web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem: Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/?rss=1/ Ziņas par mājaslapu reitingiem, topiem, statistiku un konkursiem lv 2007-2017, web.hc.lv web.hc.lv 60 http://www.hc.lv/inc/baners/hclv_baner_small.gif web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem http://web.hc.lv/ web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Tue, 25 Apr 2017 11:31:21 +0300 2 3 4 5 6 IT Gada balvā "Platīna pele 2011" nosauks Latvijas labākos IT vadītājus Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/nosauks-latvijas-labakos-it-vaditajus-302/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/nosauks-latvijas-labakos-it-vaditajus-302/ Tue, 04 Oct 2011 17:17:09 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares Gada balvā "Platīna pele 2011" šogad būs jauna, vēl nebijusi nominācija - Labākais IT vadītājs/IT projektu vadītājs.

Jaunās nominācijas mērķis ir īpaši izcelt dažādu IT projektu vadītājus un organizāciju IT stūrmaņus – nodaļu vadītājus.

Latvijas IKT Gada balvas – Platīna pele 2011 - nominācijas Labākais IT vadītājs/ IT projektu vadītājs mērķis ir izcelt informācijas tehnoloģiju profesionāļus, kas savu ikdienas darbu saista ar kāda IT projekta vai organizācijas nodaļas vadīšanu. Prestižās balvas saņemšana ne tikai cels dalībnieka motivāciju, bet būs arī nozīmīgs atskaites punkts paša nominanta profesionālajā biogrāfijā.

"Vairumā gadījumu sekmīga IT projekta īstenošana vai e-pakalpojuma ieviešana ir atkarīga tieši no projekta vadītāja, kurš attiecīgā projekta realizēšanā spēlē galveno lomu, sākot no plānošanas, līdz tā veiksmīgai īstenošanai un pārvaldīšanai aktīvajā fāzē. Tādēļ LIKTA aicina gan pašus IT vadītājus, gan organizācijas izvirzīt balvai savus profesionāļus, kas sekmīgi vada lielos projektus vai atbild par informācijas tehnoloģijām valsts vai privātā sektora uzņēmumos," par jaunās nominācijas nozīmi stāsta LIKTA prezidente, Dr. oec., Signe Bāliņa.

Latvijas IKT balvai kategorijā Labākais IT vadītājs var pieteikties valsts organizāciju un privātā sektora IT vadītāji, kā arī liela mēroga IT projektu vadītāji. Ņemot vērā, ka dalību šajā nominācija var pieteikt gan pats IT vadītājs vai IT projektu vadītājs, kā arī pretendentu var izvirzīt citas personas, LIKTA īpaši aicina organizāciju vadītājus pieteikt savus darbiniekus. Tas cels ne tikai paša dalībnieka profesionālo pašapziņu, bet veicinās arī uzņēmuma prestižu.

Platīna pele

Papildus IT vadītāja kandidatūrai šogad Latvijas IKT balvas tiks dalītas tādās kategorijās kā e-pārvalde un e-pakalpojumi, e-biznesa risinājumi un pakalpojumi uzņēmumiem, kā arī sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju LIKTA pasniegs īpašo balvu labākajai e-pašvaldībai.

Latvijas IKT balvas "Platīna pele 2011" pieteikumus var iesniegt elektroniski līdz šā gada 24. oktobrim, aizpildot pieteikumu formu asociācijas mājas lapā www.likta.lv. LIKTA mājas lapā kandidāti var arī detalizēti iepazīties ar dalības noteikumiem un nolikumu.

Apbalvošanas ceremonija norisināsies svarīgākajā nacionālajā IKT nozares pasākumā - LIKTA 13. gadskārtējā konferencē šā gada 29. novembrī.

IKT balva "Platīna pele" notiek reizi gadā un šogad tā norisinās jau piekto gadu pēc kārtas. Tās ilggadējs iniciators un realizētājs ir Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA). Balvas mērķis ir celt nozares prestižu, veicināt pozitīvo publicitāti, informēt sabiedrību par IKT iespējām, kā arī izcelt nozīmīgākos projektus, kas sniedz labumu plašai sabiedrībai. 

]]>
LIKTA aicina pieteikties IKT gada balvai "Platīna pele 2011" Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/platina-pele-2011-300/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/platina-pele-2011-300/ Wed, 07 Sep 2011 19:45:06 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem LIKTA (Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija) aicina pieteikties Latvijas IKT (informācijas un komunikācijas tehnoloģiju) balvai "Platīna pele 2011".

 Tās mērķis ir apzināt un īpaši izcelt labākos pēdējo gadu laikā Latvijā radītos inovatīvos e-pakalpojumus un IKT risinājumus, kā arī informēt par tiem biznesa vidi un sabiedrību kopumā. 

IKT 2011. gada balvai dažādām nominācijām var pieteikties attiecīgo pakalpojumu, projektu īpašnieki – valsts iestādes, privātā sektora uzņēmumi, akadēmiskās organizācijas, nevalstiskās organizācijas un privātpersonas.

Šogad Latvijas IKT balvu nominanti tiks vērtēti un godalgoti šādās kategorijās:

  • E-pārvalde un e-pakalpojumi
  • E-biznesa risinājumi un pakalpojumi uzņēmumiem
  • Labākais IT vadītājs/IT projektu vadītājs

Sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju LIKTA aicina pašvaldības kandidēt īpašai balvai:

  • Labākā e-pašvaldība

"Latvijas IKT balvu "Platīna pele" rīkojam jau piekto reizi, un mums ir patiess prieks, ka tā ir kļuvusi par nozīmīgu informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares tradīciju un balvas dalībniekiem par sava veida prestižu. Nozares uzņēmumiem – pakalpojumu izstrādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem – tā ir lieliska iespēja ne tikai izcelt savu produktu un organizācijas resursus, bet arī popularizēt tos ne tikai nacionālā, bet arī starptautiskā līmenī", stāsta Signe Bāliņa, Dr. oec., Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas prezidente.

Šogad pirmoreiz balva tiks piešķirta sadarbībā ar VARAM izveidotajā balvu kategorijā "Labākā e-pašvaldība", kas sniegs iespēju pašvaldībām parādīt sevi un kalpot citiem kā piemēriem pārvaldes sektorā IKT risinājumu veiksmīgā ieviešanā un izmantošanā.

"Pašvaldības ir tā vieta, kur iedzīvotāji un uzņēmēji saņem lielāko daļu ikdienā nepieciešamo pakalpojumu. Ministrija ir gandarīta, ka pēdējā laikā daudzās pašvaldībās ieviesti e-pakalpojumi un IKT projekti, ar kuriem varam lepoties pat Eiropas mērogā. Tādēļ gribam šo pašvaldību veikumu atzīmēt nominācijā Labākā e-pašvaldība", norāda Raimonds Vējonis, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs.

Latvijas IKT balvas "Platīna pele 2011" pieteikumus var iesniegt elektroniski līdz šā gada 24. oktobrim, aizpildot pieteikumu formu asociācijas mājas lapā www.likta.lv. LIKTA mājas lapā kandidāti var arī detalizēti iepazīties ar balvas dalības noteikumiem un nolikumu. Apbalvošanas ceremonija norisināsies nozīmīgākajā nacionālajā IKT nozares pasākumā - LIKTA 13. gadskārtējā konferencē šā gada decembrī. Apbalvojumu saņems gan projekta "īpašnieks", gan izstrādātājs vai piegādātājs. Projektu var pieteikt konkursam, ja tas ir izstrādāts, ieviests un iesniegšanas brīdī ir aktīvs. Pretendentu vērtēšanu veiks neatkarīga un kompetenta žūrija.

Latvijas ikgadējās IKT balvas mērķis ir celt informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozares prestižu, informēt sabiedrību par Latvijas IKT iespējām, kā arī izcelt nozīmīgākos e-pakalpojumus un projektus Latvijā un ārvalstīs. Tā vienlīdz ir arī iespēja informēt sabiedrību par plašo Latvijas informācijas un komunikācijas tehnoloģiju produktu piedāvājumu, potenciālu, kā arī izcelt priekšrocības, ko tās sniedz sabiedrībai, uzņēmumiem un organizācijām.

Iepriekšējo gadu laureātu vidū ir tādas organizācijas un uzņēmumi kā CSDD, IF Latvija, Swedbank, Lattelecom, Valsts ieņēmumu dienests un Zemkopības ministrijas Lauku atbalsta dienests.

]]>
Pasniegtas IKT balvas "Platīna pele 2009" Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/pasniegtas-ikt-balvas-platina-pele-2009-248/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/pasniegtas-ikt-balvas-platina-pele-2009-248/ Sat, 28 Nov 2009 00:46:12 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) 11.konferences laikā trīs nominācijās pasniegtas IKT balvas Platīna pele 2009.

Platīna peli 2009 kategorijā "Labākais optimizators ePārvalde un pakalpojumi" saņēma ZM Lauku atbalsta dienesta pasūtītā elektroniskā pieteikšanās sistēmas un automatizētas pieteikumu skenēšanas un atpazīšanas sistēma. Tā izveidota, lai lauksaimnieki varētu elektroniski pieteikties Eiropas lauksaimniecības fonda Lauku attīstībai paredzētajiem platību maksājumiem. Projekta izstrādātājs ir "TietoEnator Alise".

Kategorijā "Pakalpojumi sabiedrībai" IKT balvu saņēma Ideju foruma bibliotēka www.e-biblioteka.lv. Digitālajā bibliotēkā bez maksas ir pieejamas plašas teksta, audio, video un attēlu darbu kolekcijas, latviešu, krievu, angļu, vācu un citās valodās. Projekta izstrādātājs ir "Cube-Media".

"Mēs visi - e-bibliotēkas kolektīvs - esam ļoti priecīgi, saņemot šo prestižo nozares balvu! Tā ir kā apliecinājums, ka ejam pareizā virzienā, turpinot veidot e-bibliotēku un katru dienu paplašinot tās krājumus ar jaunām grāmatām, audio grāmatām, filmām, lekcijām un attēlu kolekcijām, kas ir lielisks bez maksas pieejams mācību līdzeklis skolēniem un studentiem, kā arī pilnveidošanās iespēja ikvienam iedzīvotājam. Īpaši esam gandarīti par to, ka e-bibliotēku var ērti un lietot cilvēki ar īpašām vajadzībām. Visbeidzot, vēlos pateikt lielu paldies visiem saviem kolēģiem un visiem mūsu atbalstītājiem, pateicoties kuriem ir tapusi e-bibliotēka," saka Ideju Foruma e-bibliotēkas valdes priekšsēdētājs Edmunds Vanags.

Jau ziņots, ka pērn informācijas un komunikācijas balvu "Platīna pele 2008" ieguva biedrības Ideju Forums pasaku portāls www.pasakas.net un tā izstrādātājs - informācijas tehnoloģiju uzņēmums "Cube Media". Portālā www.pasakas.net ir pieejamas Latvijā pazīstamu cilvēku ierunātas latviešu tautas pasakas un teikas, kā arī citu tautu pasakas, pasakās izmantoto vecvārdu vārdnīca, spēles, populāru mūziķu izpildītas šūpuļdziesmas, animācijas filmas. Ikvienam bērnam portālā ir iespēja zīmēt zīmējumus un pēc tam savus darbus izvietot portāla galerijā.

Savukārt kategorijā "Biznesa attīstība un e-komercija" IKT apbalvojumu "Platīna Pele 2009" saņēma Latvijas elektroniskā sakaru sniedzēja Lattelecom optiskā interneta projekts. Darbu pie jauna optiskā tīkla (GPON) būvniecības un attīstības Lattelecom uzsāka 2008.gadā. Projekta galvenie uzdevumi ir izveidot jaunu optiskā tīkla pārklājumu Latvijā, kā arī radīt jaunus pakalpojumus.

]]>
Par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju pieejamību mājsaimniecībās Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/ict-pieejamiba-majsaimniecibas-239/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/ict-pieejamiba-majsaimniecibas-239/ Thu, 15 Oct 2009 21:48:56 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Centrālās statistikas pārvaldes veiktā apsekojuma* par informācijas un komunikāciju tehnoloģiju lietošanu mājsaimniecībās un iedzīvotāju vidū rezultāti liecina, ka 2009.gadā internets bija pieejams 58% mājsaimniecību, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā 2008.gadā. 69% iedzīvotāju vismaz reizi ir lietojuši internetu.

 

No statistiskajiem reģioniem visvairāk mājsaimniecību ar interneta pieslēgumu bija Pierīgā - 65% un Rīgā - 64%, bet vismazāk – Vidzemē - 48% un Latgalē - 44%.

Datora un interneta pieejamība mājsaimniecībās 2009.gadā

 

 

Lai piekļūtu internetam, visvairāk – 45% mājsaimniecību – tika izmantots galda dators. Palielinājies mājsaimniecību skaits, kurās interneta piekļuvei tiek izmantots portatīvais dators, sasniedzot 20%, kas ir par 4 procentpunktiem vairāk nekā 2008.gadā. Arī mobilo tālruni interneta piekļuvei izmantoja 20% no visām mājsaimniecībām.

Mājsaimniecībās, kurās pieejams internets, platjoslas pieslēgumu lietoja 87%, kas ir par 11 procentpunktiem vairāk nekā 2008.gadā, bet, salīdzinot ar 2007.gadu, kāpums ir divtik liels – 23 procentpunkti.

Apsekojuma rezultāti liecina, ka datora un interneta lietošanas biežums ir apgriezti proporcionāls personu vecumam. 2009.gada pirmajā ceturksnī regulāri interneta lietotāji vecuma grupā 16–24 gadi bija 96%, 25–34 gadi – 85%, bet vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem – tikai 20% no iedzīvotājiem attiecīgajā vecuma grupā.

Datora, interneta un internetbankas lietošana 2009.gadā

 

* regulāri - vismaz reizi nedēļā.

87% no visiem interneta lietotājiem to izmantoja mājās, 34% – darba vietā, bet 19% – izglītības iestādēs, taču vecuma grupā no 16 līdz 24 gadiem, t. i., grupā, kas ietver arī skolēnus un studentus, šis rādītājs bija ievērojami augstāks – 61%.

2009.gadā gandrīz visi interneta lietotāji (97%) to izmantoja informācijas meklēšanai un tiešsaistes pakalpojumiem, 90% – e-pasta sūtīšanai, čatošanai u.tml. sazināšanās darbībām internetā, 66% – lietoja internetbankas pakalpojumus, kas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā šajā pašā periodā 2008.gadā. 36%, kas ir par 10 procentpunktiem vairāk nekā iepriekšējā gadā, interneta lietotāju to izmantoja sadarbībai ar valsts un sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem (informācijas meklēšana iestāžu mājaslapās, nepieciešamo veidlapu lejupielāde, aizpildītu veidlapu iesniegšana).

Šogad paplašināti tika pētīti e-komercijas rādītāji, piemēram, iemesli, kas pamudinātu veikt pirkumus internetā, norēķinu veidi un problēmas, iepērkoties internetā. Katrs ceturtais iedzīvotājs (26%) jeb 38% no interneta lietotājiem, vismaz reizi internetā bija iepirkušies un pasūtījuši preces vai pakalpojumus savām vajadzībām.

 

Preču un pakalpojumu pirkšana internetā
(% no interneta lietotājiem attiecīgajā vecuma grupā)

 

2008

2009

Kopā 1674

33

38

Vecums (gadi)

16–24

31

35

25–34

43

51

35–44

35

37

45–54

29

33

55–74

21

24

Populārākās preces, kuras iedzīvotāji iegādājās internetā, bija sabiedrisko pasākumu biļetes, elektroniskās iekārtas, kā arī apģērbi un sporta preces.


Internetā pirktās preces un pakalpojumi personīgiem mērķiem

(% no iedzīvotājiem, kas pirka preces vai pakalpojumus internetā)

 

2008

2009

Sabiedrisko pasākumu biļetes

30

38

Elektroniskās iekārtas (t.sk. foto vai video kameras)

35

35

Apģērbi, sporta preces

33

34

Mājsaimniecības preces

30

30

Telekomunikāciju pakalpojumi

15

Datortehnika

17

14

Brīvdienu naktsmītnes

9

Grāmatas, žurnāli, avīzes, e-mācību materiāli

9

9

Filmas, mūzika

8

8

Datoru programmatūras

8

7

 

Pētījuma ietvaros tika noskaidrotas arī respondentu zināšanas par patērētāju pamattiesībām, iepērkoties internetā. Rezultāti liecina, ka 20% no interneta lietotājiem nav informēti ne par vienu no patērētāju pamattiesībām saistībā ar preču iegādi tiešsaistē.


Zināšanas par patērētāju pamattiesībām saistībā ar
preču iegādi tiešsaistē 2009.gadā

(% no interneta lietotājiem)

Tiesības atteikties no preces un tiesības saņemt samaksāto naudas summu fiksētā laika periodā

72

Preču piegāde ne vēlāk kā 30 dienas pēc pasūtījuma veikšanas (ja vien līgumā nav bijusi citāda vienošanās)

58

Privātums un datu aizsardzība (piem., piedāvājot atļaut datu apstrādi pēc pasūtījuma izpildes un rēķina apstrādes)

63

Tiesības būt informētam par līguma nosacījumiem

68

Neviena no iepriekš minētajām pamattiesībām

20


* Apsekojums tika veikts 2009.gada 2.ceturksnī. Izlases veidā tika apsekoti 3.9 tūkst. mājsaimniecību, kurās dzīvo vismaz viena persona vecumā no 16 līdz 74 gadiem, un aptaujātas visas mājsaimniecībā dzīvojošās personas minētajā vecumā. Tāpēc iegūtie rezultāti ir attiecināmi tieši uz šo mājsaimniecību un iedzīvotāju grupu.

Plašāka informācija par apsekojuma "Informācijas un komunikāciju tehnoloģiju izmantošana mājsaimniecībās un iedzīvotāju vidū" rezultātiem ir pieejama Centrālās statistikas pārvaldes mājaslapas datubāzē. Decembrī iznāks arī datu krājums "Informācijas sabiedrība Latvijā". Šāds apsekojums pēc vienotas metodoloģijas tiek veikts visās Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīs, tāpēc iegūtie rezultāti ir salīdzināmi un tiks publicēti arī Eurostat mājaslapā ec.europa.eu/eurostat.

 

]]>
Knight News Challenge konkurss piedāvā līdz 5 miljoniem dolāru kopienas ziņu inovācijām Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/knight-news-challenge-238/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/knight-news-challenge-238/ Sun, 11 Oct 2009 19:12:28 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem John S. and James L. Knight Foundation pieņem iesniegumus 2010.gada Knight News Challenge konkursam, kurā var iegūt līdz pat 5 miljoniem dolāru inovatīvām idejām, kas izmanto digitālus eksperimentus, lai pārveidotu kopienas ziņas. Iesniegumu pieņemšanas termiņš ir pagarināts līdz 15. decembrim.

Knight News ChallengeJums ir lieliska ideja ģeogrāfiskas kopienas informēšanai un iedvesmošanai? Tā iekļauj inovatīvu jauno mediju rīku vai procesu izmantošanu kā sociālie mediji, mashu-upi vai wiki? Vai varbūt jauns veids, kā apmainīties ar informāciju izmantojot mobilos telefonus? Knight Foundation vēlas to zināt. 2010.gada konkursa sauklis ir "Jūs to ieviešat. Mēs to finansējam!"

Atvērts kopienu-domājošiem inovātoriem visā pasaulē, konkursam ir tikai trīs noteikumi. Projektiem jāizmanto digitāla, atvērtā koda tehnoloģija, jāizplata ziņas publiskā sektora interesēs un tam ir jābūt pārbaudītam vietējā kopienā.

"Mēs vēlamies, lai pieteikumi pārspētu iedomu robežas," saka Gary Kebbel Knight Foundation žurnālistu programmas direktors. "Bet nav obligāti jāizgudro kaut kas pilnīgi jauns. Mēs meklējam arī inovatīvus esošo rīku izmantošanas veidus."

Šogad Knight News Challenge konkurss norisināsies jau ceturto gadu. Līdz šim 300 000 cilvēku ir apmeklējuši projekta mājaslapu newschallenge.org, 7000 cilvēki ir piedalījušies konkursā un nodibinājums ir izvēlējies 35 uzvarētājus.

Šogad konkursanti var piedalīties vienā no divām kategorijām. "Atvērtajā" kategorijā iesniegumi ir pieejami publiskai apskatei un komentēšanai. Iesniedzēji var izmantot citu ieteikumus komentāros, lai uzlabotu savu iesniegumu. Atsevišķā "aizvērtajā" kategorijā tikai Knight Foundation darbinieki un konkursa apskatnieki redzēs iesniegumus. Iesniedzēji, kuri nav gatavi dalīties ar savām idejām publiski, var izmantot šo kategoriju.

"Mēs vēlējāmies izveidot tādus noteikumus, lai tie būtu pieejami plašākam lokam ar dažādām gaumēm," saka Kebbel.

Sīkāk par Knight News Challenge konkursu ir iespējams izlasīt angliski konkursa mājaslapā.

]]>
Latvijas IKT balva "Platīna pele 2009" Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/platina-pele-2009-237/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/platina-pele-2009-237/ Fri, 09 Oct 2009 19:29:36 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA) izsludina Latvijas IKT balvu "Platīna pele 2009".

Balva "Platīna pele"Balva "Platīna pele" informācijas un komunikāciju tehnoloģiju nozarē Latvijā tiek izsludināta jau trešo reizi un ir kļuvusi par Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas nozares tradīciju. Iepriekšējo gadu laureātu vidū ir tādas organizācijas un uzņēmumi kā Valsts Ieņēmumu dienests, IF Latvija un Swedbank. Latvijas IKT balvas mērķis ir celt nozares prestižu, veicināt pozitīvu publicitāti, informēt sabiedrību par IKT iespējām, kā arī izcelt nozīmīgākos projektus, kas sniedz labumu plašai sabiedrībai. Konkursā var piedalīties attiecīgo pakalpojumu, projekta īpašnieki – valsts iestādes, privātfirmas, akadēmiskās organizācijas, nevalstiskās organizācijas un privātpersonas. Apbalvojumu saņems gan projekta "īpašnieks", gan izstrādātājs vai piegādātājs. Projektu var pieteikt konkursam, kad tas ir izstrādāts un ieviests, iesniegšanas brīdī ir aktīvs un pakalpojumi ir sniegti vismaz sešus mēnešus.

2009. gadā "Platīna pele" tiks pasniegta šādās kategorijās:

  • Labākais optimizātors (e-pārvalde un e-pakalpojumi)
  • Pakalpojumi sabiedrībai (Izglītības, kultūras, veselības aprūpes, sporta projekti un jaunie mediji (sociālie tīkli))
  • Biznesa attīstība un e-komercija

Pretendentus vērtēs neatkarīga un kompetenta žūrija: Māra Jākobsone, LIKTA viceprezidente; Degi Karajevs, digital times galvenais redaktors, Ilze Murāne, Latvijas Universitātes pasniedzēja; Dmitrijs Petrenko, portāla politika.lv galvenais redaktors; Arnis Šinka, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas galvenais informācijas sistēmu auditors; Alvils Zauers, LETA redaktors.

Pieteikumus Latvijas IKT balvai Platīna pele 2009 var iesniegt elektroniski līdz 30. oktobrim. Apbalvošanas ceremonija norisināsies LIKTA 11. gadskārtējā konferencē 27. novembrī.

Tālrunis uzziņām: Alvis Rudens 67311821, e-pasts: office@likta.lv

]]>
Statistika par meklētājsistēmām un to, no kurienes nāk apmeklētāji Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/statistika-par-mekletajsistemam-apmekletibu-236/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/statistika-par-mekletajsistemam-apmekletibu-236/ Fri, 09 Oct 2009 04:36:59 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Interesanta statistika no HitLens Web Analytics, kas apkopo datus no 300 000+ mājaslapām pasaulē, uz 2009.gada septembri.

 

Statistika par meklētājsistēmām

Gada laikā Google ir palielinājusi savu tirgus daļu par 2%, kamēr Yahoo! tirgus daļa ir mazliet samazinājusies, bet Bing tirgus daļa ir palikusi iepriekšējā līmenī.

Statistika par to, no kurienes nāk apmeklētāji

Šis grafiks atspoguļo apmeklētāju plūsmu no meklētājsistēmām (SEs), saitēm (Linking Sites), grāmatzīmēm un apmeklētājiem, kas nonāk mājaslapās iedrukājot tās adresi (Bookmarks/Direct typing), maksas reklāmām, ieskaitot "maksas par klikšķi" reklāmām (Paid Advertizing) un citiem avotiem (Other). 2008. gada septembris bija kritisks punkts pasaules ekonomiskajā depresijā. Kopš tā brīža ir novērojams stabils maksas reklāmu samazinājums. Tā vietā aizvien vairāk apmeklētāju nonāk mājaslapās no meklētājsistēmām un grāmatzīmēm.

Avots: www.webceo.com/newsletter/2009/081009.html

]]>
Latvijas populārākās interneta lapas Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/latvijas-popularakas-interneta-lapas/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/latvijas-popularakas-interneta-lapas/ Sat, 11 Oct 2008 17:21:15 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Apskatīsimies un paanalizēsim kāda bija situācija atsevišķās web-sfērās Latvijā pirms pusotra gada, un kā tā ir mainījusies līdz šodienai.
Daļa no minētajām lapām jau vairs nepastāv, bet vēl vairāk ir nākušas jaunas klāt.
 
Pirms pusotra gada viens no pasaules populārākajiem tech blogiem Readwriteweb.com publicēja rakstu par Latvijas populārākajām web-aplikācijām un interneta projektiem. Atskatoties uz šiem rezultātiem no lielāka laika attāluma (tas ir - šodienas), varam izdarīt dažādus secinājumus, taču fakti paliek fakti. Zemāk ir apkopoti tieši tādā pašā secībā kā minētajā rakstā mani komentāri, secinājumi un jaunāka informācija par katru no minētajām interneta lapām, tai skaitā ar jaunākajām attiecīgajās sfērās.

Sociālie tīkli

Draugiem.lv ekrānšāviņš

 

Draugiem.lv joprojām ir populārākais sociālais tīkls Latvijā, un One.lv joprojām ir populārāks krieviski runājošo vidū. Klase.lv tik pat kā vairs nepastāv, un līdzīgi ir arī ar amigos.inbox.lv, kas arī izrādījās ne’veiksmīgs projekts. Toties Orb.lv ir kļuvis vēl populārāks pateicoties aktīvajām mārketinga aktivitātēm šī gada pirmajā pusē un, iespējams, tam ka spēja nedaudz atšķirties no visiem iepriekš minētajiem, piedāvājot šo to vairāk kā citi. Pateicoties visai ievērojamajām (arī dēļ sava lētuma) off-line reklāmas aktivitātēm, daudzi mana bloga lasītāji būs dzirdējuši par Boomtime.lv

Ziņu agregatori

 
Digg.lv ekrānšāviņš

Digg.lv joprojām pastāv, taču visu vasaru bija slēgta iespēja pievienot jaunus rakstus dažādu tehnisku problēmu dēļ. Tas gan tikai nedaudz samazināja tā apmeklētāju daudzumu, taču liela daļa aktīvāko apmeklētāju un ziņu pievienotāju lapu ir pametuši uz neatgriešanos, vismaz ne šādā lapas versijā. Ja lapas veidotājs neizdomās kādu atraktīvu risinājumu, tad lēna lapas bojāeja ir neizbēgama. Tai pat laikā pēdējā gada laikā lēnām bet pārliecinoši ir augusi Latvijas blogu (un ne tikai - pēdējā laikā aizvien vairāk crap parādās) agregatora Nekur.lv apmeklētība, lai arī būtu pagrūti salīdzināt minētās lapas tieši satura un funkcionalitātes dēļ. Nesen sevi pieteikušais Lasi.lv ir apkopojis sevī Digg.lv un Nekur.lv funkcionalitāti, un nepaies ne pāris mēneši, kad minētās lapas tiks izkonkurētas viens-un-divi. Pieroc.lv, kas tika solīts kā sīvākais Digg.lv konkurents, pērnā gada vasarā pārstāvēja pastāvēt pilnībā (vai domeina īpašnieks šogad pagarinās savas īpašuma tiesības uz to?). Turpretīm Tribine.lv un Mix.lv, par kuriem pirms gada zināja retais, tagad jau ir veiksmīgi ierakstījušās kopējajā Latvijas ikdienas interneta apritē, lai gan augt vēl ir daudz kur.

Video servisi

Latvija.tv ekrānšāviņš

Latvija.tv, ja atceraties, jau kādu gadu ir slēgts. Cik dzirdēts, tad vai nu tas ir bijis konkurentu pirksts, vai arī nespēja tikt galā ar pašu izveidoto sistēmu, vai arī problēmas neatrisināto autortiesību jautājuma dēļ. Runā arī, ka tuvākajā laikā tas varētu atgriezties, tiesa gan, pavisam savādākā formā, izskatā un ar pavisam citu uzdevumu, mērogu un misiju. Mansvideo.lv vēl "pastāv", lai arī teju pusotru gadu lapā nav nekādu aktivitāšu. Ja neskaita Draugiem.lv video sadaļu, tad par pārliecinoši populārāko video servisa lapu Latvijā var minēt Videogaga.lv (kam drīz gaidāms kāds jauns pārsteigums!), kam seko Inbox.lv, as savu fun sadaļu, kura dienasgaismu ieraudzīja tikai šī gada pavasarī.

Interneta meklētāji

Google.lv ekrānšāviņš

Google.lv šī gada laikā tā arī ir noturējušies kā apmeklētākā lapa Latvijā, kā arī tai pieder vislielākais interneta meklēšanas tirgus Latvijā. Rakstā pieminētie smart.delfi.lv, diemžēl, tā arī nav spējuši celt savas pozīcijas, bet "domēns Siets.lv uz laiku slēgts". Nesen dienasgaismu ieraudzīja meklēšanas serviss Mama.lv, kas tagad aizvien aktīvāk sāk reklamēties arī off-line medijos. Mama.lv, faktiski, ir uzziņu portāla Zl.lv aizstājējs, piedāvājot tagad ne tikai informāciju par uzņēmumiem, bet arī spējot indeksēt un parādīt Latvijas interneta meklēšanas rezultātus. Ievērojamais datu attēlošanas ātrums tiekot panākts izmantojot clasterpoint tehnoloģiju, kas ir atsevišķa raksta vērta tēma. Zl.lv, visdrīzāk, pastāvēs tikai līdz šī gada beigām.

Bilžu servisi

Poga.lv ekrānšāviņš

Fotki.lv un Poga.lv - bez izmaiņām, ja neskaita tikai nedaudz lielāku lietotāju skaitu salīdzinājumā ar brīdi, kad tapa Readwriteweb.com raksts, un funkcionalitātes uzlabošanos abās lapās. Tomēr foto.inbox.lv šīs lapas ir visai ātri izkonkurējusi minētos servisus apmeklētāju skaita ziņā.

Sociālās grāmatzīmes

Saites.lv ekrānšāviņš

Del.icio.us klons Saites.lv ir piedzīvojis vēl smagāku spameru uzbrukumu, kā Digg.lv, un Saites.lv pievienotais spams pat netiek dzēsts…

Sludinājumu dēļi

Ss.lv ekrānšāviņš

Ss.lv ir vizuāli uzlabots, iegūstot labāku izskatu un lietojamību. Pateicoties visai aktīvai reklāmas kampaņai pēdējā gada laikā Ss.lv is spējis izkonkurēt iepriekš tik populāro Reklama.lv. Tiesa, līdzīgi ir veicies arī Zip.lv, kas, galvenokārt veģetējot uz Draugiem.lv popularitātes (tā kā ir tā paša uzņēmuma projekts) ir ieguvis visai ievērojamu apmeklējumu.

Ziņu portāli

Delfi.lv ekrānšāviņš

Delfi.lv (beidzot!!!) ir nomainījuši dizainu, un joprojām ir populārākais ziņu portāls Latvijā kam, līdzīgi kā pēdējos pāris gadus, seko Tvnet.lv un Apollo.lv.

Šī gada laikā gan palielinājusies Db.lv popularitāte, kā arī vēl vairāk apmeklētājus ieguvusi Diena.lv jaunā versija. Runā, ka Diena.lv mērķis ir tuvāko pāris gadu laikā kļūt ar vienu no trim vadošajiem ziņu portāliem Latvijā. Iespējams, tieši tāpēc draugiem.lv pameta tā iepriekšējais direktors Ģirts Slaviņš, lai pēc neilga laika kļūtu par a/s "Diena" interneta bienzesa attīstības vadītāju.

E-pasta servisi

Inbox.lv ekrānšāviņš
 
Jau pieminētais Inbox.lv joprojām ir populārākais ne tikai e-pasta serviss Latvijā, bet arī viena no trim apmeklētākajām interneta lapām Latvijā. Tiesa, pēdējo pāris gadu laikā aizvien lielāku popularitāti iegūst Gmail e-pastu serviss. Toties Inbox.lv ir sava Ledus Halle.

Blogu platformas

Six.lv ekrānšāviņš

Bloga platformu jomu Latvijā ir skārušas lielākās izmaiņas - Klab.lv joprojām ir tāds pats, kāds tas bija iepriekš, Six.lv ir piedzīvojis ievērojamu lejupslīdi sakarā ar tā veidotāja aizvien lielāku norobežošanos no šī projekta, bet Blogiem.lv, liekas, ir zaudējis visvairāk - uzlabojumi tik pat kā netiek vairs ieviesti, vizuāli lapa nav mainījusies teju vairākus gadus, un jaunu lietotāju skaita pieaugums arī nav manāms - ja neskaita dažus vēl uzticamos šī servisa izmantotājus, tad tas ir arī viss. Toties no jaunpienācējiem var atzīmēt Nee.lv, kas, tā pat kā six.lv, darbojas izmantojot Wordpress Multiuser bezmaksas CMS. Readwriteweb.com rakstā netika pieminēts Blogs.lv, lai arī tobrīd jau pastāvēja. Diemžēl kopš tā laika Blogs.lv arī nav ne par kripatiņu mainījies, tāpēc arī nez vai ir vērts par to runāt vairāk.

Blogu topi

Six.lv Rank nav vairs vienīgais, kā arī nebūt ne precīzāko un pareizāko statistiku atspoguļojošais statistikas serviss Latvijā - to vienubrīd veiksmīgi izkonkurēja Gmetrix.lv, kas gan pēdējā laikā ir piedzīvojis gan populāru blogeru atteikšanos no šīs statistikas (parādīšanās topā), gan arī mēdz piedzīvot atsevišķas tehniskas problēmas, kuras netiek labotas. Nedaudz savādāks popularitātes mērīšanas algoritms ir Blogtop.lv populārāko blogu topam, tāpēc to ir vērts pieminēt, ķā arī apskatīt.

Populārākie blogi

Ja runājam par izmaiņām Latvijas populārāko blogu augšgalā… Journal.lv joprojām ir populārākais blogs krievu valodā Latvijā. Populārākais blogs latviešu valodā nemainīgi ir Laacz.lv, bet pāris gadus stabilā otrajā vietā esošais Pods.lv ir piekāpies Onkulis.com priekšā. Pēc tam ik pa laikam savstarpēji mainoties vietām seko arturs.jaffa.lv, Krizdabz.lv, Nombre.lv, u.c..

Nobeigums

Principā - viss nemaz nav tik slikti, kā redzat, un Latvijas internetas attīstās aizvien straujāk. Dažas lapas ir ne tikai pamainījušas dizainu, bet pat paspējušas kā minimums pārrakstīt kodu no jauna, netiekot galā ar kārtējo apmeklētāju straujo augumu… Citas par to tikai varētu sapņot. Ja jūs rakstā esat pamanījuši kādas neprecizitātes, vai ir kas piebilstams, labojams vai iesakāms, lūdzu, rakstiet precīzāku informāciju komentāros, tā kā šī raksta tapšanas brīdī neizmantoju nekādus oficiālus datus vai citus izziņu avotus, cik vien savu atmiņu un paša zināšanas. Bet cilvēki mēdz kļūdīties…

Ilustrācijai izmantoti "Top Web Apps in Latvia" vizuālie materiāli.
 
Raksts pārpublicēts no jaffa.arturs.lv ar autora atļauju. Komentārus lūdzu izsakiet pie oriģinālraksta.
]]>
Alexa.com uzlabo savu reitinga algoritmu Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/alexa.com-uzlabo-algoritmu/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/alexa.com-uzlabo-algoritmu/ Sun, 20 Apr 2008 14:47:07 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Alexa.com uzlabo savu algoritmu, lai Alexa reitingi būtu tuvāki reālajai situācijai.
Alexa.com gan neatklāj detaļas, taču apgalvo, ka turpmāk mājaslapu reitingu noteikšanai tiek izmantoti daudz vairāk avoti (ja pareizi saprotu, tad netiek izmantoti vairs tikai Alexa Toolbar dati), līdz ar to, tie būs daudz ticamāki.

Jaunā Alexa.com
Alexa toolbar users' interests and surfing habits could differ from those of the general population in a number of ways, and we described some of those possible differences on our website. While the vast majority of sites' rankings were unaffected by such differences, we've worked hard on our new ranking system to adjust for situations in which they could matter.

The new rankings should better reflect the interests and surfing habits of the broader population of Web users.

]]>
Google zaudē savas pozīcijas Alexa.com reitingā Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/google-zaude-savas-pozicijas-alexa.com-reitinga/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/google-zaude-savas-pozicijas-alexa.com-reitinga/ Fri, 22 Feb 2008 19:09:38 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google Alexa.com reitingā ir nokritusi no otrās vietas uz ceturto vietu.
Tagad top piecinieks izskatās šādi:
  1. Yahoo
  2. YouTube
  3. Microsoft Live
  4. Google
  5. MSN
Interesanti, ka otrajā vietā atrodas YouTube, kas ir pārgājusi Google īpašumā. Daži speciālisti to skaidro ar interneta video kā mārketinga veida nozīmes palielināšanos, salīdzinot ar SEO un PPC (Pay Per Click, jeb maksas reklāmas) mārketinga veidiem:
As someone who had previously focused on online marketing through traditional search using PPC and SEO, I initially assumed that video sharing sites were going to be a fad with little marketing potential,” explains Riley. “But when I noticed niche content videos posted to these sites were getting a massive number of views and also showing up high in the search engine results pages for relevant keywords, I knew the potential for marketing with videos was about to explode.


Alexa.com statistika ir balstīta tikai uz to lietotāju datiem, kuri ir uzinstalējuši Alexa rīkjoslu vai kādu tās analogu, tāpēc vēl jo interesantāks ir fakts, ka Microsoft Live un YouTube, kurus parasti apmeklē parastie lietotāji, kuri parasti nemēdz instalēt rīkjoslas, ir apsteiguši pašu Google.

Zemāk ir Alexa.com statistikas grafiks top 5 lapām par 6 mēnešiem:

alexa.com statistika
]]>
Analytics Report Suite Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/analytics-report-suite/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/analytics-report-suite/ Wed, 10 Oct 2007 19:44:19 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Analytics Report Suite praktiski ir tie paši Google Analytics dati, tikai daudz baudāmākā iesaiņojumā.
Kāds puisis, sadarbībā ar Google ir izveidojis aplikāciju, kas ļauj ērti aplūkot Google Analytics datus. Aplikācija ir bāzēta uz Adobe AIR tehnoloģijas. Manuprāt ļoti ērti un skaisti - iesaku pamēģināt visiem, kam patīk aplūkot savu mājaslapu apmeklējuma tendences izmantojot Google Analytics.

Analytics Report Suite

Analytics Report Suite

Pirms instalēt pašu aplikāciju, nepieciešams lejupielādēt un uzinstalēt Adobe AIR runtime. Pašu Analytics Report Suite beta 2 var dabūt te.

Starp citu izstrādātāja mājaslapā var dabūt arī kādu citu jauku Analytics widget, kas arī darbojas uz Adobe AIR tehnoloģijas, taču atšķirībā no Analytics Report Suite, parāda uz ekrāna tikai Google Analytics pamatdatus.

Analytics Widget
]]>
Google Webmaster Tools tagad uzrāda arī RSS barotņu lasītāju skaitu Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/google-webmaster-tools-rss/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/google-webmaster-tools-rss/ Mon, 17 Sep 2007 22:15:54 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google Webmaster Tools ir ne tikai mainīts izskats, bet tagad var arī aplūkot, cik cilvēki ir parakstījušies uz mājaslapas RSS barotņu lasīšanu.
Protams, ka tiek uzskaitīti tikai to RSS agregātoru izmantotāji, kuri izmanto Google Reader, iGoogle vai Orkut servisus.

Kā izskatās Google Webmaster Tools jaunās iespējas, var aplūkot zemāk redzamajā ekrānšāviņā.

Google Webmaster Tools RSS subscribers

Kā redzams izmaiņas ir skārušas navigācijas elementus - tabu vietā tiek izmantots klasiskais sidebar. Man personīgi vecais dizains labāk patika - likās ērtāks, tagadējais risinājums atgādina vairāk muļķiem domātu wizardu, kur lai nonāktu līdz vēlamajam rezultātam ir tāls ceļš ejams (daudz jāklikšķina).

Google Webmaster Tools wizard

Google Webmaster Tools tagad ir pieejams jau 20 valodās, taču, diemžēl, latviešu valoda pagaidām nav to skaitā.
]]>
Alexa rīkjosla "Sparky" pieejama arī Firefox lietotājiem Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/alexa-toolbar-firefox/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/alexa-toolbar-firefox/ Sun, 22 Jul 2007 00:43:01 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Beidzot Alexa ir izlaidusi rīkjoslu (toolbar), kas ir domāta arī Firefox pārlūkiem.
AlexaLīdz šim Alexa rīkjosla bija pieejama tikai Internet Explorer lietotājiem.

Alexa ievāc datus no Alexa rīkjoslas lietotājiem - kādas mājaslapas tie apmeklē, un pēc tam šo informāciju var izmantot, lai varētu salīdzināt dažādu mājaslapu apmeklējumu, kas bieži vien noder, ja ir nepieciešams zināt, cik kāda mājaslapa ir apmeklēta.

Ņemot vērā, ka Alexa rīkjoslas tomēr nav lielākajai daļai interneta lietotāju, tad uz Alexa sniegto informāciju nevar paļauties pilnībā, tomēr vispārēju priekšstatu par dažādu mājaslapu apmeklētību var gūt. Jo vairāk interneta lietotāju izmantos Alexa rīkjoslu, jo Alexa sniegtā informācija būs objektīvāka.

Alexa rīkjosla Firefox pārlūkam izskatās pilnīgi atšķirīgi no rīkjoslas Internet Explorer pārlūkam, un tā neaizņem daudz vietas pārlūka logā.

Alexa toolbar for Firefox

Līdz šim vienīgā iespējamā alternatīva Alexa rīkjoslai Firefox pārlūka lietotājiem bija tikai "Search Status" spraudnis, kurš arī nodrošināja līdzīgas funkcijas, kā Alexa rīkjosla, kā arī dažas papildus funkcijas, kā, piemēram, Google PageRank un Compete Rank attēlošanu.

Alexa rīkjosla instalēšanai pieejama te.
]]>
Draugiem.lv statistikas problēmas Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/draugiem.lv-statistikas-problemas/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/draugiem.lv-statistikas-problemas/ Mon, 25 Jun 2007 22:51:00 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Tiek apšaubīta viena no Latvijas apmeklētākajiem portāliem statistika. Lai vai kā tur būtu patiesībā, daudziem būs diezgan interesanti palasīt informāciju par draugiem.lv statistiku no dažādiem skatupunktiem.
Mediju aģentūras "Mediapool Latvia" direktors Valdis Tilgalis norāda, ka nereti mediji pasniedz tādus datus, kādi viņiem tai brīdī šķiet izdevīgāki. "Gadās, ka tas ir redzami tendenciozi," stāsta V. Tilgalis. "Taču, izvietojot reklāmu, ir nepieciešama objektīva informācija, kurai var uzticēties. Viens no risinājumiem, kā iegūt daudzmaz ticamu informāciju, ir regulārie auditoriju pētījumi. Jā, tie ir jāpērk, taču dod objektīvāku skatu uz nepieciešamo mediju izvēli."

Rakstu "«Draugiem.lv» lietotāju dīvainā statistika" var izlasīt Apollo portālā.
]]>
Google Analytics neuzskaita korekti apmeklējumus ar Internet Explorer 6 Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/google-analytics-un-internet-explorer-6/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/google-analytics-un-internet-explorer-6/ Sun, 17 Jun 2007 00:51:40 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google Analytics mājaslapu apmeklējumu statisikas sistēma neuzskaita korekti apmeklējumus ar Internet Explorer pārlūkprogrammu domēna nosaukumos, kuri sastāv no 2 burtiem.
Google AnalyticsIzrādās, ka vaininieks ir Microsoft, kuru veidotais Internet Explorer 6 bez servisa pakas, kurā ir labotas kļūdas nevēlas saglabāt cepumiņu (cookie) no domēna, kura nosaukumā ir 2 burti. Internet Explorer 6 ar SP1 (1. servisa paka) šī kļūda jau esot izlabota.

Sīkāk par problēmas būtību angļu valodā var palasīties te.

Google iesaka veidot automātisku lietotāju pāradresāciju no domēna vārda xx.lv uz www.xx.lv, solot, ka tas varētu daļēji uzlabot reālo statistiku.

Microsoft iesaka neizmantot domēna vārdus īsākus par 2 burtiem, un esošajos 2-burtu domēnos veikt automātisku lietotāju pāradresāciju uz domēniem ar garākiem nosaukumiem (www.xx.lv uz www.xxx.lv).

Interesanti, ka pēc statistikas 2 burtu domēna vārdi ir vispieprasītākie un visdārgākie.
]]>
Interneta auditorijas uzskaites sistēmas TNS Metrix™ mērījuma rezultāti Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/tns-metrix-merijuma-rezultati/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/tns-metrix-merijuma-rezultati/ Mon, 04 Jun 2007 14:14:06 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir izveidojusi interneta resursu tnsmetrix.tns.lv, kur turpmāk katru pirmdienu publicēs neatkarīgas un starptautiski atzītas Interneta auditorijas uzskaites sistēmas TNS Metrix™ mērījuma rezultātus – Interneta lapu unikālo apmeklētāju skaitu. Dati būs pieejami visiem interesentiem.
TNS Metrix™ ir neatkarīgs trešās puses Interneta auditorijas mērījums, kas sniedz detalizētu interneta lapu auditorijas uzskaiti un analīzi (unikālo apmeklētāju skaits, apskatīto lapu skaits, apskates sesiju skaits dienā, nedēļā, mēnesī; lapu apskates ilgums, „atslēgas” vārdi, ar kādiem lapa meklēta, lapas apmeklētāju valsts, uzņēmums, no kura skatīta lapa, valoda u.c.), kā arī rādītāji par unikālo apmeklētāju skaitu nedēļā, darba dienās un brīvdienās tiek regulāri publicēti tnsmetrix.tns.lv.

TNS Metrix logoTNS Metrix™ mērījuma pamatā ir elektroniskā Interneta lapu apmeklētāju uzskaite – katrā no uzskaitītajām lapām tiek ievietots speciāls kods, kas nodrošina to, ka, atverot Interneta lapu, tiek nosūtīts pieprasījums uz TNS serveriem, kas reģistrē katru atvērto lapu. TNS Metrix™ ir izstrādājis TNS sadarbībā ar Japānas IT risinājumu kompāniju Bluemetrix.

TNS Metrix™ projekta direktore Latvijā un Igaunijā Kristina Randvera uzsver: „TNS Metrix™ kā neatkarīgs trešās puses Interneta lapu auditorijas mērījuma rezultāts sniedz plašas analīzes iespējas gan mājas lapu īpašniekiem, gan interneta reklāmas pārdevējiem, kā arī reklāmdevējiem, medijiem un citiem interesentiem”.

Latvijas Interneta lapu auditorijas TNS Metrix™ mērījuma rezultāti: tnsmetrix.tns.lv

Vairāk informācijas par TNS Metrix™ šeit.
]]>
Publicēti gemiusAudience dati par Latvijas mājaslapu apmeklējumu martā Reitingi un statistika Ziņas http://web.hc.lv/reitingi/zinas/gemiusaudience-statistika-marts/ http://web.hc.lv/reitingi/zinas/gemiusaudience-statistika-marts/ Sun, 27 May 2007 19:28:35 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Materiālā ir redzami dati par 49 mājaslapām, kuras izmanto Gemius Baltic pakalpojumus.
Protams, ka šo statistiku nevar uztvert par visaptverošu, jo daudzas citas mājaslapas ar lielu apmeklējumu nemaz neizmanto Gemius Baltic pakalpojumus, bet vismaz salīdzināt savā starpā mājaslapu apmeklējumu, kā arī gūt vispārīgu priekšstatu par mājaslapu apmeklējumu ir iespējams.
gemiusAudience dati par martu
]]>