web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem: Ziņas http://web.hc.lv/seo/?rss=1/ SEO - mājaslapu optimizācija meklētājsistēmām - ziņas lv 2007-2017, web.hc.lv web.hc.lv 60 http://www.hc.lv/inc/baners/hclv_baner_small.gif web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem http://web.hc.lv/ web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Fri, 21 Jul 2017 03:41:19 +0300 2 3 4 5 6 Google pamaina SERP attēlojumu SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-pamaina-serp-attelojumu-294/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-pamaina-serp-attelojumu-294/ Tue, 09 Aug 2011 17:38:31 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Izskatās, ka Google ir diezgan būtiski pamainījusi meklēšanas rezultātu attēlojumu dažām lapām.

 Google SERP

Kā redzams ekrānšāviņā, papildus lapas no pirmā rezultāta aizņem gandrīz lielāko daļu ekrāna, izspiežot pārējos rezultātus no redzes loka. Pagaidām izskatās, ka šī iespēja nav vēl visiem pieejama, taču, ja būs, tad tā vēl vairāk pastiprinās atšķirības starp 1.pozīciju un zemākajām.

]]>
Google atjauno "SEO Starter Guide" SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/seo-starter-guide-276/ http://web.hc.lv/seo/zinas/seo-starter-guide-276/ Wed, 29 Sep 2010 17:56:23 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Divus gadus pēc pirmās "SEO Starter Guide" (Google meklētājprogrammas optimizācijas ceļvedis iesācējiem) versijas izdošanas, kura ir iztulkota jau 40 valodās (tai skaitā latviešu), Google piedāvā atjaunoto un papildināto versiju.

GooglebotUzlabojumu un papildinājumu saraksts "SEO Starter Guide" otrajā versijā ir sekojošs:

  • Terminu skaidrojumi;
  • Vairāk piemēru attēli;
  • Informācija par mājas lapas optimizēšanu mobilajām ierīcēm;
  • Vienkāršāka valoda.

Lejupielādēt Google "SEO Starter Guide" PDF formātā, angļu valodā.

(Iepriekšējā Google meklētājprogrammas optimizācijas ceļveža iesācējiem versija 1.1 latviešu valodā ir pieejama te.)

]]>
Google pabeidz Caffeine algoritma ieviešanu SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/pabeidz-caffeine-ieviesanu-272/ http://web.hc.lv/seo/zinas/pabeidz-caffeine-ieviesanu-272/ Thu, 10 Jun 2010 00:31:14 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google paziņo, ka 2010.gada 8.jūnijā tika pilnīgi pabeigta indeksēšanas algoritma Caffeine ieviešana.

Caffeine algoritma ieviešana nozīmē to, ka jaunās lapas un izmaiņas lapās tiks noindeksētas par 50% ātrāk, kā iepriekš. Jaunā algoritma būtiskākā izmaiņa ir tā, ka Google indekss nevis tiek būvēts katru reizi par jaunu, bet gan tajā tiek visu laiku veiktas izmaiņas, tādējādi piedāvājot pēc iespējas svaigākus meklēšanas rezultātus.

 

Vizuāli vecā algoritma salīdzinājumu ar jauno Google attēlo šādi:

Caffeine

 

Caffeine algoritms tika pakāpeniski ieviests kopš 2009. gada augusta, un Google ziņo, ka šis algoritms ir domāts ar skatu uz nākotni, solot jaunus pārsteigumus tuvākajos mēnešos.

]]>
Google jaunās funkcijas SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-jaunas-funkcijas-269/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-jaunas-funkcijas-269/ Wed, 05 May 2010 00:40:49 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google savā sākumlapā ir iekļāvusi jaunas funkcijas - valodu rīkus, kas ļauj meklēt meklējamo frāzi arī mājaslapās, kuru saturs ir citās valodās, kā arī virtuālo klaviatūru, ar kuras palīdzību iespējams rakstīt izmantojot tikai peli.

Tagad arī tie cilvēki, kuri līdz šim bakstīja klaviatūrā ar diviem pirkstiem, lai ko sameklētu, varēs lietot ērti Google meklētāju, izmantojot tikai peli.

Protams, ka lietojamībai tas ir tikai apsveicami, taču šķiet, ka latviešu valodas virtuālā klaviatūra nav īsti pārdomāta, jo vismaz es nebiju tik attapīgs, lai spētu panākt garumzīmes klikšķinot ar peli. Taču krievvalodīgajā google.ru klikšķināt uz slāvu burtiem ir diezgan ērti, jo īpaši, ja uz reālās klaviatūras nav slāvu burtu, vai nav uzinstalēta krievu valoda.

Google sākumlapa

Varbūt šajā saistībā arī atgādināšu par šo ziņu, kur tiek pieminēti daži principi, pēc kuriem vadās Google veidojot savu sākumlapu.

Par valodu rīkiem runājot - to ieviešana ir apsveicama, jo tas nozīmē, ka lapās, kuru saturs ir tikai viena valodā (piemēram, latviešu), potenciālā auditorija paplašinās. Vismaz teorētiski.

]]>
Google iekļauj lapas ātrdarbību savā algoritmā SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-ieklauj-atrdarbibu-algoritma-265/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-ieklauj-atrdarbibu-algoritma-265/ Sat, 10 Apr 2010 22:14:26 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem 2010.gada 9.aprīlī Google oficiāli paziņoja, ka pēc testēšanas perioda lapas ātrdarbība kūst par vienu no faktoriem, ko izmanto Google algoritms.

Google logoJau iepriekš rakstīju, ka Google taisās iekļaut savā algoritmā, kas nosaka, kurā vietā katra lapa atradīsies meklēšanas rezultātos, arī lapas ātrdarbību - jo ātrāk verās vaļā lapa, jo lielākas iespējas tai būs augstāk pakāpties meklēšanas rezultātos.

Pagaidām jaunās izmaiņas vēl neskar visas lapas un attiecas tikai uz anglisko Google.com, taču visdrīzāk, ka tas ir tikai sākums, un drīzumā jaunās izmaiņas attieksies uz visu iespējamo.

While site speed is a new signal, it doesn't carry as much weight as the relevance of a page. Currently, fewer than 1% of search queries are affected by the site speed signal in our implementation and the signal for site speed only applies for visitors searching in English on Google.com at this point. We launched this change a few weeks back after rigorous testing. If you haven't seen much change to your site rankings, then this site speed change possibly did not impact your site.

googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/04/using-site-speed-in-web-search-ranking.html

SEO pakalpojumu sniedzējiem tas nozīmē, ka vajadzēs stipri vairāk tehnisko zināšanu mājaslapu optimizēšanai, lai gan no otras puses, tas ir pozitīvi, jo paplašina iespējamo darbību klāstu.

Kaut arī lapas ātrdarbība nav pārāk ietekmīgs faktors, taču, kā saka "santīmu nekrāsi, pie lata netiksi".

Šai sakarā saites uz rakstiem par lapas ātrdarbības uzlabošanu:

 

]]>
Microsoft un SEO SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/microsoft-un-seo-254/ http://web.hc.lv/seo/zinas/microsoft-un-seo-254/ Sat, 27 Feb 2010 02:54:32 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google nav vienīgā milzīgā korporācija, kura uzskata, ka SEO ir nopietna lieta. Arī Microsoft ir izlaidis par velti lejupielādējumamu SEO rīku komplektu IIS serveriem.

Ko var izdarīt ar IIS SEO Toolkit? Vispārīgi runājot var veikt 3 lietas mājaslapām, kuras darbojas uz Microsoft Internet Information Services (IIS) servera bāzes:

  1. Veikt mājaslapas SEO analīzi;
  2. Izveidot, labot un nosūtīt lapas sitemap meklēšanas sistēmām (bing.com, google.com...);
  3. Menedžēt rāpuļprogrammu (crawler bot) piekļuvi mājaslapas lapām.

IIS SEO Toolkit

IIS SEO Toolkit iespējams lejupielādēt te. Plašāka informācija pieejama www.iis.net/seotoolkit. Tāpat šajās saitēs ir atrodams neliels video, kurā tiek demonstrētas SEO Toolkit iespējas.

 

]]>
Lapas ātrdarbība un SEO SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/lapas-atrdarbiba-253/ http://web.hc.lv/seo/zinas/lapas-atrdarbiba-253/ Sat, 20 Feb 2010 23:07:45 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Jau 2009.gada novembrī Google paziņoja, ka lapas ātrdarbība varētu ietekmēt lapas pozīciju meklēšanas rezultātos.

Tas nozīmē, ka lapas ātrdarbība kļūst par vienu no 200+ faktoriem, kas ietekmē lapas pozīciju, līdzās tādiem faktoriem, kā atslēgvārdu blīvums, satura atbilstība (relevance) meklējamajai frāzei, Google PageRank un daudziem citiem.

Zemāk ir redzams video, kur Matt Cuts par to informē sabiedrību.

Kā Google izmērīs lapas ātrdarbību? Ļoti vienkārši - jau tagad Google Webmaster Tools satur sadaļu, kurā ir parādīts, cik ātri lapas ielādējas lietotājiem. Mērījumi tiek veikti ar Google Toolbar palīdzību, un mērījumi ir ar dažādu precizitāti, atkarībā no statistikas datu apjoma.

Google Webmaster Tools - Site performance

Interesanti, ka turpat var redzēt gan konkrētu mājaslapu vidējo ielādes ātrumu, gan ātrdarbības uzlabošanas ieteikumus no Google izstrādātā rīka PageSpeed - acīmredzami Googlei ir vairāk informācijas par mūsu lapām, nekā mēs bieži vien iedomājamies.

Kaut arī mājaslapas ātrdarbības sadaļa ir atzīmēta kā eksperimentāla iekš Google Webmaster Tools, kā arī tā diez vai tuvākajā laikā lapas ātrdarbība būs faktors, kas būtiski ietekmētu lapas pozīciju meklēšanas rezultātos, tomēr jāatceras, ka ātras lapas vienmēr patiks labāk apmeklētājiem. Un  jāatceras, ka Google vienmēr ir centusies savu meklēšanas algoritmu veidot tā, lai pirmajās pozīcijās būtu kvalitatīvas lapas, ar kvalitatīvu saturu un nekas neliecina, ka nākotnē būs savādāk.

Drīzumā iekš web.hc.lv plānoju publicēt dažus rakstus, kā palielināt mājaslapas ātrdarbību, taču tikmēr interesentus iesaku iepazīties ar šiem rakstiem dažām ātrdarbības optimizācijas idejām:

Neliels apdeits:

At the time I told the people at the conference that while we currently don't use Page Speed as a factor in our search results and how we rank different search results, there are people at Google who definitely want to. And a lot of people within Google have been thinking about ways where we can figure out how Page Speed can be one of the factors, not the biggest factor, not the only factor but one of the factors, because if you have a fast site, it really improves the user experience. And so, I sort of tried to let people know that if you can improve the speed of your site, it's good for users and there's at least a chance in 2010 that it would be good for your website rankings as well or help just a little bit at least, so it's worth paying attention to.

Matt Cutts, 22.01.2010.

]]>
Google atbalsta "breadcrumbs" izmantošanu lapu navigācijā SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-atbalsta-breadcrumbs-246/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-atbalsta-breadcrumbs-246/ Mon, 23 Nov 2009 01:35:38 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google meklēšanas rezultātu lapās (SERPs) tagad izmanto arī tādu navigācijas elementu kā "breadcrumbs", kas uzskatāmi parāda, kādā mājaslapas hierarhijas līmenī atrodas lapa.

Google oficiālais paziņojums par to (datēts ar 17.11.2009): New site hierarchies display in search results.

Kā tas izskatās "dabā", var aplūkot attēlā zemāk:

Google breadcrumbs

Izskatās diezgan ērti un uzskatāmi. Šķiet, ka būs jāpiedomā vairāk pie "breadcrumbs" izmantošanas dažādās mājaslapās.

]]>
Google būtiski mainījusi PageRank aprēķināšanas algoritmu SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-mainijusi-pagerank-217/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-mainijusi-pagerank-217/ Sat, 27 Jun 2009 13:46:32 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google runasvīrs Matt Cutts atklāj, ka jau pirms gada ir būtiski izmainīts Google PageRank aprēķināšanas algoritms.

Kā vienmēr šīs izmaiņas ir vērstas uz to, lai Google meklēšanas rezultātos augstāk būtu lapas ar kvalitatīvu informāciju, kuras ir vērtīgas pašas par sevi, nevis tās lapas, kuras pirmajās pozīcijās ir iekļuvušas pateicoties īpaši veiktajām SEO darbībām.

Izmaiņas algoritmā padara tā saucamo "PageRank sculpting", jeb lapas PageRank "tēlniecību" par nelietderīgu un tukšu laika izšķiešanu, tādā veidā atņemot SEO pakalpojumu sniedzējiem vēl vienu priekšrocību (lai gan neesmu līdz šim manījis, ka Latvijā kāds SEO pakalpojumu sniedzējs līdz tam ir aizdomājies).

Par PageRank sculpting sauc apzinātas darbības, kas tika veiktas, lai novirzītu Google PageRank vairāk uz vēlamajām mājaslapas iekšējām lapām. Tas tika panākts ar rel="nofollow" atribūtu atzīmējot saites uz iekšējām lapām, kurām meklēšanas rezultātos nav vajadzības parādīties, piemēram, uz lapām ar kontaktiem, lapām ar atrunu par lietošanas noteikumiem un tamlīdzīgām, tādā veidā nobloķējot PageRank aizplūšanu, un novirzot to tālāk ar saitēm uz lapām, kurām vajadzētu parādīties meklēšanas rezultātos.

PageRank plūsma

Izmaiņu būtība ir tāda, ka PageRank, kas tiek nobloķēts ar rel="nofollow" atribūtu, tiek nevis saglabāts, lai to varētu novirzīt pa citām saitēm vēlamajā virzienā, bet gan pazūd.

Google algoritma izmaiņas pamato ar to, ka daudzās mājaslapās tika nobloķētas lapas ar būtisku informāciju, veicot apzinātu PageRank sculpting.

Interesanti, ka izmaiņas algoritmā tika veiktas jau gadu atpakaļ, bet SEO speciālisti tās nebija pamanījuši, līdz dažas dienas atpakaļ Google runasvīrs Matt Cutts šīs izmaiņas publiskoja savā blogā, kas guva plašas atsauksmes no SEO speciālistu puses. Turpat komentāros Matt Cutts apstiprināja faktu, ka lapas izejošās saites uz lapām, kuras Google vērtē ļoti augstu, var pozitīvi ietekmēt lapas pozīciju Google meklēšanas rezultātos.

Kārtējo reizi apstiprinās Google ieteikums mazāk tērēt laiku uz specifiskām SEO darbībām, bet vairāk koncentrēties uz kvalitatīva un vērtīga satura radīšanu, kas palīdzētu iegūt ienākošās saites dabīgā ceļā.

Interesantas pārdomas par algoritma izmaiņām var palasīties arī Andy Beard rakstā "PageRank Sculpting Isn't Dead But Comments Can Kill Your PageRank".

 

P.S. Tuvākajā laikā tiks apdeitota arī šajā mājaslapā publicētā SEO pamācība.

]]>
Iespējams, ka Google News drīzumā piedāvās ziņas arī latviešu valodā SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-news-zinas-latviesu-valoda-201/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-news-zinas-latviesu-valoda-201/ Sun, 16 Nov 2008 01:01:33 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Spriežot pēc, tā, ka Google ir izvēlējusies ziņas no HC.LV iekļaušanai Google News, domāju, ka var paredzēt, ka Google News plāno drīzumā atbalstīt arī ziņas latviešu valodā.

Google News logoPamanīju, ka iekš Google Webmaster Tools Jauniešu kultūras portālam HC.LV ir parādījušās jaunas sadaļas, kuras liecina par to, ka HC.LV ir jau iekļauts iekš Google News.

 

 

Google Webmaster Tools News Stats

Papētīju tuvāk, kas tad īsti ir Google News. Izskatās, ka prasības, lai lapa tiktu iekļauta iekš Google News ir ļoti stingras. Piemēram dažas:

  • ziņas URL ir jāsatur unikāls skaitlis no vismaz 3 cipariem;
  • <title> elementam jābūt ne īsākam par 2 vārdiem un ne garākam par 22 vārdiem;
  • ziņā jāizmanto title un alt atribūti;
  • ziņām lapā jāparādās regulāri (ne retāk kā reizi 3 dienās);
  • ir jābūt skaidrām norādēm, kad ziņa bija publicēta.

Tā kā līdz šim tikai dažas lapas no HC.LV nejauši atbilda Google News prasībām, tad pagaidām Google News ir iekļautas tikai dažas ziņas, kuras var aplūkot te: news.google.com/news?q=site:www.hc.lv.

 

 

Google Webmaster Tools Add News Sitemap

Pašlaik esmu mazliet pārmainījis HC.LV CMS, lai turpmāk publicētās ziņas atbilstu Google News prasībām, kā arī tiktu automātiski sagatavots Google News Sitemap, lai Googlei būtu vieglāk atrast jaunākās ziņas, un HC.LV varētu bez problēmām piedāvāt ziņas, kad Google News publiskos ziņas latviešu valodā. Jācer, ka tas notiks drīzumā.

Varbūt vēl kāds lapas uzturētājs ir pamanījis, ka viņa lapa ir iekļauta iekš Google News?

]]>
Intervija ar SEO ekspertu Brad Fallon SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/intervija-ar-seo-ekspertu-brad-fallon/ http://web.hc.lv/seo/zinas/intervija-ar-seo-ekspertu-brad-fallon/ Sun, 02 Nov 2008 19:57:07 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Apmēram pusotru stundu gara audiointervija ar cilvēku, kurš ir #1 Googlē uz atslēgvārdiem "SEO expert", "The coolest guy on planet", kurš ir StomperNet dibinātājs un kura bizness balstās uz atslēgvārdu "wedding flavors".Brad Fallon  ]]> Google atbild uz jautājumiem SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-atbild-uz-jautajumiem/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-atbild-uz-jautajumiem/ Thu, 30 Oct 2008 15:26:34 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Zemāk ir atrodami daži 22.oktobrī mājaslapu veidotāju uzdotie jautājumi un Google atbildes, saistībā ar SEO.
Visi jautājumi un atbildes ir atrodamas te, taču atļāvos šo to, kas pašam likās ievērības cienīgs, iekopēt tepat ar saviem izcēlumiem.


Rick Rayn, Indiana: What weight does the age of a site and the amount of time a domain is registered for have on it's search placement?

Matt Cutts: In the majority of cases, it actually doesn't matter--we want to return the best information, not just the oldest information. Especially if you're a mom/pop site, we try to find ways to rank your site even if your site is newer or doesn't have many links. I think it is fair for Google to use that as a signal in some circumstances, and I try never to rule a signal out completely, but I wouldn't obsess about it.


Marjy, Boca Raton FL: Recently, you removed this suggestion: "Submit your site to relevant directories such as the Open Directory Project and Yahoo!" from your guidelines. Is there any chance that you will be discounting these kinds of links for ranking value in future?

Matt Cutts: Hey Marjy (testing out this 'post a response' thingie). There's always the chance that we'll discount directory links in the future. What we were seeing was quite a few novice people would see the "directory" recommendation and go out and just try to submit to a ton of directories, even if some of the directories were lower-quality or even fly-by-night directories that weren't great for users. Right now we haven't changed how we're weighting directory links--we've only removed the directory suggestion from the webmaster guidelines.


tewmonkey, cardiff,wales: Until recentley (the last six months or so) a high ranking was achievable by submitting articles to article directories (providing they were 40%-60% unique), it no longer seems to be the case. Have links from article sites been de-valued at all?

Matt Cutts: In my experience, not every article directory site is high-quality. Sometimes you see a ton of articles copied all over the place, and it's hard to even find original content on the site. The user experience for a lot of those article directory sites can be pretty bad too. So you'd see users landing on those sorts of pages have a bad experience.
If you're thinking of boosting your reputation and getting to be well-known, I might not start as the very first thing with an article directory. Sometimes it's nice to get to be known a little better before jumping in and submitting a ton of articles as the first thing.


TylerDee, TX: Are .gov and .edu back links still considered more "link juice" than the common back link?

Matt Cutts: This is a common misconception--you don't get any PageRank boost from having an .edu link or .gov link automatically. Hah John, I beat you to it! If you get an .edu link and no one is linking to that .edu page, you're not going to get any PageRank at all because that .edu page doesn't have any PageRank.
JohnMu: We generally treat all links the same - be it from .gov or .edu or .info sites.


Anonymous: Suppose my website supports English and French. Should the English version of a particular page and the French version have different URLs? Any other best practices for multi-lingual site architecture?

Matt Cutts: If you can afford it, I would do domain.com and domain.fr. If that's not possible, I would consider doing en.domain.com and fr.domain.com. If that's not possible, then domain.com/en and domain.com/fr can work. In webmaster tools, you can geographically target a site (and I believe parts of a site such as fr.domain.com), which will help as well.


chrisff, palo alto, ca: Is the bounce rate and speed taken into account when ranking a page? i.e. if you see a searcher click on a result then return very quickly and choose another result, is the first page ranked lower?

JohnMu: Hi chrisff, assuming that users will be jumping out of a site like that, there's a high probability that they won't be willing to recommend it to others (or come back themselves). So yes, indirectly at least, if a site is made in a way that users run away right away, then chances are that we might not be recommending it as much as other sites that users like (and recommend to others).


egarolera, barcelona: How will social media or more specifically share of comments (buzz about a brand) influence the serps?
Maile Ohye: Hi egarolera, social media is great! But, there are a few things to say about this... Social media can add buzz to your site, finding new visitors, people linking to you, etc. That's a bonus and the more users that enjoy your content, often the better your site will show in SERPs. We want results to reflect what users are searching for, so social buzz can certainly be helpful.
A few things to note:
  1. If you allow user-generated content on your site, remember to monitor for spam.
  2. Also, if you're looking to get buzz to directly help your site in SERPs, know that we normally don't crawl javascript, so if it's hosted in javascript you'll still get the user traffic from the buzz (which can eventualy lead better rankings), but the user comments themselves won't be indexed.
  3. If you want to get the user-generated content associated with your site (as part of your URLs), then make sure you host the user-generated content on your domain (so it's not link to a separate site).
Thanks, egarolera!



Anonymous: Does 301 Redirect moves the Google Page Ranking to the new location? If so how long does it take for this to take effect?


Wysz: Where appropriate, ranking signals will be transferred across 301 redirects (if the same page has moved from one URL to another). This may take some time, so you should probably leave the redirect in place as long as you have control over the URL. That way any new links will make our crawler follow the 301.



Ellithy, Egypt: Does having the domain name for a long period e.g. 5 or 10 years really affects SEO and give high rankings?


Maile Ohye: Hi Ellithy, a site's reputation can be a indicator to search engines, but of course, it's not everything. Having a site for a long period of time can establish credibility with users, and as a search engine we also want to reflect this type of credibility.
Of course, newer domains can also gain users and credibility. It seems like running a good site is a bit like running a reputable business.
So yes, if your domain has been credible for years it can help. If you buy an old domain and put all your content on it in hopes of getting instant rankings, that's not the best idea.
Thanks for asking, good luck, Maile


ecurtin, London, England: How often does your search algorithm change?

JohnMu: We change the algorithms all the time - last year we had over 450 changes.



Anonymous: Is it still worthwhile to buy links from good quality, niche directories?

Wysz: Buying links which pass PageRank is not something that we recommend. Get the full story here.


Alex W, UK: Should I be using hyphens instead of underscores in my URLs to improve a page's rank?

Matt Cutts: For the time being, I would recommend still using hyphens instead of underscores. If you're already using underscores and that's working fine for you and your rankings, it's not worth switching. But if you're doing a new site, then I would go with hyphens.


Anonymous: I am a Web Standards fan. Is there really _no_ ranking benefit in use of Web Standards?

Kaspar aka Guglarz: I like clear code, too but I am afraid it does not help in terms of ranking directly. However, avoiding errors can help getting your site indexed by the bot on the one hand and it can also potentially increase the level of satisfaction for your users, if the sites are being rendered correctly :-)


big boy, Russia: If my website "A", linking to website "B", and "B" linking back to "A" - am I going to be penalized? Does linking strategies still work?

Jonathan: Participating in linking schemes to impact ranking is not advised it's against the webmaster guidelines.
The best linking strategy is to create a site with unique content or services that people want to link to. Then publicize it.

]]>
Google PageRank atjaunots 2008.gada 4.oktobrī SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-pagerank-atjaunots-04.10.2008/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-pagerank-atjaunots-04.10.2008/ Sat, 04 Oct 2008 20:36:42 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Spriežot pēc tā, ka www.hc.lv šodien Google Toolbar PR rāda vairs nevis 5/10 bet gan 6/10, izskatās, ka Google ir eksportējusi reālo Google PageRank uz Google Toolbar.
Sīkāk par to, kas ir Google PageRank var izlasīt te. Jāsāk pētīt, kā tad ir mainījies dažādu lapu PageRank.
]]>
Google PageRank atjaunots SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-pagerank-atjaunots/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-pagerank-atjaunots/ Thu, 01 May 2008 00:43:50 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Nesen Google ir atjaunojusi Google Toolbar PageRank.
Google PageRankVismaz dažās mājaslapās, kuras ir manā pārziņā, ir atjaunots Google Toolbar PageRank tām lapām, kuras tur bija uz šī gada 20.aprīli.

Izskatās, ka ne jau es vienīgais esmu to pamanījis. Iepriekšējais Google Toolbar PR atjauninājums notika janvārī un pirms tam - oktobrī.

Par to, kas īsti ir Google PageRank var izlasīt rakstā "Google Pagerank un Google Toolbar PR".

Vai ir kādas būtiskas Google PageRank izmaiņas novērotas Latvijas tīmekļa lapām?
]]>
Sitemaps var izvietot uz dažādiem domēniem SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/sitemaps-uz-dazadiem-domeniem/ http://web.hc.lv/seo/zinas/sitemaps-uz-dazadiem-domeniem/ Fri, 21 Mar 2008 20:04:43 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Biju palaidis garām ziņu, ka kopš 27.februāra mājaslapu sitemaps vairs nav obligāti jāizvieto uz tā paša domēna, uz kura atrodas mājaslapa.
Google, Yahoo! un Microsoft ir vienojušies, ka turpmāk mājaslapas sitemaps vairs nav obligāti jāizvieto uz tā paša domēna, kur atrodas mājaslapa. Tagad pietiek ar to, ja mājaslapas robots.txt failā izvieto sekojošu norādi uz mājaslapas sitemap:
Sitemap: http://domens.lv/sitemap-www.xml

Kā zināms, sitemap ir fails, kurā var norādīt meklētājiem mājaslapas visu lapu URL adreses, to nozīmīgumu mājaslapā, cik bieži meklētājiem tās vajadzētu apmeklēt un kad tika veiktas pēdējās izmaiņas lapā. Sīkāk par sitemaps protokolu var uzzināt www.sitemaps.org. Pašlaik sitemaps protokolu atbalsta visi lielākie spēlētāji meklētājsistēmu tirgū: Google, Yahoo! un Microsoft.

sitemap
]]>
Yahoo! Search "atverās" SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/open-yahoo-search/ http://web.hc.lv/seo/zinas/open-yahoo-search/ Tue, 26 Feb 2008 21:14:26 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Yahoo! paziņo, ka pāreja uz atvērto platformu nodrošinās visiem mājaslapu veidotājiem piedāvāt vairāk vērtīgas informācijas Yahoo! rezultātu lapās, salīdzinājumā ar citām meklētājsistēmām.
Because the platform is open it gives all Web site owners -- big or small -- an opportunity to present more useful information on the Yahoo! Search page as compared to what is presented on other search engines. Site owners will be able to provide all types of additional information about their site directly to Yahoo! Search. So instead of a simple title, abstract and URL, for the first time users will see rich results that incorporate the massive amount of data buried in websites -- ratings and reviews, images, deep links, and all kinds of other useful data -- directly on the Yahoo! Search results page.


Piemērs, kā tas varētu izskatīties:

Pirms:
Pirms

Pēc:
Pēc

Tiek solīts, ka lietotājiem būs iespēja atslēgt šīs iespējas pēc vēlēšanās. Vairāk par jaunajām iespējām Yahoo! informēs tuvāko mēnešu laikā.
]]>
Google Toolbar PageRank atjaunots SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-toolbar-pagerank-atjaunots/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-toolbar-pagerank-atjaunots/ Sun, 28 Oct 2007 22:16:39 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Šodien, 28.oktobrī Google ir eksportējusi reālo PageRank (PR) uz Toolbar PR.
Iepriekšējo reizi Google Toolbar PR tika atjaunots salīdzinoši sen - 2007.gada 30.aprīlī. (Kas ir Google Pagerank, latviešu mēlē var izlasīt rakstā „Google Pagerank un Google Toolbar PR”.)

Ņemot vērā to, ka Google Toolbar PR izmaiņas ir tikai vizuālas un nekādi neietekmē lapas reitingu Google meklētājsistēmā (atšķirībā no reālā Google PR), tad reāli nekādas īpašās sekas šim notikumam nav.

Dažus atjaunotais Google Toolbar PR iepriecina, dažus apbēdina, taču internets ir mainīgs – rodas jauni, kvalitatīvāki resursi, un, līdzīgi kā daudzās situācijās darbojas Pareto princips vai Mūra likums, šajā situācijā ir spēkā pazīstamā tautas dzejnieka Raiņa likums:Rainis

Pastāvēs, kas mainīsies.


Vienīgais pluss, ko dod reālā PR eksports uz Toolbar PR ir tas, ka varam redzēt, kā Google novērtē katru lapu uz 2007.gada 28. 23.oktobri (pēc šī datuma pievienotajām lapām PR neuzrādās). Šis vērtējums var mainīties jebkurā brīdī, taču par to būs iespējams uzzināt tikai nākamreiz, kad tiks eksportēts reālais PR un Toolbar PR.

Starp citu, arī web.hc.lv sākumlapa ieguva Google Toolbar PR 4.
]]>
Yahoo! apsteidz Google meklēšanas kvalitātē - apgalvo pētījums SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/yahoo-apsteidz-google/ http://web.hc.lv/seo/zinas/yahoo-apsteidz-google/ Thu, 11 Oct 2007 17:44:35 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Kaut arī Google pieder lielākā daļa tirgus, Yahoo! lietotāji klikšķina biežāk uz meklēšanas rezultātiem.
Yahoo!Šonedēļ Compete Inc. publicētājā pētījumā atklājās, ka 67% no 7,5 biljoniem meklējumiem mēnesī, kurus veica ASV tīmekļa lietotāji augustā, tika veikti izmantojot Google, pie tam tikai 65% no šiem meklējumiem vainagojās ar klikšķi meklēšanas rezultātos.

Yahoo! kontā ir 20% no visiem meklējumiem augustā, 75% no kuriem noveda pie klikšķināšanas rezultātos (SERP - search engine results pages). Aptauja pierādīja, ka Yahoo! uzrādīja labākos meklēšanas rezultātus no visām meklētājsistēmām. Aptaujā MSN Live meklētājs ierindojās kā trešais ar 9% meklēšanas tirgū. Pētījumā tika noskaidrots, ka apmēram 59% no pieprasījumiem MSN Live noveda līdz klikšķināšanai iekš SERP.

Kā rakstīja Jeremy Crane (Compete direktors par meklēšanas un tiešaistes medijiem) savā blogā:
Mazāki meklējumu kvalitatīvu rezultātu skaitļi norāda, ka balstoties uz procentiem, mazāk meklēšanas pieprasījumi šajā meklētājsistēmā noveda pie lietotājiem, kas noklikšķina uz rezultātu saites. Tātad no šīs perspektīvas, var uzskatīt, ka Yahoo! ir visefektīvākā meklētājsistēma to rezultātu dabūšanā, ko vēlas patērētāji.

Tomēr, viņš piezīmēja, ka "tas suns ir aprakts detaļās", ja tiek izmantoti klikšķi iekš SERP, lai mērītu meklēšanas kvalitāti.

Piemēram, Matt Cutts, Google tīmekļa spama komandas vadītājs (head of Google's Webspam team), Compete Inc blogā raksta, ka dažreiz meklētāji saņem atbildes no teksta fragmentiem (snippets), kas ir redzami iekš SERP. Viņš piezīmēja, ka lai noskaidrotu cik unces ir šņabja glāzē, Google lietotājiem nav nepieciešams klikšķināt rezultātos uz saiti, atšķirībā no Yahoo!, kur teksta fragmenti (snippets) ir diezgan neskaidri, tāpēc nākas klikšķināt uz saitēm, lai atrastu atbildi.

Jeremy Crane tam piekrīt, lai gan tajā pašā laikā viņš piemetina, ka no interneta mārketinga viedokļa...
...dabūt cilvēkus uz savu mājaslapu ir pats nozīmīgākais mērs meklētājsistēmu efektivitātei. Šajā pasaulē visnozīmīgākā lieta, kurai jāpievērš uzmanība, ir reālā mājaslapas apmeklējamība.

Pēc
computerworld.com materiāliem.
]]>
Microsoft Live Search tiek būtiski uzlabots SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/microsoft-live-search-uzlabots/ http://web.hc.lv/seo/zinas/microsoft-live-search-uzlabots/ Thu, 27 Sep 2007 13:54:35 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Microsoft paziņo, ka 26. septembrī Live Search ir kļuvis labāks, ātrāks, skaistāks...
This week we’re excited to launch a major update to Live Search that’s relevant, faster and easier to use. Hundreds of us rolled up our sleeves and dug deep. We pored over your feedback, analyzed the data and talked to thousands of users. How major is this? It’s our biggest update since our debut in January 2005.

Here are just some of the areas we focused on:
  • Relevance, relevance, relevance. We’ve quadrupled the size of our index, which means we can return the right results for your searches. Improvements like enhanced ranking algorithms, auto-spell correction and better stop word handling help us return the best results.
  • Speed. Pages load much faster than before.
  • Streamlined look and feel. We focused on the end-to-end experience from the homepage throughout the site. For example, search results are now easier to read thanks to work on typography, contrast, colors and spacing.
  • More high-interest content. You asked us for more in Entertainment, Shopping, Health, Local and Video search and we’re happy to deliver it.

Klusībā naivi ceru, ka Microsoft produkts spēs drīzumā sastādīt pienācīgu konkurenci Googlei, lai konkurences rezultātā ieguvēji būtu meklētājsistēmu lietotāji.
]]>
Google Webmaster Central jaunais izskats SEO Ziņas http://web.hc.lv/seo/zinas/google-webmaster-central/ http://web.hc.lv/seo/zinas/google-webmaster-central/ Fri, 07 Sep 2007 11:42:46 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google ir pārveidojusi Webmaster Central izskatu, padarot to vēl ērtāku, pievienojot tur saites uz biežāk izmantotajiem rīkiem, kas varētu noderēt tīmekļa veidotājiem.
Tagad Google Webmaster Central tiešām paliek par centrālo vietu, kur tīmekļa veidotāji var atrast visus nepieciešamos Google rīkus.

Google Webmaster Central

Kā var redzēt ekrānšāviņā, tagad Google Webmaster Central ir pieejamas saites uz Google Webmaster Tools, Google Analytics, Webmaster Central Blog, Google forumu, Google Webmaster FAQ un dažādiem izstrādes rīkiem.

Google Webmaster Central interneta adrese ir www.google.com/webmasters/.
]]>