SEO mīti un patiesība

Deniss Fedotovs (deni2s), 23.07.2007., 23:20

SEO ir joma, kurā nav noteikti konkrēti likumi, kas ir pareizi un kas nav pareizi, kas strādā un kas nē. Ir tikai vadlīnijas. Tāpēc bieži var lasīt par SEO idejām un mītiem, kuriem grūti rast pamatojumu.

Izlasīju kādu rakstu angļu valodā par populārākajiem SEO mītiem. Rakstā tiek atspēkoti tādi mīti kā:
  • SEO var veikt jebkurš
  • Labam reitingam meklētājsistēmās pietiek ar META tagiem
  • Atslēgvārdu blīvums ir pats būtiskākais
  • Nekad nevajag pārveidot savu mājaslapu
  • Saitēšana ir pati būtiskākā
  • Dažādi domēni, kas norāda uz vienu un to pašu mājaslapu uzlabo reitingu
  • Mājaslapas adrese regulāri jānorāda meklētājsistēmām
Iesācējiem ļoti noderīgi. Taču es, kādu laiku darbojoties ar mājaslapu veidošanu un SEO, esmu dzirdējies dažādas, bieži vien pat pretrunīgas idejas par to, kā veidot SEO, taču neesmu nekur atradis šīm idejām pamatojumu, tā ka man bieži rodas šaubas vai tie ir SEO mīti, vai patiesība.

SEO mīti?Te ir dažas no idejām, kurām neesmu atradis ticamu pamatojumu (oficiālu paziņojumu no meklētājsistēmu puses vai empīriskus pierādījumus):
  1. No SEO viedokļa ir labi, ja lapas atslēgvārdi atrodas arī lapas beigās
  2. Lai palielinātu lapas apjomu, var legāli izmantot ODP kopiju, pat ņemot vērā šo Google paziņojumu
  3. Meklētājsistēmas indeksē tikai sākumu (pirmos 100 kb?) liela izmēra lapām
    The "keep the number of links to under 100" is in the technical guideline section, not the quality guidelines section. That means we're not going to remove a page if you have 101 or 102 links on the page. Think of this more as a rule of thumb. Originally, Google only indexed the first 100 kilobytes or so of web documents, so keeping the number of links under 100 was a good way to ensure that all those links would be seen by Google. These days I believe we index deeper within documents, so that's less of an issue. But it is true that if users see 250 or 300 links on a page, that page is probably not as useful for them, so it's a good idea to break a large list of links down (e.g. by category, topic, alphabetically, or chronologically) into multiple pages so that your links don't overwhelm regular users.
    29.08.2007, Matt Cutts on Nofollow, Links-Per-Page and the Value of Directories
  4. Lapā vajadzētu būt mazāk par 100 saitēm (Skaitās tikai unikālās? Vai arī ar rel="nofollow" atribūtu skaitās?)

    Sk. augstāk
  5. <title> elements jāievieto uzreiz aiz atverošā <head> taga
  6. <title> elements ir pats būtiskākais on-page SEO faktors

    Jā, tā varētu būt:
    www.seomoz.org/article/search-ranking-factors
  7. Google ļoti "nemīl" jaunus domēnus, kuri nav vismaz gadu veci
  8. Divas identiskas saites no lapas A uz lapu B dos to pašu rezultātu (Google PR ziņā), ko viena saite no lapas A uz lapu B

    Jā:
    www.smashingmagazine.com/2007/06/05/google-pagerank-what-do-we-really-know-about-it/
  9. Atkārtojot atslēgvārdu lapas URL vairākas reizes, uzlabojas lapas reitings meklētājsistēmās
  10. Vārdiem, kuri lapā ir treknā šriftā ir lielāka nozīme (Vai tiešām meklētājsistēmas māk atšķirt gan <b>, gan <strong>, gan <span style="font-weight:bold">, gan <span class="trekns">?)
Ja kādam zināms kas vairāk par šīm lietām, tad, lūdzu, ierakstiet komentāros, pievienojot atsauces uz informācijas avotiem. Varbūt arī citiem ir neskaidrības par SEO idejām un mītiem?

14 komentāri Komentēšana pieejama visiem.
andrisp, 24.07.2007. 05:39:17 (ip:86.63.176.65)
Komentāra reitings: 0

Par 10. - domāju, ka meklētājam nebūtu grūti redzēt un ņemt vērā <strong> un <b>. Ja tu izvēlies izmantot kaut kādas klases vai inline style, tad tā jau ir tava paša darīšana.

Sandy, 24.07.2007. 07:57:19 (ip:87.110.141.210)
Komentāra reitings: 0

2. par duplicate content esi dzirdeejis? (protams, dzjeki meegina vinju apiet, ar rss feediem utml, bet nu pamatrezultaats ir 1000's lapu ar duplicate content. Pasham metaajas vinju DB dumps pirms kaada laika, kad mekleejaam izekspairojushos domainus:)

7. interesanto lietu par Sandbox esi dzirdeejis? :)

8. Vienkaarshotaa formula ir: PageRank * 0.85 / ar saiteem = vienas saites speeks (attiecas uz internal un external saiteem)

ok, pietiks man te shareet stufu:)

deni2s, 24.07.2007. 10:26:30
Komentāra reitings: 0

Sandy:

2. Tad jau arī http://directory.google.com ir duplicate content?
7. Esmu, protams, dzirdējis par sandbox bet neko konkrētu - tā arī nav īsti skaidrs, kāds ir tas termiņš un no kā tas ir atkarīgs (ja ir).
8. Jā, bet nav īsti skaidrs vai ir atšķirība, ja ir pieņemsim vienā variantā ir 1 saite no A uz B un 2 saites no A uz C, bet otrā variantā pa 1 saitei no A uz B un C.

"attiecas uz internal un external saiteem" - man vispār šķiet, ka google īpaši savos algoritmos nenodala internal un external saites.

andrisp: Gribētos redzēt kādu pamatojumu tevis teiktajam.

sandy, 24.07.2007. 10:46:03 (ip:87.110.141.210)
Komentāra reitings: 0

par dupe content ir interesanta lieta - supplemental index parasti ir atbilde uz vienaadu kontentu un ir vēlviena lieta, ka pagerank var dabūt tevi āra no supplemental index ;) protams, tevis pieminētā situācija ir interesanta, bet redzi, google izmanto savādāku kārtojumu nekā DMOZ. Dmozā ir A-Z, googlem pēc vinju rankingiem vai tml. Uzreiz kontents jau bik pamainījies, paaris teikumi no google + milzīgs PR un vis notiek :)

deni2s, 24.07.2007. 10:51:13
Komentāra reitings: 0

Nav jau grūti DMOZ pamainīt pēc maniem personīgiem rankingiem un pievienot pāris teikumus no sevis ;) Milzīgu PR gan būtu grūti dabūt. Google ar savu paziņojumu pret DMOZ stipri pavērsās pret DMOZ attīstību, lai gan agrāk bija labākie draugi. Žēl. DMOZ bija kruta lieta un tagad DMOZ ietekme tikai mazināsies.

Oskars (iamgreat@inbox.lv), 24.07.2007. 12:45:34 (ip:159.148.155.67)
Komentāra reitings: 0

title ir ļoti būtisks IMHO, milzīgs linku daudzums notiekti pārmāc title spēku, bet piemēram mazākas konkurences apstākļos uz noteiktiem keywordiem title man liekas diezgan būtiski ietekmē izvietojumu, plus vēl (neietekmējot rankingu) googlē, ja tavas lapas title ir bold, jo sakrīt a rmeklēto keywordu, tas ļoti iespējams palielina CTR...

Sandy, 25.07.2007. 08:07:18 (ip:87.110.141.210)
Komentāra reitings: 0

Oskar, par CTR tas nav iespējams, tas ir fakts, attiecas gan uz organic un jo sevisķi uz PPC kur to izjūt ļoti tieši :)

Deniss, nu to jau arii lielais leerums dara - paarveido, pieliek rss feedus, samudzjina, panjem noskrapee mazliet no listeetaas lapas satura, pamodificee izkartojhumus un vele ir paarsimt kopijas kas itin labi eksistee ;)

p.s. par kaadu pazinjojumu tu runaa???

deni2s, 25.07.2007. 08:30:31
Komentāra reitings: 0

Par šo: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2007/03/site-content-and-use-of-web-catalogues.html

Sandy, 25.07.2007. 14:42:22 (ip:87.110.141.210)
Komentāra reitings: 0

nu lai jau ņemas, jau kopš 2005 gada cīņas ar spamu, scraped cotnent, etc:)

AM, 07.08.2007. 15:01:13 (ip:81.198.160.11)
Komentāra reitings: -1.008

Es tikai pateiksu to ka autors isti nezin prieksmetu par kuru raksta.
Te veidosies majaslapu saraks kas SEO optimizeti www.wpro.lv/seo.html

dzēsts lietotājs, 08.08.2007. 11:36:33
Komentāra reitings: 0

to AM- lol, tā mājaslapa jau nu nopietni izskatās...
citāts "Mājas lapu optimizācija priekš melešanas sistēmam tadiem, ka Google, Yahoo!;"

un tur vēl arī dizaina pakalpojumus piedāvā :)

P.S. melderiv.lv jau gan uz optimizētajiem vārdiem atrod labi...

AM, 14.12.2007. 08:44:48 (ip:81.198.66.31)
Komentāra reitings: 0

to oskars, nu dizaiins tapsanas stadija, ka ari jaunais kontents ;)

deni2s, 12.02.2008. 09:01:37
Komentāra reitings: 0

Neizskatās gan, ka tā www.wpro.lv/seo.html optimizācija darbotos :D

AM, 23.02.2008. 01:12:02 (ip:81.198.160.11)
Komentāra reitings: 0

to deni2s, vai tad tiesam
meginaji ievadit tos atslegvardus? Paradi skrinshotu ;)

Komentāra pievienošana

Ar * atzīmētie lauciņi ir jāaizpilda obligāti.





atpakaļ uz rakstu sarakstu

Par web.hc.lv

web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.

Reklāma
ienāktreģistrēties