Google un lapas satura konteksts

Deniss Fedotovs (deni2s), 15.03.2008., 22:22

Ir zināms, ka Google "patīk" atrast lapas, kurās ir dažādi atslēgvārdi par vienu tēmu. Kā tas notiek, un kā to izmantot savā labā?

VārdiDroši vien jau zināt, ka optimizējot mājaslapas ir ne tikai jāizvēlas pareizie atslēgvārdi, bet arī ļoti svarīgi ir, lai lapas saturs būtu saistībā ar šiem atslēgvārdiem. Piemēram, meklējot jokus, meklētājsistēmas augstāk novērtēs tās lapas, kurās ir saistīti atslēgvārdi - "humors", "komēdija" un tamlīdzīgi.

Bet kā zināt, kurus atslēgvārdus meklētājsistēmas uzskata par saistītiem? Izrādās, ka ir kāds triks, kā to ļoti vienkārši noskaidrot - Google meklētājsistēmā, izmantojot Google "sinonīmu meklēšanas iespējas" (lai gan šis nosaukums synonym search nav īsti korekts, jo tiek atrasti ne tikai sinonīmi). Ierakstam Google meklētājā atslēgvārdu, kuram pieliekam priekšā tildes zīmi, piemēram šādi: ~atslēgvārds. Un rezultātos skatāmies, kuri vārdi ir izcelti - tie arī ir tie, kurus Google meklētājsistēma uzskata par savstarpēji saistītiem.

Piemēram, veicot saistīto vārdu meklēšanu atslēgvārdam "spa" (http://www.google.lv/search?q=~spa), atklājās, ka Google par saistītiem uzskata arī:
  • beauty,
  • massage,
  • salon,
  • resort,
  • spas,
  • hot tub,
  • St. Paul Academy,
  • Seaplane Pilots Association,
  • Society for Pediatric Anesthesia,
  • senior portrait artists.
Kaut arī pēdējās dažas frāzes nav saistīti ar spa procedūrām, tomēr nebrīnieties, jo tās saīsinās kā "S.P.A.".

Līdz ar to, ir skaidrs, ka optimizējot lapas uz atslēgvārdu "spa", būtu diezgan loģiski iekļaut tajās arī saistītos atslēgvārdus - "massage", "beauty" un tamlīdzīgus, kas būtu daudz labāk, nekā izmantot citus nesaistītus vārdus vai nedabīgi bieži atkārtot vārdu "spa".

Par to kā Google izvēlas alternatīvos atslēgvārdus var izlasīt angliski te.


atpakaļ uz rakstu sarakstu

Par web.hc.lv

web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.

Reklāma
ienāktreģistrēties