3. On-site faktori: (x)HTML lapas elementa <head> saturs

Deniss Fedotovs (deni2s), 11.08.2007., 01:37

Pieņemsim, ka atslēgvārdu jūs esat izvēlējušies, ķersimies tālāk pie SEO on-site faktoriem. Sāksim ar lapas elementa <head> saturu.


<title>
elements


Viens no pašiem nozīmīgākajiem SEO on-site faktoriem ir lapas (x)HTML elements <title>, kurā jāatrodas lapas nosaukumam.

Katrai lapai vajadzētu būt atšķirīgam nosaukumam. Ne jau dēļ SEO, bet daudzu citu iemeslu pēc:
  • Pievienojot lapu pārlūka grāmatzīmēm, tur uzrādīsies nosaukums.
  • Pārlūka logā rādās nosaukums.
  • Minimizējot pārlūka logu, arī tur būs redzams nosaukums.
Iedomājieties, ka jums ir mājaslapa, kura saucas "Pētera mājaslapa", kas sastāv no piecām lapām (ar dažādu saturu, protams). Visās piecās lapās ierakstāt <title> elementā "Pētera mājaslapa". Un tagad lietotājs grib divas no šīm lapām pievienot pie pārlūka grāmatzīmēm, to izdara un viņam abas divas lapas grāmatzīmēs izskatās pilnīgi vienādi, radot sajukumu, kura ir kura.

Minimizēts pārlūka logsTieši tāpēc <title> elementā jācenšas rakstīt konkrētās lapas nosaukums, lai, izlasot šo nosaukumu, būtu skaidrs, par ko konkrētajā lapā ir rakstīts. Nosaukumam nevajadzētu būt pārāk garam, pirmām kārtām jau lietotāju ērtības pēc - minimizējot pārlūka logu, tajā mazajā lodziņā īpaši garš teksts nesalīdīs.

No SEO viedokļa visideālāk ir, ja <title> elements sastāv no jūsu izvēlētā atslēgvārda šai lapai. Bieži vien loģiskam lapas nosaukumam nepietiek ar vienu atslēgvārdu, tad nu jāatceras 2 lietas, kas ir jāievēro:
  1. Jo atslēgvārds būs tuvāk sākumam, jo tam būs lielāka nozīme meklētājsistēmu rezultātos.
  2. Jo elementa kopīgā teksta garuma attiecība pret atslēgvārda garuma attiecību elementā <title> būs mazāka, jo atslēgvārdam būs lielāka nozīme meklētājsistēmu rezultātos.
Vienmēr atcerieties, ka mājaslapas pirmkārt veidojat cilvēkiem, nevis meklētājsistēmām, tāpēc, ja ir jāizvēlas starp lietotājam saprotamu lapas nosaukumu un no SEO viedokļa visideālāko, tad priekšroka jādod ir lietotājam ērtākajam variantam.

Esmu lasījis viedokli, ka no SEO viedokļa vislabāk ir elementu <title> novietot HTML kodā pēc iespējas tuvāk sākumam (laikam vadoties pēc likuma, ka jo tuvāk sākumam, jo tam ir lielāka nozīme), tātad, to var novietot uzreiz aiz <head> taga. Cik tas ir pamatoti, grūti spriest, taču mēs neko nezaudējam, novietojot <title> elementu uzreiz aiz <head> taga, nevis kaut kur citur, jo <title> elementu drīkst novietot jebkurā vietā, ja vien tas atrodas iekš <head> elementa.

Eksistē dažādi viedokļi par ideālo <title> elementa saturu garumu: vieni iesaka izmantot mazāk par 64 simboliem, citi iesaka to veidot apmēram 140-200 simbolus garu, bet es neesmu atradis nevienu apgalvojumu no oficiāliem vai mazāk oficiāliem avotiem, kas pārstāvētu meklētājsistēmas, tāpēc nedomāju, ka ir vērts stipri uztraukties par <title> elementa satura garumu, jo pieļauju, ka "ideālais garums" katrai meklētājsistēmai ir savs, un tas var mainīties jebkurā brīdī pie visniecīgākajām meklētājsistēmu algoritmu izmaiņām.
  • Neizmantojiet <title> elementā visus lielos burtus.
  • Nenovietojiet savas firmas nosaukumu pirms lapas nosaukuma.
  • Neatkārtojiet atslēgvārdus un neatdaliet tos vienkārši ar komatiem.
  • Google iesaka veidot lapas nosaumu ne īsāku par 2 vārdiem un ne garāku par 22 vārdiem (papildināts 13.11.2008)


<meta name="keywords" content=""> elements

<meta name="keywords" content=""> ir nākamais elements, kuru iespējams optimizēt. Patiesībā lielu efektu ar to nevar panākt, jo mūsdienās praktiski visas meklētājsistēmas šo elementu ignorē.

Tomēr ir meklētājsistēmas, kuras tomēr ņem vērā šo elementu, tāpēc mājaslapu izstrādātājiem to pilnībā ignorēt nebūtu ieteicams.

Parasti content atribūta vērtībā pietiek ar diviem, trim lapas atslēgvārdiem, kas ir atdalīti ar komatiem, ne vairāk. Esmu ievērojis, ka daudzi cenšas tur ierakstīt pēc iespējas vairāk visus iespējamos atslēgvārdus, kas patiesībā ir ļoti neefektīvi, jo te tāpat kā daudz kur citur SEO jomā strādā likums, ka jo koncentrētākā veidā ir redzams konkrētais atslēgvārds, jo lielākas iespējas, ka šī lapa parādīsies augstāk meklētājsistēmu rezultātos, meklējot pēc šī atslēgvārda. Turklāt ir pierādīts, ka nav jēgas no atslēgvārdiem <meta name="keywords" content="">elementā, ja tie nav sastopami lapas saturā.


<meta name="description" content=""> elements

Līdzīgi, kā <meta name="keywords" content="">, arī <meta name="description" content=""> elementu mūsdienīgākās meklētājsistēmas ignorē, priekšroku dodot informācijai, ko reāli redz lapas apmeklētājs.

<meta name="description" content=""> elementu labāk neignorēt, jo ir vēl meklētājsistēmas, kuras ņem vērā arī šī elementa atribūta content vērtību, atlasot meklēšanas rezultātus, vai arī izmanto šo vērtību lapas aprakstam meklēšanas rezultātos.

<meta name="description" content=""> elementa atribūta content vērtībā vēlams izmantot tos pašus atslēgvārdus, kas tika izmantoti <title> elementā.
(Papildināts 29.09.2007. Varbūt, tomēr nē?)
(Papildināts 13.11.2008. Ja lapā ir vairums lapas ar vienādām <meta name="description" content=""> elementa atribūta content vērtībām, tad labāk šo elementu neizmantot vispār.)


<meta name="robots" content="none"> elements


Šo elementu izmanto tad, ja nevēlas, lai meklētājsistēmas indeksētu šo lapu un iekļautu meklēšanas rezultātos. Parasti to neizmanto. Ja ir tāda nepieciešamība, tad priekšroka jādod robots.txt faila izmantošanai, par kuru tiks aprakstīts turpmāk.


<meta name="googlebot" content=""> elements


Arī šo elementu parasti neizmanto, taču tas var ietekmēt, kā Google meklētājsistēma meklē vai attēlo lapu meklēšanas rezultātos.

Iespējamās vērtības atribūtam content ir nofollow, noarchive un noindex.
  • noindex aizliedz Google meklētājsistēmai indeksēt lapu.
  • noarchive aizliedz Google meklētājsistēmai saglabāt lapas kopiju (kešot lapu). Ja normāli Google meklētājsistēmā parasti parādās rezultāti kā zemāk ilustrācijā, tad izmantojot noarchive, nebūs pieejama "Cached" funkcija, kas parāda kā lapa izskatījās tad, kad tā tika pēdējo reizi apskatīta.

    googlebot noarchive

  • nofollow norāda uz to, ka Google meklētājsistēmai nav jāskatās kādas šajā lapā ir saites, kuras būtu jāindeksē - tātad citas lapas, uz kurām saitē šī lapa, netiks indeksētas (ja vien uz tām nesaitēs kāda cita lapa).
Var droši kombinēt šīs 3 vērtības, atdalot tās vienu no otras ar komatu, piemēram:
<meta name="googlebot" content="noarchive, nofollow">


<meta name="msnbot" content=""> elements

Tiek izmantots tieši tāpat kā iepriekš aprakstītais <meta name="googlebot" content=""> elements, tikai attiecas nevis uz Google meklētājsistēmu, bet uz Microsoft veidoto Live.com meklētājsistēmu (agrāk tā saucās MSN Search). noarchive vietā var rakstīt arī nocache, tam nav atšķirības.


<meta name="googlebot" content="unavailable_after:"> elements

Kā jau redzams no nosaukuma, šis elements ir domāts tikai Google meklētājsistēmai, un to var izmantot, lai norādītu, kad lapai vajadzētu pazust no Google meklēšanas rezultātiem (bet ne datubāzes). Dažreiz tas ir nepieciešams, piemēram, ja tiek izveidota pieteikšanās lapa kādam konkursam, tad jūs būsiet ieinteresēti, lai šāda lapa pazustu no Google rezultātiem pēc tam, kad pieteikšanās termiņš ir beidzies. Sīkāk par šo elementu var izlasīt te.

Šī elementa izmantošanas piemērs, lai izņemtu lapu ārā no Google meklēšanas rezultātiem 2008. gada 1.janvārī:
<meta name="googlebot" content="unavailable_after: 01-Jan-2008 00:00:00 EST">


WordPress platformas lietotājiem

WordPress platformas lietotājiem veikt šajā rakstā aprakstītās SEO lietas var palīdzēt "SEO Meta Editor" spraudnis.


Citi raksti latviešu valodā par šo tēmu



4 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
dzēsts lietotājs, 12.08.2007. 21:55:57
Komentāra reitings: 0

Līdz galam, protams, neizlasīju, bet sākums likās vērtīgs.

Paldies! :)

Uldis (uldis173@inbox.lv), 30.07.2009. 18:36:50 (ip:94.30.152.147)
Komentāra reitings: 0

ahūni labs ;) sis man patīk , Respec ielicējam/ai !!!!

grrr (kkksks@inbox.lv), 06.09.2009. 15:29:27 (ip:95.68.43.162)
Komentāra reitings: 0

un ja es savas lapas rakstā gribu pievienot to noindex vai nofollow, kad izlinkoju uz kādu ārēju resursu, kas tad jāraksta ?
pēc linka rel="nofollow" vai noindex ???

Un šis pie titles - (Neatkārtojiet atslēgvārdus un neatdaliet tos vienkārši ar komatiem.)
Saka ka tieši tas pozitīvi ietekmē piemēram ievietotjot savu galveno atslegvārdu title 2 reizes
Piemērs: Produkts X: Produks X secinājumi
Šis ir novecojis raksts vai arī ir kas mainījies ???

Nu pati google description neignorē, ja nu vienīgi tas nav ievietots un tad viņa pati izvelk ko grib :), description nevaidzētu būt garākam par 154/160 simboliem kautkā tā :)), ar description var panākt daudz labāku rezultātu tipa apmeklētājus, jo nākošais ko klients lasa takš ir descriptions !

karametals.lv (church_burner@karametals.lv), 26.02.2010. 16:25:12 (ip:88.135.138.32)
Komentāra reitings: 0

Ja negribi, lai meklētāji seko saitei, tad jā - lieto rel="nofollow". Tikai atceries, ka ne visi meklētāji tam klausa.

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Par web.hc.lv

web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.

Reklāma
ienāktreģistrēties