web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem: Raksti http://web.hc.lv/marketings/raksti/?rss=1/ Interneta mārketings - raksti lv 2007-2017, web.hc.lv web.hc.lv 60 http://www.hc.lv/inc/baners/hclv_baner_small.gif web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem http://web.hc.lv/ web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Sun, 28 May 2017 17:54:40 +0300 2 3 4 5 6 Par Textads.lv reklāmu Interneta mārketings Raksti http://web.hc.lv/marketings/raksti/textads.lv/ http://web.hc.lv/marketings/raksti/textads.lv/ Fri, 19 Oct 2007 20:33:18 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Jau vairākus mēnešus sanācis darboties ar textads.lv kā reklāmas ņēmējam un šobrīd jau arī kā reklāmas devējam. Laikam pienācis laiks iepazīstināt ar servisu tos, kuri vēl šādu pakalpojumu nezin un tie, kas zin, neko jaunu, domāju, neizlasīs.
Textads ir jau diezgan spēcīgas kompānijas meitas uzņēmuma serviss. Adnet pirmsākumi meklējami Polijā vēl 2000.gadā, šobrīd uzņēmumam ir meitas uzņēmumi Baltijas valstīs - Latvija, Lietuva, Igaunija. Šis ir labs fakts, kas liek domāt, ka serviss ir nopietns un ar ilgtermiņa plānu.

textads.lv logotipsKur un kāpēc izmantot? No reklāmdevēju viedokļa man patīk maksāt par unikāliem klikšķiem, īpaši, ja tiek reklamēts vēl nezināms brends un tā ir mājas lapa/portāls, atšķirībā no gadījuma, kad ar banneri tiek reklamēts ne tikai kāda uzņēmuma produkts/pakalpojums, bet arī pats zīmols. Cenu par klikšķi nosaku pats (min 0.05 ls), kas nozīmē, ka nesteidzīgā variantā es samazinu izmaksas, bet variantā, kad apmeklējumu jāveido maksimāli augstu, norādu augstāku cenu par klikšķi. Piebildīšu, ka reklāmas pozīciju nosaka ne tikai noteiktā klikšķa cena, bet arī CTR. CTR (click-thru rate) - procentuāli cik tiek spiests uz šīs reklāmas attiecībā pret ekspozīciju skaitu. Šis algoritms garantē, ka visbiežāk tiek parādītas dārgākās/interesantākās reklāmas. Pie tam, veidojot piesaistošus reklāmas tekstus ir iespējams nokļūt augstākā pozīcijā ar mazāku cenu par vienu klikšķi. Piebildīšu, ka vidējā cena par klikšķi nav akla izsole, pievienojot jaunu reklāmu, tiek parādīta esošā vidējā cena par klikšķi.

Reklāmņēmējiem šī ir lieliska iespēja aizpildīt reklāmas vietas laikā kad vēl savs klientu loks nav izveidojis un nespēj nopārdot vēlamo reklāmu savā lapā. Papildus tam, pārskaitot Textads kredītus (1 kredīts = 0.01 ls) no reklāmņēmēja profila uz reklāmdevēja profilu, Tu saņem tos 150% apmērā. Tas ir, Tu vari nopelnīt 50ls kā reklāmņēmējs, pārskaitot uz savu reklāmdevēja profilu, Tev jau būs 75ls iztērēšanai Textads sistēmā. Šeit protams arī parādās biznesa iespēja, nopelni 1000 ls kā reklāmņēmējs, atrodi kādu reklāmdevēju, kuram interesē Textads sistēma, pārdod viņam savus kredītus par 1250ls, Tu iegūsi papildus 250ls, otrs ietaupīs, attiecīgi, tikpat. Arī pašiem servisa sniedzējiem šis ir izdevīgs variants, kas nodrošina naudas apriti pašu sistēmā, kas nozīmē, ka viņi nopelna divreiz no tās pašas naudas.

Moderācijas iespējas. Paneļi kā jau paneļi ar maz iespējām uz pārskatiem, tik vien kā ekspozīcijas, klikšķu skaits, ctr, ecpm, peļņu (vai reklāmdevēja gadījumā iztērēto naudiņu) var pārskatīt pa noteiktiem datumiem. Katrai savai mājaslapai nav jāveido jauns profils. Krāj kopējo peļņu visām savām mājaslapām zem viena profila. Pietrūkst, protams, detalizētāki pārskati, piemēram, kura domēna reklāmas tiek visbiežāk spiestas manā lapā. Ir iespēja bloķēt konkrētas reklāmas vai visas noteiktu domēnu reklāmas. Brīžiem man liekas, ka iepazisanas.com reklāmas nav manas lapas apmeklētājiem interesantas, nobloķēju. Vai kļūdījos šajā gadījumā - nav ne jausmas. Tāpat pretēji reklāmdevēja panelī gribētos norādīt, kuriem reklāmņēmējiem rādīt manas reklāmas, kā arī no kuriem domēniem spiests uz manas reklāmas.

Viss ir labi, bet ir iespējamas arī divas krīzes situācijas, ja servisa piedāvātāji nekontrolē dabisko reklāmdevēju pieaugumu attiecībā pret reklāmņēmējiem un pretēji. Šiem variantiem iespēja notikt ir praktiski nulle, jo reģistrācija nav automātiska, servisa sniedzēji spēj iebremzēt nevajadzīgus notikumus.

  • Strauji pieaug reklāmņēmēji. Pieaugot reklāmņēmēju skaitam un palielinoties reklāmas noietam vidējā klikšķa cena samazinās, kas nav izdevīgi pašiem Textads, kuri līdz ar to nopelna mazāku % par vienu klikšķi. Samazinās reklāmu skaits, kas nozīmē, ka reklāmņēmējam nav izdevīgi turēt aizņemtu lauku, lietotājo neklikšķina reklāmu. Reklāmas dažādība un interesantums nosaka arī reklāmņēmēja peļņu. Nerunājot par par variantu, kad pašas reklāmas beidzas.

    Beidzas textads.lv reklāma
  • Strauji pieaug reklāmdevēji. Šajā variantā, protams, ir izdevīgi reklāmņēmējam un pašiem servisa sniedzējiem, taču šis faktors palielina konkurenci pašu reklāmdevēju vidū un nozīmē viena klikšķa cenas pieaugumu. Bez pamatojuma dārgs serviss ir slikts serviss un liek meklēt alternatīvas.

Gribētos, protams, dažus uzlabojumus, piemēram, lai reklāmas vietas algoritms nerēķinātu reklāmas vietu pēc visu lapu statistikas, bet gan konkrēti manai lapai, kā arī papildus pārskatus kontroles paneļos. Pašlaik trūkst reklāmas dažādības. Sekoju līdzi reklāmām, kuras izvietotas dažos mediju portālos un attiecīgi klientūrai interesētu reklāma par rakstiem no citiem mediju portāliem. Pašlaik to dara tikai db.lv un tiešām reti vēl arī apollo.lv, šķiet vēl redzēti ir tribine.lv, 7guru.lv. Šie, pieļauju, darbojas uz principu cik nopelnu, tik pat ieguldu pašreklāmā šajā pašā sistēmā.

textads.lv "baigais nazis"Vēl pāris svarigas lietas. Galvenokārt vēlējos pateikt, ka cena par klikšķi vairs nav 0.05 Ls kā tas rakstīts informatīvajos Textads informatīvajos tekstos. Ievietot, protams, iespējams ir, bet Jūsu reklāma tā arī nesasniegs “dienas gaismu”. Darbdienās klikšķa cena vidēji ir 0.1 Ls, lai tā tiktu attēlota (reklāmas, kurām cena par klikšķi ir zem vidējā, netiek eksponētas), bet brīvdienās, kad konkurence starp reklāmdevējiem nav tik liela, tad iespēja ir ievietot reklāmu arī par 0.06 - 0.07 Ls. Starp citu, uzskatu, ka 0.1 Ls par klikšķi ir normāla cena.

Otra lieta ir reklāmas interesantums. Kā jau pieminēju, tad CTR nosaka reklāmas pozīciju, bet vajag atcerēties arī to vai Tu vēlies pēc iespējas vairāk klikšķus vai arī tiešām potenciālos klientus, kuri nesīs ienākumus. Protams, ka no šiem netīšajiem apmeklētājiem, kurš vēlas pārbaudīt vai ir ‘baigais nazis’, kāds var būt arī būs potenciālais klients. Šajā gadījumā ir plānots ļoti neslikti, netiešā veidā liekot lietotājiem pašiem izplatīt mājas lapas saiti - “Es dabūju 0.09! Domā spēsi labāk?“. Bet viena cita db.lv veidota kampaņa “Gulbis atklaj patiesību”, kur raksts sastāv no divām rindkopām un saturu par to, ka Gulbis neko nevēlas komentēt, manī tiešām izraisa vilšanos.

]]>