BlogAds - kā tas sākās, kur bija problēmas un kāpēc tika slēgts

16.03.2008. 21:14:00 sagatavoja Endijs Lisovskis, pup.lv

Turpinājumā varēsiet lasīt par to kā radās BlogAds.lv. Kādas bija problēmas tā pastāvēšanā. Kāpēc projekts tika slēgts. Kā es redzu līdzīgu sistēmu darbību nākotnē.

BlogAds logoSāksim ar vēsturi. BlogAds.lv tika izveidots iepriekšējā gada vasarā. Tātad jau stipri sen. Pa šo laiku tika nomainitas divas reklāmu izvietošanas stratēģijas. Sākotnējā bija balstīta uz reklāmas atdevi ņemot vērā klikšķu vai ekspozīciju skaitu (atkarībā no reklāmas tipa). Šis veids popularitāti neguva, jo stipri, stipri lielākajai daļai blogu ir mazs apmeklējums. Savukārt maza apmeklējuma rezultāts ir mazs ekspozīciju skaits un mazs klikšķu skaits. Turklāt vairākiem blogeriem mazo klikšķu skaitu gribējās uzlabot pašiem klikšķinot uz reklāmām, kas, protams, nebija atļauts. Uzreiz radās negatīvas atsauksmes no blogeriem, jo viņiem nesanāca īsā laikā nopelnīt ievērojamas summas. Taču, ja jau katrs blogeris ar saviem dažiem simtiem apmeklētāju varētu pelnīt ievērojamas summas, tad mēs visi sen jau būtu bagāti. Līdzīgu scenāriju var redzēt arī ar TextAds.lv reklāmām. Mazo klikšķu skaitu reizēm cenšas aizstāt ar citu aicināšanu uz klikšķināšanu. Savukārt kāds tam ir rezultāts, gan jau nav jāstāsta. Līdz ar to šaubos, ka arī ar TextAds.lv palīdzību blogeri var sapelnīt tik cik viņu sirds kāro.

Ņemot vērā pirmā modeļa problēmas tika nolemts, ka kardināli jāmaina pieeju. Blogeriem tika piedāvāts izvietot pie sevis reklāmu, par to saņemot iepriekš atrunātu mēneša maksu. Biju paredzējis ka šāds modelis interesēs daudzus. Bet kļūdījos. No vairākiem simtiem cilvēku kas attiecīgo piedāvājumu bija lasījuši, atsaucās tikai daži. Ar lielāko daļu no viņiem tika panākta vienošanās un izvietoti reklāmas laukumi. Šis modelis bija vairāk kā eksperiments. Vēlējos noskaidrot cik liela atsaucība būs no blogeriem, cik liela atdeve būs no reklāmām, kā arī cik ļoti blogeru vēlme nopelnīt sakrīt ar to cik viņu blogs ir reāli vērts reklāmdevēju acīs. Nepieciešamo informāciju ieguvu. Atbildi uz pirmo jautājumu jūs zināt. Par otro neatklāšu. Savukārt par trešo jāsaka, ka ar maziem izņēmumiem, lielākā daļa blogeru uzskata, ka viņu blogs ir krietni vērtīgāks kā reklāmas izvietošanas vieta, nekā tas patiesībā ir.

Daudzus blogerus atbaidīja arī tas, ka lai saņemtu kaut kādus ienākumus bija noteikts minimālās summas izmaksas limits, kā arī bija prasība reģistrēties VID. Taču bez šādām prasībām startēt nevarēja. Minimālais limits bija predzēts, lai atsijātu tos, kam šāds pasākums nebija paredzēts kā ilgtermiņa lieta. Savukārt reģistrēšanās VID bija obligāta, jo kad ar VID pārstāvjiem runāju par to, kā drīkstu blogeriem izmaksāt naudu, saņēmu atbildi, ka to drīkstu darīt tikai un vienīgi tad, ja persona ir reģistrēta VID kā saimniecisku darbību veicoša. Un kurš prātīgs cilvēks ies pret to, ko saka VID?

Ņemot vērā visas augstāk uzskaitītās lietas secināju, ka šāda pasākuma uzturēšana pie dzīvības ir ļoti neizdevīga. Es neredzēju kā tagadējā situācijā no šī projekta var gūt peļņu. Savukārt ja projekts nenes peļņu, bet rada zaudējumus, tad tā pastāvēšanas jēga ir apšaubāma. Tāpēc nolēmu, ka resursus ieguldīšu citos projektos. Līdz ar to 29.02.2008 sazinājos ar visiem, kuriem bija jāizmksā kaut kādas naudas summas. Lielākā daļa no viņiem attiecās saņemt kaut kādas izmaksas. Daži saņēma. Daži vēl domā. Savukārt, ja ar tevi es neesmu sazinājies, bet tu uzskati, ka neesi saņēmos to ko biji nopelnījis - droši raksti man e-pastu. Visu sarunāsim. Tagad var saņemt izmaksu pat ja esat nopelnījis tikai 0.01Ls.

Tagad vēlos izteikt savu vērtējumu par tēmu “servisi reklāmu izvietošanai blogos” ar skatu nākotnē. Uzreiz varu teikt, ka tādi servisi būs un viņi dzīvos. Vienīgi viņi būs vairāk paredzēti TOP blogiem. To varam jau tagad novērot. Piemēram, Artūrs ir uz gadu iegādājies reklāmas laukumus populārākajos blogos. Tāpēc var apgalvot, ka tirgus ir perspektīvs. Taču tagad tas ir ļoti mazs. Katrā ziņā novēlu veiksmi Artūram. Savukārti tiem blogeriem, kuri neatbilst Artūra izvirzītajiem kritērijiem varu ieteikt audzēt sava bloga popularitāti un kvalitāti. Un varbūt arī jūs kādu dienu saņemsiet piedāvājumu par reklāmas izvietošanu jūsu blogā. Iespējams, ka piedāvājums nāks no Artūra, iespējams no kāda cita. Taču skaidrs ir viens. Ja blogs būs populārs, tad reklāmu tajā gribēs nopirkt.

(Informācija pārpublicēta no pup.lv ar autora piekrišanu.)

Reklāma
Par web.hc.lv

web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.

[Valid RSS] Valid XHTML 1.0! Valid CSS!

RSS 2.0 ziņu barotne (news feed)  Twitter

reģistrēties