Dati par reklāmas tirgu Latvijā
Deniss Fedotovs (deni2s), 27.08.2008., 10:31Parādījušies konkrēti dati par to, kā attīstās reklāmas tirgus Latvijā, tai skaitā arī interneta reklāmas tirgus.
Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere-Lāce informēja, ka, neskatoties uz ekonomisko situāciju valstī, reklāmas industrija pirmajā pusgadā ir turpinājusi savu ierasto attīstības gaitu, un Latvijas mediju reklāmas tirgus apjoms pieaudzis par 16%, salīdzinot ar 2007. gada pirmo pusgadu. Pašlaik mediju reklāmas tirgus ir sasniedzis 49,24 miljonus latu lielu apjomu.
Visstraujākais pieaugums vērojams interneta vidē, kur pieaugums sasniedzis 56 %. Pirmajā pusgadā vienādā tempā par 22 % ir audzis televīzijas, žurnālu un radio reklāmas tirgus. Kino attiecībā pret 2007. gada I pusgadu audzis par 34 %, savukārt vides reklāmas apjoms audzis par 20 %.
Saistībā ar internetu, ievērības cienīgs varētu būt šis komentārs:
SIA „Draugiem” mārketinga direktore Santa Demme atzīst, ka interneta reklāmai ir vērojams vislielākais pieaugums procentuāli, un tas ir dubultojies, salīdzinot ar 2007.gada 1. pusgadu, bet absolūtajos skaitļos tas pagaidām vēl ieņem otro vietu no beigām. Tas nozīmē, ka internets kā medijs sevi ir pierādījis, bet šeit vēl ir vieta, kur augt un izmantot jaunas iespējas. 2008.gada 1.pusgadā internetā pieauga gan tradicionālo baneru izmantošana, gan ievērojami pieaugusi integrētu un netradicionālu risinājumu izmantošana, kā arī tiek izmantotas precīzas mērķauditorijas atlases iespējas. Un noteikti jāpiemin arī jaunu specializētu vortālu rašanās, kas arī piedāvā reklāmas iespējas vērstas uz konkrētu mērķauditoriju. Ņemot vērā šos faktus, interneta reklāmas pieaugums 2008.gadā kopumā varētu būt apmēram 50 %.
web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.