
Jauniešu kultūras portāla HC.LV logo veidošana
Deniss Fedotovs (deni2s), 07.11.2007., 22:15Neliels raksts par to, kā tika veidots Jauniešu kultūras portāla HC.LV logo.
Ievads
Saistībā ar iepriekšējo rakstu par logo to saistību ar mājaslapas identitāti, kāds mans draugs, ar kuru kopīgi uzsākām veidot Jauniešu kultūras portālu HC.LV, palūdza, lai es aprakstu kā tika veidots HC.LV logo. Pašreiz viņš pats studē Anglijā, Braitonas Universitātē grafisko dizainu, un par situāciju mūsu valstī izteicās šādi:vērojot kā uk tiek viss pamatots un researchots un kā šeit prasa dažādas starpstadijas atrādīt/attaisnot, tad liekas, ka lv lielākajai daļai logo nav kārtīgi izpētīts pats koncepts, jo var labāk...
Tā kā Jauniešu kultūras portāla HC.LV logo tika sākts veidots diezgan sen - nu jau gadus 3 atpakaļ, tad man nācās pameklēt saglabātās diskusijas un citus materiālus, kas vēl ir saglabājušies no tiem laikiem, tāpēc brīdinu uzreiz, ka iespējamas kādas neprecizitātes, jo ne viss ir saglabājies.
Vēsture
Runājot par logo izveidi Jauniešu kultūras portālam HC.LV, nevar noklusēt to, kā izveidojās šis portāls. Lieta tāda, ka pirms Jauniešu kultūras portāla HC.LV, zem domēna hc.lv (toreiz arī zem hardcore.lv) darbojās mājaslapa par hardcore punk mūzikas stilu un ar to saistītu kustību Latvijā. Lai nebūtu jāraksta garais „hardcore”, pamatā tika izvēlēts vispārpieņemtais saīsinājums "hc", no kura tad arī izveidojās domēna vārds "hc.lv". Šādi lapa pastāvēja kādu laiku, varbūt pāris gadus. Pēc tam es pieņēmu lēmumu šo lapu slēgt uz nenoteiktu laiku, jo kaut arī lapa bija salīdzinoši apmeklēta (dienā 100-300 apmeklētāji), reāli palīdzēt tās veidošanā neviens īpaši nevēlējās. Es arī pats drīz vien emigrēju uz Kanādu.Kanādā izlēmu veidot mājaslapu, kas būtu vairāk kā portāls, aptverot daudz plašākas tēmas, nevis tikai hardcore stila mūziku Latvijā, kā arī kuras darbības pamatā būtu jauniešu brīvprātīgais darbs un pašiniciatīva, kas Kanādā ir diezgan pašsaprotama lieta, atšķirībā no Latvijas. Turklāt portāls būtu tikai viena no šī brīvprātīgā darba un pašiniciatīvas izpausmēm.
Tika izstrādāta aptuvenā koncepcija, kā arī sākts domāt par logo izveidi, kā arī bija dažas idejas, kā varētu veidot lapas izklājumu, kas praktiski tika veidots un pārveidots man atgriežoties Latvijā. Lai gan lapas izklājums jau ir piedzīvojis neskaitāmas izmaiņas un piedzīvos tās vēl, logo praktiski pēc izstrādes līdz šim brīdim nav mainījies, saglabājot lapas identitāti.
Iespējams, ka toreiz tika pieļauta kļūda saglabājot to pašu domēna nosaukumu "hc.lv", taču tajā brīdī šķita, ka plusu ir vairāk kā mīnusu:
- zināmā sabiedrībā tas jau bija atpazīstams
- tas ir ērti uzrakstāms
- bija jau diezgan daudz saišu uz šo vietni, kas palīdzēja attīstīties portālam
- „hc” tikpat labi var nozīmēt arī „hockey club” vai „homo culturalis” kā „hardcore”
Tika izlemts atmest pieņemto saistību ar „hardcore”, un veidot hc.lv kā zīmolu, ar savu identitāti un atpazīstamību. Kā saka – lasām „hc.lv”, domājam jauniešu kultūras portālu. Līdzīgi, kā ar "draugiem" tiek saprasts sociālais tīkls draugiem.lv.
Zvaigznes koncepcija logo
Bija skaidrs, ka viens no logo elementiem varētu būt zvaigznes simbols, kas tika izmantots arī vecajā hc.lv versijā. Kā zināms, zvaigzne apzīmē ko spožu (skatuves zvaigzne), jaunu (Bētlemes zvaigzne), revolucionāru (asociācijas ar Kubu un Če Gevaru).
Zvaigznes simbols no vecās hc.lv versijas
Logo izmantotais zvaigznes simbola pamatā ir stilizēts attēls, kurš tika izveidots uzliekot zvaigznes trafaretu un ar krāsas baloniņu tam pārpūšot dažas reizes pāri. No vienas puses tas simbolizē jauniešiem tik ļoti tuvais dumpinieciskuma izpausmes, kuras bieži vien atspoguļojas dažādos grafitti un uzpūstos trafaretos uz māju sienām. No otras puses interesanto efektu veido tas, ka logo veido nevis pati zvaigzne, bet tas, kas paliek pāri – tiek izmantots pretstats vai alternatīva.
Portāls tika veidots mūsdienu aktīviem jauniešiem, piedāvājot tiem dažādas iespējas izpausties un izrādīt iniciatīvu – gan iesaistoties portāla veidošanā, gan piedāvājot informāciju par citām iespējām izpausties. Tas ir alternatīvs pretstatā citiem komerciālajiem projektiem (visi Jauniešu kultūras portāla ienākumi tiek ieguldīti portāla un ar to saistīto projektu attīstībā un labdarībā).
Tāpēc nebaidīšos teikt, ka šis portāls ir savā ziņā tiešām revolucionārs, jauns un alternatīvs, ko arī simbolizē logo izmantotais zvaigznes simbols. Tajā pašā laikā zvaigznes simbols logo ir smalki izstrādāta detaļa, kas liecina par to, ka pievēršam uzmanību arī smalkām detaļām.


Jaunā zvaigznes simbolā tika samazinātas krāsu pārejas, lai tas izskatītos stingrāks, kā arī būtu mazāk problēmas ar logo attēlošanu.
Logo krāsas

Tika izvēlēta arī sarkanā krāsa, kas kā zināms ir ne tikai diezgan revolucionāra, bet arī pati košākā krāsa. Sekojot Yahoo! piemēram, tika veikts uzstādījums, ka citi mājaslapas elementi nevar saturēt sarkano krāsu, lai logo vairāk izceltos lapā.
Bez šaubām iepriekšminēto iemeslu dēļ mājaslapas burtiem jābūt klasiski melniem, vai vismaz tumši pelēkiem. Tātad arī melnā krāsa tika ieskaitīta krāsu gammā.

Eksperimentējot ar logo skicēm pelēcīgi zilā krāsa vismaz no logo krāsu gammas tika izslēgta, jo tā padarīja logo pārāk raibu, kas bojāja tā stabilitātes iespaidu. Patiesībā arī nebija īsti kur to krāsu izmantot, jo papildinot logo ar papildus elementiem tas vairs neizskatījās tik pārliecinošs, bet vairāk tāds sadrumstalots.

Iespējamā krāsu gamma
Krāsu pamatgamma tika izvēlēta no web safe krāsām, lai pēc iespējas mazāk samazinātu toņu deformācijas dažādos ekrānos (PDA, mobilajos tālruņos u.c.)
Logo teksta daļa

Bija diezgan skaidrs, ka uzrakstam „hc.lv” ir jābūt vienkāršam, skaidram, izlasāmam, stabilam un pamanāmam. Eksperimentējot tika izvēlēts pats parastākais fonts „Arial”, jo tas palīdz veidot vienkāršus un stabilus burtus, kas tajā pašā laikā ir viegli salasāmi, bet nav pārāk smagnēji.
Logo kopskats
Kombinējot dažādi iegūtos elementus – uzrakstu „hc.lv”, zvaigzni, un apakšdomēna nosaukumu, kas atradīsies pirms uzraksta „hc.lv”, beigās tika izvēlēti daži varianti. No tiem atkrita variants ar zvaigzni starp apakšdomēna nosaukumu un hc.lv, jo vizuāli šāds logo diezgan stipri atgādināja e-pasta adresi. Pašās beigās vēl skaidrības labad tika iekombinēts klāt uzraksts „Jauniešu kultūras portāls”, jo „hc.lv” tomēr nav diezgan pašsaprotamas uzraksts. Arī tam tika piemērots „Arial” fonts, bet tika piestrādāts pie atstarpēm starp burtiem, lai tās būtu vienmērīgākas. Protams, ka tika noteikts arī cik lielam jābūt baltajam logo fonam, gadījumā ja logo tiks izvietots uz citas krāsas fona.
HC.LV logo galējais variants
Kopsavilkums
Kopumā logo tika veidots un pārdomāts apmēram 3 mēnešu garumā (protams, paralēli plānojot citas lietas). Tagad, pēc apmēram 3 gadiem, varu pateikt, ka kopumā esmu ļoti apmierināts, kā izskatās logo. Visefektīvāk (pateicoties smalki izstrādātajai zvaigznei), tas protams izskatās lielā izmērā, taču arī mazā izmērā to ir viegli saskatīt un arī atpazīt. Atzīšos, ka vienreiz pats izbrīnījos, ka bez grūtībām garāmejot atpazinu uz trotuāra guļošā bukletā Jauniešu kultūras portāla HC.LV logo, kas bija apmēram centimetra platumā, iepriekš par to nezinot.
Reklāmas baneris ar HC.LV logo
No iespējams sliktajām logo īpašībām varbūt var minēt to, ka samazinot paliek neskaidrs uzraksts „Jauniešu kultūras portāls”, kuru nepieciešamības gadījumā var bez pūlēm izdzēst, nenodarot lielu skādi pašam logo.
Logo pēc izveides diezgan viegli bija pārveidot, lai tas atbilstu nepieciešamajiem izmēriem, jo ne vienmēr garuma un platuma attiecība ir tāda, kādu mēs to vēlamies.

88x31 baneris

125x125 baneris

160x60 baneris

460x60 baneris
Cita problēma bija tas, ka logo sākotnēji tika veidots Adobe Photoshop programmā, līdz ar to tas netika saglabāts vektoru formātā, kas palīdzētu logo palielināt un samazināt bez kvalitātes zudumiem. Vēlāk logo tika pārzīmēts Adobe Ilustrator programmā vektoru formā, atrisinot arī šo problēmu.
Nobeigumā
Laika gaitā ir radušās arī dažas izmaiņas Jauniešu kultūras portāla logo – baltā fona krāsa vairs nav tik obligāta, to tāpat reti kurš logo publicētājs ievēroja, un, ja arī ievēroja, tad bieži vien baltais fons tika apgraizīts neatbilstoši. Turklāt veidojot dizainu t-kreliņiem konstatējām, ka logo pat ļoti labi izskatās arī uz melna fona.
T-krekli ar HC.LV simboliku
Iespējams, ka arī uzrakstā „Jauniešu kultūras portāls” turpmāk tiks vairāk atdalītas garumzīmes un jumtiņš virs „š”, no pašiem burtiem, jo samazinot logo šīs diakritiskās zīmes pārāk saplūst ar burtiem.

Jauniešu kultūras portāls HC.LV turpina savu un zīmola attīstību un atpazīstamību. Pašlaik to ik dienas to apmeklē ap 2000 apmeklētāju, un šis skaitlis nepārtraukti aug, lielākā daļa no apmeklētājiem ir jaunieši līdz 25 gadiem. Portālā tiek organizēti konkursi, koncerti un citas aktivitātes. Ir tikko nodibināta biedrība „Homo Culturalis” (saīsinājumā – HC), kas pārstāvēs Jauniešu kultūras portālu HC.LV, kas atvieglos dažādas juridisku un finansiālu lietu kārtošanu. Pašlaik brīvprātīgi portāla veidošanā ir iesaistīti vairāk kā 10 cilvēki un iespējams, ka tas ir visapmeklētākais nekomerciālais portāls Latvijā.
Ja kāds vēl neko nav dzirdējis par Jauniešu kultūras portālu HC.LV, tad tagad es ar lielu pārliecību varu teikt – jūs noteikti dzirdēsiet! Tas kļūst arvien atpazīstamāks, un ļoti būtisku nozīmi Jauniešu kultūras portāla HC.LV identitātes veidošanā un atpazīšanā rada tieši logo.
Par web.hc.lv
web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.
Reklāma