web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem: deni2s http://web.hc.lv/blogi/?rss=1/ Īsas piezīmes par šo vortālu un web tēmām. lv 2007-2017, web.hc.lv web.hc.lv 60 http://www.hc.lv/inc/baners/hclv_baner_small.gif web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem http://web.hc.lv/ web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Mon, 20 Nov 2017 19:16:58 +0200 2 3 4 5 6 Ļaunais internets Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/launais-internets-308/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/launais-internets-308/ Fri, 17 Feb 2012 12:48:25 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem "Screenshot" no avīzes "Pionieris", 1985. gads.

 Internets

]]>
"Ziņot par blusu" Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/zinot-par-blusu-307/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/zinot-par-blusu-307/ Sat, 28 Jan 2012 14:34:25 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Nez vai tā ir blusa, vai tā tas bija domāts?

Youtube - ziņot par blusu 

 

]]>
Lattelecom reklāma Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/lattelecom-reklama-286/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/lattelecom-reklama-286/ Tue, 21 Dec 2010 10:53:12 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Meklēju kādas 600 lpp biezas grāmatas elektronisko versiju (citādi smagi staipīt līdzi no darba uz mājām) un uzdūros pārsteidzošai Lattelecom reklāmai...

Pēc milzīgas splash reklāmas pa visu ekrānu ("This site is brought to you by Latvian Lattelecom" vai kas tamlidzīgs, šādi atvērās Lattelecom lapa.)Kopš kura laika Lattelecom reklamējas apšaubāma satura ārzemju mājas lapās?

]]>
Citāti no grāmatas "Mobile Design and Development" Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/citati-no-mobile-design-and-development-283/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/citati-no-mobile-design-and-development-283/ Mon, 22 Nov 2010 17:14:49 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Lasot dažādas tehniskas grāmatas, kādas pēdējā laikā sanāk lasīt, ir patīkami uzdurties dažām vispārīgām atziņām, kuras atšķirībā no aprakstītajām konkrētajām tehniski/praktiskajām lietām, ir aktuālas daudz ilgāk.

Citāti no "Mobile Design and Development: Practical Concepts and Techniques for Creating Mobile Sites and Web Apps" by Brian Fling, 2009:

We have endured years of bold and and usually unfilled claims that come from the tech sector. We've been promised that the Web will make our lives easer, but aren't we seeing the oposite reaction? Our lives are becoming so infused with information that it becomes overhelming and even stressfull just to keep up - an icreasing problem called information overload.

 

The problem: the Web of today is wide, but not deep. Although we have access to enormous amounts of information, the majority of it isn't meaningfull. It lacks depth and value for our lives. For example, according to an October 2008 Nielsen report, the average person in the United States looks at 76 web pages per day, spending an average of 55 seconds per page. The short duration suggests short information-gathering tasks, idle browsing, or a more severe problem with the Web: distrust.

 

Web content expert Gerry McGovern describes it this way:

People are more skeptical about content online than offline. People basically view the Internet as a dumping ground for content. There's some great stuff, sure. However, it is vastly outweighed by baddly written, out-of-date, inaccurate, and sometimes deliberately misleading content.

 

We are inherently social beings. We actively seek connections with people every day. The Web is supposed to bring us together, but people feel more isolated than ever. In a survey conducted in 1985, respondents said that they had at least three close friends they felt they could talk to about important issues. In 2006, a Duke University study found that the number of friends people felt they could talk to was down to two people, and 25 percent stated they had no close friends at all.

]]>
Par manu pieredzi "Mediaparkā" Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/par-mediaparka-bankrotu-280/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/par-mediaparka-bankrotu-280/ Thu, 21 Oct 2010 10:22:33 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Šorīt izlasīju ziņas iekš nekur.lv par baumām par manas nesenās darbavietas SIA "Mediaparks" bankrotu. Nezinu, kurš palaida tādu pīli, taču padalīšos savā pieredzē par darbu Mediaparkā.

Kādu dienu uzrakstīju Reinim (Mediaparka vadītājam), vai viņa piedāvājums par darbu "Mediaparkā", no kura pirms kāda laika biju atteicies, vēl aizvien ir spēkā. Pēc nedēļas jau bijām par visu vienojušies un no jūlija sāku strādāt Mediaparkā. Nostrādāju 3 mēnešus, līdz mani pārvilināja uz CUBE, kur tagad nodarbojos ar mobilo aplikāciju izstrādi (iPhone/Android).

 

Sākšu ar plusiem Mediaparkā:

  • Adekvāta alga
  • Birojs atrodas ļoti labā vietā - ērta piebraukšana, netālu no centra, sakārtota vide. Patīkami braukt uz biroju.
  • Diezgan brīvs darba laiks. Ja nav sarunāta kāda tikšanās, uz darbu var nākt kaut pa naktīm strādāt.
  • Tiek apmaksātas gan darba stundas, gan dīkstāve, ja tāda ir, gan virsstundas.
  • Darbs ir. Un pietiekoši.
  • Neskatoties uz darbu apjomu, mierīgāku darba vietu un darba apstākļus neesmu  nekur redzējis.
  • Kompetenti, pieredzes bagāti kolēģi, no kuriem var daudz ko mācīties.
  • Pretīmnākoša biroja vadītāja (kura, kā zināms, parasti uzņēmumos ir galvenais cilvēks).
  • Pats lielākais pluss - pats birojs. Skaists, plašs, gaišs, ar iespēju iziet uz ēkas jumta, kur var pavērot skaisto pilsētas panorāmu, vai sarīkot kādu pikniku. Garšīga kafija. Jauka, ērta virtuve. Ja jums ir iespēja aizbraukt uz Mediaparka biroju, nepalaidiet to garām!

Mīnusi:

  • Diezgan bieži mainās darbinieki.
  • Iekšējā komunikācija praktiski neeksistē un netiek veicināta (ne vertikālā, ne horizontālā). Piemēram, pat līdz biroja vadītājai 2 nedēļu laikā tā arī nebija no vadības nonākusi informācija, ka es mainīšu darba vietu, tāpēc viņai bija neviltots pārsteigums, kāpēc es rakstu e-pastu, ka man nepieciešama nodokļu grāmatiņa.
  • Tiek sekmēts individuālais darbs, nevis komandas darbs.
  • Algas izmaksas reizēm kavējas par dažām dienām (bet sapratu, ka ir atkarīgs nevis no naudas trūkuma, bet no uzņēmuma valdes locekļu garastāvokļa).
  • Ja neizmanto maksas stāvvietu, tad no rītiem ir problemātiski noparkoties, jo policija tur (Republikas laukuma rajons) līmē "plāksterus" bezjēgā neuztraucoties par sabiedrības interesēm (kas gan jau ir cits stāsts).

Kā teica Reinis - Mediaparks ir tieši tāds pats mazais web kantoris kā visi pārējie. No vienas puses varu piekrist. No otras puses - supermegalieliskais birojs, ilgā (12+ gadi) pieredze, viens no Latvijā labākajiem dizaineriem, zinoši programmētāji un Reiņa žurnālistikas darbības ir padarījušas šo uzņēmumu par vienu no prestižākajiem un stabilākajiem uzņēmumiem nozarē. Pilnīgi piekrītu Reiņa teiktajam: "Madiaparks bija, ir un būs." Trīs nostrādātajos mēnešos par darbu trūkumu es nevaru sūdzēties, redzēju, ka Reinis arī pamatīgi strādāja ar klientiem - gan no Latvijas, gan no ārzemēm.

Patika, ka vadība ir pretimnākoša. Piemēram, Reinis piedāvājās, ka uzņēmums man varētu izlīdzēt ar naudu, lai es varētu ātrāk salabot savu auto pēc kādas neplānotas avārijas, kad līdz algai vēl bija  ilgi jāgaida, turklāt atmaksu varēju sadalīt pa dažiem mēnešiem, kas bija ļoti patīkami.

Rezumējot - stabila darba vieta ar stabiliem ienākumiem, lieliskiem apstākļiem, piemērota individuālam darba stilam, adekvātu algu, nelielu kolektīvu. Ja es nemeklētu sev jaunus izvaicinājumus, bet gribētu mierīgu, stabilu darba vietu, kur pēc darba vari atbraukt mājās un aizmirst par darbu, tad Mediaparks noteiktu būtu ideālā darba vieta. Protams ir savi trūkumi, bet nekur jau nav ideāli. Un ir lietas, par kurām var teikt, ka "vienam patīk māte, citam meita, trešam kleita" :D - ar saviem plusiem un mīnusiem vienlaicīgi. Piemēram, vieniem labāk patīk individuālais darbs, citiem komandas darbs. Vēl aizvien pieļauju iespēju, ka varbūt kādreiz nākotnē es vēl gribēšu tur atgriesties strādāt :)

]]>
Reklāma sociālajos tīklos Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/reklama-socialajos-tiklos-277/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/reklama-socialajos-tiklos-277/ Wed, 13 Oct 2010 11:12:50 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Manuprāt labs citāts par reklāmas efektivitāti sociālajos tīklos.

Advertising on traditional social networks was once thought to be the Holy Grail of online marketing because of the ability to target ads based on information that users volunteer in their online profiles. Infortunately, many marketers were disaponted to realize that people access social networks to interact with their friends and rarely interact with the advertising on the site. When advertising on traditional online social networks, it is widely agreed that your primary goal should be to acheive an increase in brand awareness, because click-thru and conversion rates are historically very low.

Cindy Crum, "Mobile Marketing: Finding Your Customers No Matter Where They Are", 2010

]]>
Draugiem.lv vs. Latvija.lv Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/draugiem.lv-vs-latvija.lv-275/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/draugiem.lv-vs-latvija.lv-275/ Fri, 24 Sep 2010 15:56:27 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Šodien draugiem.lv izskatās pēc nokaltušas latvija.lv versijas.

draugiem.lv

Draugiem.lv

 

draugiem.lv

Latvija.lv

]]>
Google nebeidz pārsteigt Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/google-nebeidz-parsteigt-270/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/google-nebeidz-parsteigt-270/ Fri, 21 May 2010 18:16:53 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Google šodien mani pārsteidza ar savu PacMan logo, kas izrādījās ir spēlējams. Izrādās, tas ir par godu Pac-Man 30 gadu jubilejai.

Google PacMan

Spiežam uz "Ievietot monētu" pogas un spēlejam! Ļoti drosmīgi, ņemot vērā, cik ļoti rūpīgi Google attiecas pret savu sākumlapu. Varbūt google cer padarīt mūs atkarīgus? ;)

]]>
Dienas citāts no draugiem.lv Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/citats-no-draugiem.lv-268/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/citats-no-draugiem.lv-268/ Sun, 02 May 2010 22:45:51 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Domāju, ka ar šo citātu Draugiem.lv" radošais direktors Guntars Meluškāns atklāj draugiem.lv patieso seju (ja kāds par to līdz šim vēl šaubījās).

Jebkuram nepilngadīgajam bērnam ir vecāki – mēs neesam ne skola, ne ģimene, mēs esam biznesa projekts un mums nav jārūpējas par to, ko dara tavi bērni.

Iz "Raidījums: vecāki var atgūt bērnu interneta spēlēs iztērēto"

Tāpēc neticiet visām tām  "jūs mums rūpat" un "mēs esam kopā ar jums" vēstulēm ar visām saulītēm, putniņiem un pārējo bla bla bla, ko saņemat no draugiem.lv administrācijas. Šis citāts parāda īsto attieksmi pret lietotājiem.

 

Un vēl kāds citāts šai sakarā:

Tad mazais princis atgriezās pie lapsas.
-Ardievu, - viņš teica.
- Ardievu, - sacīja lapsa. - Lūk, mans noslēpums, tas ir ļoti vienkāršs: īsti mēs redzam tikai ar sirdi. Būtiskais nav acīm saredzams.
- Būtiskais nav acīm saredzams, - atkārtoja mazais princis, lai neaizmirstu.
- Tieši tas laiks, ko tu veltīji savai rozei, padara šo rozi tik nozīmīgu.
-Tieši tas laiks, ko es veltīju savai rozei... - atkārtoja mazais princis, lai neaizmirstu.
- Cilvēki ir aizmirsuši šo patiesību, - sacīja lapsa, - bet tev nevajag to aizmirst. Tev vienmēr jābūt atbildīgam par tiem, ko esi pieradinājis. Tev jāatbild par savu rozi...
- Man jāatbild par savu rozi ... - atkārtoja mazais princis, lai paturētu atmiņā.

Antuāns de Sent-Ekziperī, "Mazais Princis"

Mazais princis

]]>
Sadarbība ar Efumo Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/sadarbiba-ar-efumo-263/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/sadarbiba-ar-efumo-263/ Sat, 27 Mar 2010 13:11:37 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Vienojāmies par nelielu sadarbību ar portāla receptes.lv un SIA "Efumo" vadītāju Ansi Līpenīti, kuras ietvaros es regulāri sagatavošu kādu rakstu arī raksti.efumo.lv blogam.

efumoRakstu mērķauditorija, atšķirībā, no web.hc.lv būs nevis mājaslapu veidotāji, bet uzņēmumu vadītāji un uzņēmumu IT nodaļu un projektu vadītāji, tāpēc rakstos neiedziļināšos tehniskos sīkumos, bet tikai došu "mājienus", kur var meklēt nepieciešamo informāciju tālāk.

Pirmais raksts jau ir publicēts: "Kā pārbaudīt savas jaunās mājas lapas kvalitāti?" Raksts ir par to, kā pašiem pārbaudīt primāras lietas, pieņemot savu mājaslapu no izstrādātājiem, jo mājaslapu izstrādātāji biež vien mēdz izmantot klienta nezināšanu, lai nodotu nekvalitatīvu mājaslapu, kura tikai vizuāli izskatās skaisti.

Priecāšos par papildus ieteikumiem un idejām komentāros!

]]>
Nekur.lv bug Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/nekur.lv-bug-260/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/nekur.lv-bug-260/ Mon, 01 Mar 2010 23:30:59 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Šķiet, ka tikko atklāju nelielu problēmu iekš nekur.lv, kuru iespējams izmantot savā labā.

BugVisām saitēm iekš nekur.lv tiek pievienots rel="nofollow" atribūts. Cilvēki, kuriem ir bijusi saskarsme ar SEO lietām zin, ka rel="nofollow" novērš Google PageRank noplūšanu uz citām lapām. Acīmredzami, nekur.lv veidotājs centies to novērst, kā rezultātā nekur.lv PageRank vērtība ir 5, kas ir neslikts rādītājs.

 

Ievietojot lapā ar PageRank 5 saiti bez rel="nofollow", ņemot vērā, ka pārējās saites lapā ir ar rel="nofollow", varētu būt ļoti izdevīgi no SEO viedokļa. Eksperimenta pēc pamēģināšu ievietot zemāk esošo saiti iekš nekur.lv bez rel="nofollow" atribūta, izmantojot nelielu kļūdu nekur.lv kodā, kas automātiski pārveido URL adreses par saitēm un pievieno rel="nofollow" atribūtu. Par rezultātiem varēs pārliecināties, apskatoties nekur.lv lapas HTML kodu. Tātad:

 

<a href="http://web.hc.lv">Vienīgā saite šajā rindiņā iekš nekur.lv būs bez rel="nofollow"</a>

 

Necentīšos sev gūt labumu (pretējā gadījumā, es ievietotu saiti uz kādu no lapām, kurām man vairāk nepieciešams Google PageRank), kā arī pozitīva rezultāta gadījumā (ja saite būs bez rel="nofollow") informēšu par problēmu nekur.lv veidotāju.

]]>
Stulbie cilvēki internetā Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/stulbie-cilveki-interneta-252/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/stulbie-cilveki-interneta-252/ Sun, 07 Feb 2010 02:59:20 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Džeikobs rullē! Kā lai, izlasot šādus glaimus, nelasa Džeikobu?

At the extreme, only about 4% of the population has enough brainpower to perform complex cognitive tasks such as making high-level inferences using specialized background knowledge. Most likely, you're in this elite group. And, worse yet, so are many other members of your Internet team. (And the rest are definitely in the top 25%, which is also much better than average users.)

That your own short-term memory may hold two more items than most users' might not seem like a lot. But if your website blocks off short-term memory slots by requiring users to remember extraneous information, a little extra STM capacity can make all the difference in usability. You still have enough spare slots to think about the product line, but if your customers exhaust their brain capacity, they'll find your site very frustrating indeed.

(07.12.2009, Jakob Nielsen, Short-Term Memory and Web Usability)

Some people are smarter than others. Most readers of this column probably belong to the top 10% of the population in terms of intelligence. From such a vantage point, it is easy to think of other people as being stupid. But perhaps it is more fair and more accurate (not to mention more productive) to assume that the other 90% of the population form the mainstream audience. Not that they are stupid.

(04.02.2001, Jakob Nielsen, Are Users Stupid?)

Ievērojiet, ka par gandrīz 10 gadiem Džeikoba lasītāji ir izkristalizējušies (evolucionējuši?) no top 10% uz top 4% ;) Un vēl no tā paša raksta:

As the Internet keeps growing, it will reach ever-broader segments of the population. Five years from now we might in fact have people online who could be indelicately described as stupid.

(04.02.2001, Jakob Nielsen, Are Users Stupid?)

Tas izskaidro 6% starpību 10 gados :D

]]>
Varoni.lv Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/varoni.lv-244/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/varoni.lv-244/ Mon, 02 Nov 2009 08:03:50 +0200 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Citāts no Varoni.lv bloga. Brīnišķīgs posts, kas, manuprāt, izskaidro ļoti daudz.

varoni.lvDens Brauns un citi
26.09.

Atceros, kā pasauli pārņēma D. Brauna mānija. Slepenas organizācijas un struktūras, kas mums gadsimtiem melojušas, savijas kopīgā pavedienā, kas tā vien prasās tikt atšķetināms. To visu vari izdarīt arī tu, dārgais lasītāj, nopērkot kādu no tā sauktajām 8 bucks grāmatām (bestselleru kategorija, grāmatas kas tiek tirgotas visos lielveikalos) un baudīt piedzīvojumu kopš ar padzīvojušu profesoru un seksīgu zaķi. Tā ir lasāmviela, kuru slavē Oprah, tās ir lappuses, kuras pāršķirsta citi kafejnīcā pusdienojošie, tās ir alkas, kas iesētas ļaudīs jau no pašiem cilvēces pirmsākumiem. Sauksim to par Mazo Detektīvu sindromu – vēlmi ticēt meliem un tos atklāt. Vēlmi būt daļai no Lielās Sazvērestības.

 


 

 

varoni.lv

Kaut kā aizdomājos, ka kādam radošam reklāmas aģentūras vadītājam nebūtu lielu problēmu ar saviem sakariem noorganizēt šādu interesantu kampaņu. Turklāt relatīvi tas neizmaksātu dārgi. Īpaši ņemot vērā impact uz sabiedrību un ieguvumus, kad/ja tas viss atklāsies. Piemēram, tādam kā patiesi.lv veidotājam. Just 4 fun.

Reizēm man pašam uznāk vēlēšanās uzorganizēt ko interneta vidē. Kaut ko, kas sāktos ar kādu klasiski nemanāmu π.

]]>
Diena.lv reklāmas Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/diena.lv-reklamas-243/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/diena.lv-reklamas-243/ Wed, 21 Oct 2009 04:32:44 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Kopš portāla diena.lv radīšanas es to apmeklēju aizvien biežāk. Patīk pavērot, kā attīstās kas jauns. Arī tagad, pēc "Dienas" skandāla ik pa laikam tur ieskatos, lai pavērotu notikumu attīstību no "palicēju" viedokļa. Diemžēl šodien mani sagaidīja nepatīkams pārsteigums.

Pirmkārt - "intro" pa visu pārlūka logu, atverot www.diena.lv:

Diena.lv - intro

Labi, atcerējos Tralmaka vārdus par to, ka jāsāk pelnīt nauda, nospiedu uz norādīto linku, aizmirsu par reklāmu un turpināju "sērfošanu", pētot dažādas ziņas, kas man liekas interesantas un kuras neesmu tikko izlasījis delfos. Neko tālu netiku, jo drīz vien, atverot kādu ziņu, pārlūkā pa visu 19" ekrānu rādījās šāda bilde:

Diena.lv

Es saprotu, ka tas ir bizness, nauda ir jāpelna... Taču šādā stilā turpinot, drīz vien lapā nepaliks reklāmu mērķauditorijas. Reklāma pa puslapu ziņā? Un mazāk par 1/4 atvēlēts saturam? Uztaisīju screenshotu, aizvēru pārlūku un pat neizlasīju pašu ziņu. Nākamreiz, ja vēršu vaļā diena.lv, tad nevis ar domu "interesanti, kā attīstās", bet ar domu - "interesanti, vai vēl degradē".

]]>
Jaunietim par naidīgiem interneta komentāriem pret krieviem piespriež nosacītu cietumsodu Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/par-naidigiem-interneta-komentariem-242/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/par-naidigiem-interneta-komentariem-242/ Wed, 21 Oct 2009 04:10:26 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Rīgas apgabaltiesa otrdien jaunietim par naidīgiem komentāriem internetā pret krievu tautības cilvēkiem piesprieda nosacītu cietumsodu.

Tiesas preses pārstāve Inese Auniņa aģentūrai BNS teica, ka apsūdzētajam tiesa noteica gadu ilgu nosacītu brīvības atņemšanu ar tikpat ilgu pārbaudes laiku.

Tiesas spriedumu vēl var pārsūdzēt Augstākajā tiesā.

Kriminālprocess par nacionālā naida un nesaticības izraisīšanu, kas saistīti ar komentāru rakstīšanu kādā interneta portālā, sākts jūnijā.

Veicot izmeklēšanu, izdevies aizturēt iespējamo komentāra ievietotāju Rūdolfu Treiju, kam uzrādīta apsūdzība par to, ka viņš jūnijā portālā www.tvnet.lv pie kāda raksta ievietojis komentāru, kurā pauž naidu pret krievu tautības cilvēkiem. Vēlāk līdzīga satura vēstījums ievietots arī interneta vietnē www.draugiem.lv.

Jau ziņots, ka septembra vidū Rīgas tiesas apgabala prokuratūra uzrādīja apsūdzību kādam jauneklim par naidīgiem komentāriem internetā pret latviešiem.

Drošības policija regulāri sāk kriminālprocesus, kad konstatēti internetā ievietoti komentāri, kas vērsti gan pret krieviem, gan latviešiem, ebrejiem, gan arī citādas ādas krāsas cilvēkiem.

 

(Ziņa pārbublicēta no http://www.diena.lv/lat/politics/hot/jaunietim-par-naidigiem-interneta-komentariem-pret-krieviem-piespriez-nosacitu-cietumsodu. Neko sev īsiņš, lietotājiem-draudzīgs URLītis...)

]]>
Miljonāra viedoklis par sociālajiem tīkliem Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/miljonara-viedoklis-par-socialajiem-tikliem-241/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/miljonara-viedoklis-par-socialajiem-tikliem-241/ Sun, 18 Oct 2009 04:46:12 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Tik daudz apspriestais jaunais "Dienas" īpašnieks Jonathan Rowland izsakās par sociālajiem tīkliem.

Dž.Roulendam nav sava profila MySpace, Twitter, Facebook vai kādā citā sociālajā tīklā, vēstīts rakstā. "Pārāk bīstami. Tur ir tik daudz cilvēku, tik daudz kontaktu," viņš uzskata. "Tas ir jauki, ja esi jaunāks un tādā veidā komunicē ar draugiem pasaulē. Bet, es domāju... tas piedāvā pārāk daudz. Ja esi nopietnā biznesā, ir kļūdaini nodarboties ar tādām lietām. Tāda ir mana izvēle."

Avots: Kaislības ap Dienu nonāk angļu presē, arī Roulenda foto

]]>
eskortameitene.lv Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/eskortameitene.lv-240/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/eskortameitene.lv-240/ Fri, 16 Oct 2009 08:16:35 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Manas konspirācijas teorijas, pavērojot, kas uz ko linko. Iespējams, ka visi jau to zin, vienkārši es nekad neesmu iedziļinājies eskortameitene.lv jautājumā.

WHOIS rezultāti domēnam/IP adresei: artisare.lv


% Information from TLD .lv whois service.
% Please visit http://www.nic.lv/DNS/ for more information.

domain: artisare.lv
admin-c: 88395-LUMII
tech-c: 88395-LUMII
changed: dns-reg@nic.lv 20070914
source: LUMII

person:
address: none
phone: +371 27443831
e-mail: domainmyadmin@gmail.com
nic-hdl: 88395-LUMII
source: LUMII

un

WHOIS rezultāti domēnam/IP adresei: eskortameitene.lv


% Information from TLD .lv whois service.
% Please visit http://www.nic.lv/DNS/ for more information.

domain: eskortameitene.lv
admin-c: 88395-LUMII
tech-c: 88395-LUMII
changed: dns-reg@nic.lv 20090706
source: LUMII

person:
address: none
phone: +371 27443831
e-mail: domainmyadmin@gmail.com
nic-hdl: 88395-LUMII
source: LUMII

 

Līdzīgi arī www.naktsmeitene.lv (un citi domēni - bmwlife.lv, civciv.lv).

Arti, vai tam nav sakars ar šo ierakstu tavā blogā?

 

Jul 16, 2009

PP #2

Viss sāk notikt. Vakardien bija pirmais darba mītinš par jauno projektu. Lietas ir sākušās. Turpmākos pāris mēnešus strādāšu pie viena diezgan liela projekta. Neliels satraukums un nemiers - kā jau pirms kaut kā jauna un svarīga ;)

  1. Domēns piereģistrēts 6.jūlijā, pirmais posts iekš eskortameitene.lv ir ap 13.jūliju. Nākamais izskatās pēc 20.jūlija. Diezgan tuvi tie datumi Arta postam blogā...
  2. naktsmeitenes.lv - neviens neredz nosaukumā līdzību ar eskortameitene.lv?
  3. Spriežot pēc naktsmeitenes.lv satura, kur tiek spamots ar atslēgvārdiem, kāds cenšas veidot "interneta mārketingu". Kāds būs nākamais solis? Links no eskortameitene.lv uz naktsmeitenes.lv, vai vienkārši redirekts pa taisno, kad tiks savākta lielāka auditorija/backlinki? Nu jau pāris mēneši ir pagājuši.

Bet tikpat labi varu maldīties saknē :) (Nez kā meitenei maksā par blogošanu?)

]]>
Mājaslapas auditorija un reklāmu aklums Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/majaslapas-auditorija-un-reklamu-aklums-235/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/majaslapas-auditorija-un-reklamu-aklums-235/ Sun, 04 Oct 2009 02:11:02 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Eksperimenta pēc biju uz 5 dienām ievietojis Google AdSense reklāmas dažādos savos projektos.

Google AdSense logoReklāmas biju ielicis tepat iekš web.hc.lv, arī iekš dzejolis.lv un ehoroskopi.lv. Nolēmu paeksperimentēt, kā tad darbojas Google AdSense, kopš Google AdSense kodu ir iespējams legāli izvietot arī mājaslapās latviešu valodā.

Ar reklāmām pārāk nepārspīlēju, stipri neko neoptimizēju, taču pagājušas ir tikai 5 dienas, un ir radušies daži subjektīvi secinājumi.

Kaut arī iedomājos, ka visvairāk klikšķu savākšu tieši iekš web.hc.lv, jo te, manuprāt, varētu apgrozīties vismaksātspējīgākie klienti (tātad reklāmu mērķauditorija), patiesībā iekš web.hc.lv visu šo dienu laikā bija tieši viens klikšķis.

Web.hc.lv tika izvietota viena attēlu reklāma sākumlapā, redzamā vietā (pārsvarā tur grozījās kāda auto apdrošināšanas reklāma) un viens teksta linku/attēlu 120x600px tornis labajā pusē. Līdzīgi tika izvietotas reklāmas arī pārējos saitos. No pārējiem saitiem regulāri nāca ienākumi 0.20-0.50 EUR dienā. (Tagad mazliet paeksperimentēju ar reklāmu izvietojumu un dažādiem izmēriem, pieslēdzu klāt arī pantiņi.lv un pa svētdienu  kopā sakrājās 0.70 EUR.)

Secinājums - web.hc.lv no Google AdSense jēgas nav nekādas. Tāpēc visas reklāmas izvācu ārā no šīs lapas.

Pieļauju, ka tam ir vairāki iemesli:

  • web.hc.lv auditorijai ir izstrādājusies brīnišķīga reklāmas akluma izjūta - iespējams, tas ir saistīts ar to, ka šī vortāla lasītāji ir ar interneta tehnoloģijām saistīti cilvēki, kuri neuzticas reklāmai, bet pat drīzāk bieži vien paši ir reklāmdevēji;
  • Cik novēroju, tad Google AdSense reklāmas nebija pietiekoši atbilstošas web.hc.lv saturam un auditorija (kāds sakars auto apdrošināšanai ar web.hc.lv apskatītām tēmām? Vai tiešām dēļ pāris rakstiem [1,2], kur ir pieminēti auto?).

Pieļauju, ka web.hc.lv varētu būt brīnišķīga reklāmas vieta kādam nopietnam ar web tehnoloģijām saistītam uzņēmumam, kur būtu svarīgāki nevis kliki, bet sava tēla un atpazīstamības veidošana web profesionāļu vidū.

Un Rolands no rolandinsh.com ieteica paeksperimentēt arī ar adclik.lv reklāmām, apgalvojot, ka no ar tām viņam labāk veicās par Google AdSense.

Būtu interesanti uzzināt, kāda citiem ir pieredze ar Google AdSense un latviešu analogiem - secinājumi, novērojumi, ienākumi... Tikai, ja dalieties ar šādu info, lūdzu norādiet arī konkrētas mājaslapas, kurās atrodas reklāmas.

]]>
Par apollo.lv beta sākumlapu Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/apollo.lv-beta-232/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/apollo.lv-beta-232/ Thu, 20 Aug 2009 18:21:41 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Atsaucos portāla Apollo.lv attīstības nodaļas vadītāja un pods.lv veidotāja Arta Āres aicinājumam apskatīt un īsi pakritizēt Apollo.lv testa sākumlapu.

Tavs uzdevums ir atvērt jauno lapu un paskatīties, kas tur patīk un, kas varētu tikt uzlabots - īsa un konstruktīva kritika ir laipni gaidīta. Ja ir vēlme, tad vari droši par to dalīties ar saviem draugiem/radiem, ierakstīt to savā blogā.

Apollo.lv beta

Pozitīvās lietas

  • Lielāki virsraksti un lielākas bildes, kas vairāk piesaistīs uzmanību (pirmā lieta, ko es pamanīju).
  • Beidzot nav 4 vienādu platuma kolonnu izkārtojums, bet ir pāriets uz 3 kolonnu izkārtojumu! Mazāk apjukuma, kurā kolonnā ieskatīties sākumā (loģiski, ka platākajā, pirmājā).
  • Beidzot varam lasīt lapu ekrāna (pārlūka) vidū, nevis kreisajā pusē (vismaz uz Firefox).
  • Beidzot izvēlnē (navigācijā) ir parādījusies arī "Sākumlapa".
    (Un man arī vairs nav tās sajūtas, kā atverot tagadējo www.apollo.lv, ka esmu nokļuvis pa tiešo Sieviešu sadaļā (jo tā ir vienīgā izceltā sadaļa izvēlnē). Un kad esmu ticis pāri pirmajam apjukumam par sieviešu sadaļu, mani sagaida vēl kāds pārsteigums - izrādās, ka uz kartes (izvēlnes) mana atrašanās vieta nemaz nav atzīmēta - es neatrodos arī ziņu sadaļā!)

 

Apollo.lv beta izvēlne

Apollo.lv beta izvēlne

 

Apollo.lv pašreizējā izvēlne

Apollo.lv pašreizējā izvēlne

Negatīvās lietas

  • Sadaļu navigācijas izvēlne kļuvusi neglītāka (kāpēc lieki jāsarežģī dizains?).
  • Ja pirms tam lapas augšējā daļa vizuāli bija skaidri un nepārprotami nodalīta no lapas saturiskās daļas, un līdz ar to bija skaidrs, ka galvenā izvēlne atrodas tieši virs saturiskās daļas, tad pašlaik vizuāli galvenā izvēlne ir vairāk lapas augšējā daļā, līdz ar to nav īsti skaidrības, kura tad īsti ir galvenā izvēlne, jo loģiski būtu, ka tā ir pirmā pamanāmākā (kura tikpat labi var būt arī augšējā, kura patiesībā nav galvenā).
  • alt un title atribūti kodā vēl aizvien netiek izmantoti.
  • Links uz RSS lapā manuprāt nav nepieciešams. 99% apollo apmeklētāju par tādu ir tikai dzirdējuši labākajā gadījumā (zinātāji mācēs atrast arī pārlūkā). Kārtējā stila lietiņa, kas ziņu portāla lietotājam vulgaris ir nesaprotama un rada nekomforta sajūtu.
  • Lapas garums vertikālā ziņā ir pieaudzis gandrīz 4(!) reizes! Es taču nogurstu izmantot peles ritulīti, skrullējot uz leju, tāpēc, kad noripinos līdz apakšai, lasīšanai esmu pārāk saguris. Vai tiešām vajag TĀ pārblīvēt informāciju pirmajā lapā? Normāls cilvēks to nevar aptvert, ja informācija nav pienācīgi sagrupēta. Manuprāt, viens no lapas būtiskākajiem mīnusiem.
  • Rakstu izlasījuši...Nezinu, vai vajag bojāt attēlu ar ciparu, cik cilvēku ir izlasījuši rakstu. Vai parastajam lietotājam interesē tik detalizēta statistika? Parādiet šos datus tikai tiem, kam tas interesē (relīžu iesūtītājiem?), piemēram, atverot adresi "http://www.apollo.lv/?stats=1)  vai izveidojiet Populārāko rakstu TOP 10 - lietotājam vulgaris tas būs saprotamāk.
  • Jaunā Apollo.lv beta sākumlapa ar visu saturu (bildēm, css utt.) sver ~1,4 Mb, kas ir apmēram divas(!) reizes vairāk par pašreizējo versiju. (Tikko browsershots.org serviss nespēja pienācīgi trešo reizi pēc kārtas apstrādāt apollo.lv beta versiju acīmredzot tieši šī iemesla pēc.)

Citas piezīmes

  • Apollo.lv betaVai tiešām tik liels kantoris kā apollo.lv nevar atļauties veikt domēna vārda kanonizāciju? (Uzlikt 301 redirektu no http://apollo.lv uz http://www.apollo.lv?)
  • Vai apollo.lv zīmola atpazīstamība tiešām ir tik nebūtiska, ka nepiedodami sīkais logo jāiespiež pa vidu lapas augšējā daļā kaut kur pie mirgojošas reklāmas?

 

Apollo.lv

Pašreizējais Apollo.lv (spied uz bildes pilnam izmēram - 2Mb)


 Apollo.lv beta

Apollo.lv beta (spied uz bildes pilnam izmēram - 5Mb)

 

 Paldies Artim par doto iespēju izpausties ;)!

]]>
Par lietojamību ziņu portālos Blogi Blogi deni2s http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/lietojamiba-zinu-portalos-230/ http://web.hc.lv/blogi/blogi/deni2s/lietojamiba-zinu-portalos-230/ Tue, 11 Aug 2009 02:03:59 +0300 web.hc.lv - vortāls tīmekļa veidotājiem Sanāca nejauši saruna čatā par lietojamību un paradumiem ziņu portālos ar ar IT lietām nesaistītu cilvēku. Guvu sev dažas interesantas atziņas.

Deniss: HC.LV tomēr ir informatīvs portāls.

Jānis: Tas ir ļoti labs arguments.

Deniss: Pačolēju citus portālus - nekā īpaši labāka dizainā nesaskatīju.

Jānis: Kurus tad tu pačolēji?!

Deniss: Apollo, tvnet, delfi, diena.

Jānis: Delfi tam varētu būt vistuvākais.

Deniss: Viņš arī ir visapmeklētākais.

Jānis: Man patīk dienai, apollo un easyget - ļoti vienkārši, gaumīgi un kaut kāds knifs, kas to padara nedaudz modernāku. Delfi visapmeklētākie noteikti ir dēļ sava vecuma.

Deniss: Redzi, dienai atverot pirmo lapu milzīgs info pārblīvējums. Paskaties, cik tur ir info bloki - četrās kolonnās un tad vēl vairāki. To tak normāls cilvēks nespēj aptvert.

Jānis: Atverot tvnet paripini peles rullīti uz leju un tad pie sevis pasaki - informācijas pārblīvējums.

Deniss: Viņiem visiem līdzīgi. Tāpēc hc.lv ir vieglāk uztvert, jo tur ir mazāks info sablīvējums, lielāki burti, vairāk whitespeisa.

Jānis: Toties tur ir vairāk info - lielāka iespējamība, ka tevi piesaistīs kāds no rakstiem. Ja tu ieej iekš HC.LV un neviens no pāris pirmajiem rakstiem tevi neuzrunā tu hu*ārī uz nākamā, kas ir firefoxā atzīmēts augšā pie tiem favorīt-linkiem. Vismaz man tas kaut kā ir iegājies, kad pavirši skatos ziņu lapas.

Deniss: Labs points. Padomāšu par to. Bieži ziņu lapās izmanto peles rullīti?

Jānis: man patīk kā man skan rullītis, kad viņu rullē, tāpēc brīvajā laikā aizraujos ar viņa rullēšanu :D Bet esmu pārliecināts, ka, ja viņš tā neskanētu, tad lietderības koeficents viņam nekristos. Tā ka, jā - sanāk diez gan izmantot. Visvairāk viņu rullēju skatoties tvnetu, jo apakšā parasti ir visādi interesanti raksti no blogiem. No ziņu lapām tvnetā arī parasti pavadu visvairāk laika.

Deniss: Es laikam tur nekad līdz apakšai netieku :D

Jānis: Līdz pašai apakšai jā - tas ir tas pats, kas rullēt exelī, cerot, ka kaut kad beigsies rūtiņas, bet kādus 7cm gan bieži sanāk parullēt.

]]>