2. Atslēgvārdi

Deniss Fedotovs (deni2s), 09.08.2007., 19:20

Viens no pašiem nozīmīgākajiem SEO pamatprincipiem ir atslēgvārdu izvēle. Atslēgvārdi ir vārdi, kurus meklētājsistēmu lietotāji visticamāk ievadīs, lai atrastu informāciju, kuru jūs piedāvājat savā tīmekļa lapā.

Jo biežāk meklē informāciju tīmeklī izmantojot kādu vārdu, jo lielāka vērtība šim atslēgvārdam ir no SEO viedokļa. Panākot, ka meklējot šo atslēgvārdu, pirmajā pozīcijā pie meklēšanas rezultātiem parādās tieši jūsu lapa, jūs iegūsiet praktiski 90% apmeklētāju no visiem, kas meklēja konkrēto atslēgvārdu.

Atslēgvārdu izvēle ir ļoti atbildīgs SEO process. Ja jums jau ir lapa, kuru jūs vēlaties optimizēt, tad iespējams, ka jums ir zināms, pēc kuriem atslēgvārdiem jūsu lapa tika atrasta visbiežāk. Jūs varat paši apskatīties, kurā pozīcijā meklējot pēc šiem atslēgvārdiem meklētājsistēmas rezultātos atrodas jūsu lapa, un nav grūti iedomāties, cik daudz vairāk jūsu lapu apmeklētu, ja tai būtu augstāka pozīcija.

AtslēgvārdiJa jūs tikai veidojat lapu, tad jūsu atslēgvārdu izvēle ir sarežģītāka, jo tie ir jāizvēlas no tukšas vietas. Svarīgi ir neizvēlēties arī tādu atslēgvārdu, kurš ir tik populārs, ka jums būs grūti konkurēt meklētājsistēmas rezultātos ar citām lapām. Piemēram, atslēgvārds "sex" izsenis ir viens no populārākajiem atslēgvārdiem, ja jums izdotos panākt, ka jūsu lapa atrodas pirmajā pozīcijā meklētājsistēmās meklējot "sex", tad jums būtu ļoti daudz jaunu apmeklētāju.

Diemžēl, man jūs ir jāapbēdina. Šis atslēgvārds ir tik populārs, ka lai optimizētu mājaslapas tieši šim atslēgvārdam, daudzi, daudzi citi SEO speciālisti nodarbojas jau gadiem, nostiprinot savu lapu off-page faktorus. Ierakstiet Google meklētājsistēmā vārdu "sex" un apskatieties, cik daudz lapas tiek atrastas. Tāpēc neatmaksājas optimizēt lapu tik populāram atslēgvārdam, jo cerība tikt pirmajās vietās ir ļoti niecīga.

Šim gadījumam ir atbilstoša paruna, ka labāk būt pirmajam ciemā, nekā otrajam pilsētā. Arī no SEO viedokļa, labāk tad izvēlēties kādu mazāk populāru atslēgvārdu, kuram nav tik liela konkurence un panākt, lai lapa būtu meklētājsistēmu rezultātos pirmajā pozīcijā meklējot pēc šī atslēgvārda, nekā izvēlēties populāru atslēgvārdu ar stipru konkurenci un nebūt pirmajā rezultātu lapā meklētājsistēmā.

Vēl cita iespēja ir izmantot nevis vienu vārdu ar lielu konkurenci, bet pievienot tam kādu citu vārdu, veidojot frāzi. Piemēram, ja atslēgvārdam "darbs" ir pārāk liela konkurence, tad var mēģināt veidot frāzi "sezonas darbs", kurai konkurence būs daudz mazāka. Un, ja jūs ar SEO palīdzību panāksiet, ka jūsu lapa ir meklēšanas rezultātu augšgalā meklējot "sezonas darbs", tad nākotnē būs vieglāk panākt, lai šī (vai cita) lapa būtu meklēšanas rezultātu augšgalā arī meklējot pēc atslēgvārda "darbs".

Jāpiezīmē, ka Latvijas tīmeklī vispār ir ļoti maz tādu atslēgvārdu, kuri būtu ļoti populāri, taču tur pie vainas ir tas, ka Latvijā ir tikai apmēram 1 miljons aktīvu interneta lietotāju, tāpēc, cik liela daļa no tiem māk izmantot ko vairāk kā delfi.lv un draugiem.lv - tas vēl ir jautājums. Varbūt tāpēc tik daudzas Latvijas lapas nav optimizētas, jo vēl nav tik liela konkurence. Taču jāņem vērā, ka informācijas tehnoloģijas attīstās, pie interneta pieslēdz visu, ko vien var iedomāties, tāpēc domājot par nākotni, ir vērts pie SEO savai mājaslapai piestrādāt jau tagad, lai nostiprinātu vietu šajā tirgū, kas tik strauji attīstās.

Populārākos atslēgvārdus es te tā vienkārši tomēr neatklāšu, taču katrs tos var pameklēt pats izmantojot, piemēram, šos rīkus:
Pateikšu priekšā, ka nevajag izvēlēties vispārinātus atslēgvārdus. Piemēram atslēgvārds "mūzika" ir pārāk vispārināts. Neviens nemeklēs mūziku, jo tā nav nekur tālu jāmeklē. Cilvēki meklē konkrētas lietas. Viņi drīzāk ierakstīs frāzi "radiohead mp3" meklētājā, nekā vienkārši "mūzika".

Var izvēlēties vienai lapai vairākus atslēgvārdus, tomēr to nevajadzētu būt vairāk par diviem vai trim, un tiem pavisam noteikti vajadzētu būt par vienu tēmu, jo citādi es ļoti šaubos, ka jums izdosies izveidot kvalitatīvu lapas saturu, ja tur vienlaicīgi tiks runāts par dārzkopību, integrēšanu un to pašu SEO.

Interesanti, ka vismaz Google meklētājsistēma (esmu pārliecināts, ka arī citas lielākās), atšķirot, sastopot mājaslapā, piemēram, vārdu "lapa", vai tā ir domāta vispasaules tīmekļa lapa, vai tā ir domāta koka lapa. Neesmu drošs, ka šī sistēma strādā arī latviešu valodā, taču angļu valodā tā strādājot.

Par atslēgvārdiem var palasīt arī citos rakstos latviešu valodā:
 

 


0 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Par web.hc.lv

web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.

Reklāma
ienāktreģistrēties