Google Pagerank un Google Toolbar PR

Deniss Fedotovs (deni2s), 17.10.2007., 18:43

Google PageRank (turpmāk Google PR) ir Google meklētājsistēmas algoritma pamats.

Google PR ir reitinga skaitlis, kurš tiek piešķirts katrai lapai un norāda, cik liela vērtība šai lapai ir no Google viedokļa. Google PR ir viens no svarīgākajiem faktoriem Google meklēšanas algoritmā, kas nosaka, cik augstu atradīsies lapa meklēšanas rezultātos (SERP). Tā kā Google PR nemitīgi tiek pārrēķināts, tad arī lapas pozīcija meklēšanas rezultātos nemitīgi var mainīties.

Google PR tika ieviests, lai meklētājsistēmas algoritms varētu automātiski noteikt lapas vērtību pamatojoties uz fakta, ka jo vērtīgāka un kvalitatīvāka ir kāda lapa, jo vairāk parasti uz to tiek saitēts, kā arī kvalitatīvas un vērtīgas lapas parasti nesaitē uz apšaubāma satura lapām.

Google PageRank sadalījumsJo vairāk būs lapā ienākošo saišu, jo augstāks būs šīs lapas Google PR. Savukārt izejošās saites daļu no lapas Google PR padod tālāk citām lapām (pie tam pirmās saites padod tālāk vairāk PR par pēdējām). Tātad, jo augstāks ir lapas Google PR, jo vairāk PR tiks nodots arī citām lapām uz kurām norāda saites šajā lapā. Jo vairāk ir izejošās saites, jo mazāk PR tiek pašai lapai un katrai lapai, uz kuru norāda izejošās saites.

Šīs Google algoritma īpatnības dēļ bieži viena saite no lapas, kurai ir augsts Google PR, ir daudzas reizes vērtīgāka, kā 50 saites no lapām, kurām ir zems Google PR.

Lapas reālais Google PR reāli nekur nav redzams, taču nojausmu par iespējamo Google PR var gūt. Lai to izdarītu, iespējams uzinstalēt Google Toolbar, kas pārlūkā atvērtajai lapai parādīs Google Toolbar PageRank (vai arī izmantot šajā lapā piedāvātos pakalpojumus, kas parāda Google Toolbar PR visām lapām uz kurām norāda saites).

Google Toolbar PageRank

Google Toolbar PR nav tieši tas pats, kas reālais Google PR. Google Toolbar PR tiek importēts no reālā Google PR tikai reizi dažos mēnešos, tāpēc reālo Google PR tas ataino tikai uz atjaunošanas brīdi Reālais Google PR var mainīties pat dažas reizes dienā, taču informācija Google Toolbar par to tiks atjaunota tikai pēc nākamās reālā Google PR eksportēšanas uz Google Toolbar PR.

Zināmākais Google darbinieks Matt Cutts savā rakstā "More info on PagRank" raksta:

At some point we take our internal PageRanks, put them on a 0-10 scale, and export them so that they’re visible to Google Toolbar users. If you’re splitting hairs about the exact date that backlinks were taken from, you’re probably suffering from "B.O." (backlink obsession) and should stop and go do something else for a bit until the backlink obsession passes. I highly recommend keyword analysis, looking at server logs to figure out new content to add, thinking of new hooks to make your site attract more word-of-mouth buzz, pondering how to improve conversion once visitors land on your site, etc.


Google PageRank lielumsGoogle Toolbar PR tiek apzīmēts ar skaitli no 0 līdz 10 (kur 10 ir visaugstākais novērtējums). Jāņem vērā, ka Google Toolbar PR darbojas uz logaritmiskā principa, kas nozīmē, ka reāli lapa ar Google Toolbar PR 2 būs nevis divas reizes vērtīgāka par lapu ar Google Toolbar PR 1, bet gan 10 reizes vērtīgāka no Google viedokļa (ja pieņem, ka reālais Google PR atbilst Google Toolbar PR). Attiecīgi arī lapa ar Google Toolbar PR 5 būs 100 reizes vērtīgāka par lapu ar Google Toolbar PR 3. Katra nākamā pakāpe Google Toolbar PR ir 10 reizes vērtīgāka par iepriekšējo.

Citi raksti latviešu valodā par Google PageRank tēmu:

 


3 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
dzēsts lietotājs, 18.10.2007. 17:57:17
Komentāra reitings: 0

Noderīgs raksts un jauka bildīte.. :) Paldies!

deni2s, 28.07.2011. 22:50:40
Komentāra reitings: 0

Ir vērts palasīt arī šo:
http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2011/06/beyond-pagerank-graduating-to.html

deni2s, 01.09.2011. 20:56:41
Komentāra reitings: 0

http://ilpubs.stanford.edu:8090/422/

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Par web.hc.lv

web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.

Reklāma
ienāktreģistrēties