ekspozīcijas mēnesī, bet draugiem.lv - 1014 ekspozīcijas. Pie tam, domāju, ka klikšķi ir daudz vairāk, jo draugiem.lv ļoti aktīvi izmanto AJAX tehnoloģiju (īpaši bilžu galerijās), kas ļauj mainīt lapas saturu nepārlādējot lapu un domāju, ka šādi klikšķi šeit redzamajā Gemius statistikā netiek uzskaitīti.

Ja palūkojas, kas par šo tēmu rakstīts iekš draugiem.lv piedāvātās statistikas, tad var redzēt, ka draugiem.lv noklusē to, ka pēc unikālo apmeklētāju skaita viņi nav līderi Latvijas interneta vidē, taču parāda tikai sev izdevīgāko grafiku, kur lielo ekspozīciju skaitu cenšas pataisīt no defekta par efektu:

draugiem.lv statistika

Cita mājaslapa, kura cer lepoties ar lielu ekspozīciju skaitu ir krabjiem.lv, jo citādi es nevaru izskaidrot, kādēļ viņu lapās kodā ir šādas rindiņas, kas pārlādē lapu katras 5 minūtes:
<meta http-equiv="refresh" content="300" />

It kā sīkumi, taču pēc tiem var spriest par mājaslapu veidotāju attieksmi - vai mājaslapas tiek veidotas galvenokārt apmeklētājiem vai reklāmdevējiem.



16 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
vdl (spam@3priedez.net), 06.09.2008. 22:11:38 (ip:217.199.104.165)
Komentāra reitings: 0

dzeram? tas ka lietotaajs sociaalajaa portaalaa uzturaas ilgaak kaa zinju portaalaa tev nav ienaacis praataa? tas ka one.lv lietotaajs izdara mazak kliku nenoziimee ka noteikti one.lv ir lietojamaaks. tas tikpat labi (un shajaa gadiijumaa man taa arii liekaas) liecina par to ka lietotaajs draugiem.lv pavada ilgaaku laiku un attieciigi taadeelj rodaas vairaak kliku.

seedies 2i.

ja gribi peetiit lietojamiibu tad uzstaadi meerkji (teiksim atrast konkreeta lietotaaja bildes/etc) un tad saliidzini pa portaaliem. a kaukaadus ciparinjus reekjinaat neiedziljinoties lietas buutiibaa - sekli

deni2s, 07.09.2008. 08:41:24
Komentāra reitings: 0

vdl, kopš kura laika one.lv ir nevis sociālais portāls, bet gan ziņu portāls? Sveiki, Gauja!

ithink.lv (no@spam.org), 07.09.2008. 08:51:11 (ip:195.244.141.56)
Komentāra reitings: 0

Tieši tā. Daudz kikšķu draugos parāda, ka cilvēki pavada ilgāku laiku lapā. Vairāk ko skatīties, vairāk ko darīt. Ar lietojamību tam nav nekāda sakara.

Valts_1, 07.09.2008. 10:41:35 (ip:212.93.97.134)
Komentāra reitings: 0

B-shit! Galīgi sabrauci auzās. Salīdzināji one.lv ar draugiem... :D

Bet meta refresh drīzāk ir lai nezaudētu sessiju, jo praktiski neviens vienu linku netur vaļā vairāk par 5min...

deni2s, 07.09.2008. 17:47:25
Komentāra reitings: 0

Valts_1, ja nezināji, tad one.lv ir tiešākais konkurents draugiem.lv. Vienu vairāk lieto krievvalodīgie, otru - latvieši. Un kāda velna pēc vajadzētu nepazaudēt sesiju, ja neviens linku netur vaļā vairāk par 5 min?

vdl (spam@3priedez.net), 07.09.2008. 18:17:38 (ip:217.199.104.165)
Komentāra reitings: 0

zinju portaali bija domaati tvnet/delfi
sveika muuja :)

deni2s, 07.09.2008. 18:26:31
Komentāra reitings: 0

vdl, tad kādā sakarā tu te iepin ziņu portālus tvnet/delfi? Es rakstīju par draugiem.lv un one.lv

dzēsts lietotājs, 07.09.2008. 20:24:05
Komentāra reitings: 0

Tas hrenijs one.lv taču nav salīdzināms ar draugiem...

vdl (spam@3priedez.net), 07.09.2008. 21:55:07 (ip:217.199.104.165)
Komentāra reitings: 0

perkee tad tablee dati par rakstaa nesaistiitiem portaaliem?
jebkuraa gadiijumaa peec clicku attieciibas spriest par lietojamibu ir kaa peec cheku daudzuma lielveikala miskastee spriest par lielveikala lietojamiibu

deni2s, 08.09.2008. 10:18:23
Komentāra reitings: 0

rxx, ir cilvēki, kas domā tieši pretēji, ka tie hrenijie draugi nav salīdzināmi ar one.lv.

vdl, tablē dati ir par top10 mājaslapām, kuras izmanto gemius statistiku, kas pašlaik Latvijā ir visprecīzākā, tas arī viss. Par lietojamību tad paliksim katrs pie sava viedokļa. Žēl, ja uzskati, ka draugiem.lv ar lietojamību viss ir labākajā kārtībā.

Pipuks, 10.09.2008. 21:19:32 (ip:90.191.99.203)
Komentāra reitings: 0

deni2s - kauns atzīties, ka nošāvi greizi? :)

Pēc tā kā Tu spried, sanāk, ka (iedomāta) lapa kurai viss saturs un funkcionalitāte (ziņas, komentāru formas, kontaktu formas, aptaujas, galerijas utt.) ir sabāzts vienā lapā ir daudz lietojamāka, nekā tā, kurai saturs ir kategorizēts un salikts pa sadaļām? Tā taču vajadzētu būt, jo pirmajai taču būs daudz mazāk klikšķu nekā otrajai ...

deni2s, 11.09.2008. 21:32:10
Komentāra reitings: 0

Pipuks, ja tavas iedomātās lapas apmeklēs pusmiljons mēnesī, tad salīdzināsim arī viņas, taču man šķiet, ka tā diez vai notiks. Nevajag taču galējībās ieiet. Kautkāda lietojamība, atšķirībā no tava piemēra, ir gan one.lv, gan draugiem.lv, ko pierāda tie ~pusmiljons apmeklētāju mēnesī. Vienīgais, ka vienai lapai tā tomēr nav tik laba, kā otrai.

dzēsts lietotājs, 11.09.2008. 21:43:37
Komentāra reitings: 0

Mans skatījums tīri no praktiskās puses ir tāds, jo lapā ir vairāk noderīgas informācijas jo lielāks būs:
- pavadītais laiks
- lapu apskates
- returned visitors

Es nezinu, kā darbojas one.lv, bet draugos kad ieeju, tad šad tad varu 20 lapas 10 minūtēs izklikināt uz jaunākajām bildēm, draugiem kuri onlain, lasot epastus un refrešojot 5x minūtē, utml;

Tā kā nez, Deniss, kā tur īsti ir.

Man one.lv saistās ar emailiem patiesībā un ar onliner.lv (bet tur jau man cits stāsts par lietojamību :)

deni2s, 12.09.2008. 07:39:21
Komentāra reitings: 0

Redz, sandy, piemēram, refrešošanu 5x minūtē varētu aizstāt ar ajax skriptu, kas to darītu tavā vietā un pat daudz reiz biežāk.

Hehe, 17.09.2008. 11:19:38 (ip:83.99.208.225)
Komentāra reitings: 0

deni2s, tas ir pilnīgi aplami, jo:
-) ja lapa nav ērti lietojama, tad pirmajā brīdī būs daudz klikšķu, bet ar katru dienu tie saruks, jo lietotājs nevēlēsies visam iet cauri, ja vien tas nav oriģināls saturs, viņam vienkārši nepatiks. Paskaties apple.com mājaslapu, kur vēl ērtāki produkti kā no apple.com, taču viņu portālam noteikti ir liels klikšķu skaits.
-) draugiem.lv lietotājiem ir daudz ko darīt, tādēļ ir arī klikšķu, tas pats facebook.com, myspace utt.
-) pārlādi ik pēc noteikta laika lapai nodrošina daudzi ziņu portāli, lai vienmēr atjaunotu aktuālāko informāciju nevis lai dabūt klikšķu.

Klikšķus dabūsi daudz tad, ja būs apmierināti apmeklētāji nevis otrādi!!!!!

Jānis (janis.jan@inbox.lv), 01.10.2008. 20:32:36 (ip:217.199.105.83)
Komentāra reitings: 0

Smieklīgi. Atrast kaut kādu rindiņu krabjiem.lv kodā... Interesanti ar kādu motivāciju vispār tika lūkots krabju kods. LAi nu ko par to lapu runātu, manuprāt, ļoti veiksmīgs piemērs kā vajag nezaudēt ātrdarbību un vienkāršibu attīstoties. Salīdzinot ar viņu konkurentiem viņi ir stipri pārāki, ar nepārbžtību, gan rakstos, gan reklāmas un vienkāršību.

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz ziņu sarakstu

Par web.hc.lv

web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.

Reklāma
ienāktreģistrēties