Lietojamība un lapas ekspozīciju skaits
Deniss Fedotovs (deni2s), 06.09.2008., 20:54Vai liels lapu ekspozīciju skaits ir labi vai slikti?
Parasti mājaslapu statistikā tiek uzrādīti divi skaitļi - unikālie lapas apmeklētāji un lapas ekspozīciju skaits, jeb citiem vārdiem sakot, cik reizes lapa ir pārlādēta vispār. Arī reklāmdevējus (īpaši mediju aģentūras) vienmēr interesē, kāds ir garantētais baneru ekspozīciju skaits noteiktā laika posmā? Protams, jo šis skaitlis ir lielāks, jo vairāk tas patīk reklāmdevējiem.
Taču te rodas jautājums - kam jūs veidojat mājaslapu - tās apmeklētājiem vai reklāmdevējiem? Jo, ja lapa tiek veidota tās apmeklētājiem, tad jūs esat ieinteresēts, lai lapā apmeklētājam būtu "jāmokas" pēc iespējas mazāk klikšķinot pa to. Jo mazāk apmeklētājam būs jāklikšķina, lai atrastu vēlamo informāciju vai izpildītu nepieciešamo darbību, jo ērtāka viņam šķitīs šī lapa. Un jo mazāk ekspozīciju būs lapai. Un vēl viena interesanta lieta - jo interesantāka ir jūsu lapa, jo retāk apmeklētāji klikšķinās uz reklāmām tajā, cenšoties atrast ko citu.
Pāris reāli piemēri no dzīves saistībā ar ekspozīciju skaitu.
Paskatīsimies uz draugiem.lv statistiku par unikālajiem apmeklētājiem:
Taču te rodas jautājums - kam jūs veidojat mājaslapu - tās apmeklētājiem vai reklāmdevējiem? Jo, ja lapa tiek veidota tās apmeklētājiem, tad jūs esat ieinteresēts, lai lapā apmeklētājam būtu "jāmokas" pēc iespējas mazāk klikšķinot pa to. Jo mazāk apmeklētājam būs jāklikšķina, lai atrastu vēlamo informāciju vai izpildītu nepieciešamo darbību, jo ērtāka viņam šķitīs šī lapa. Un jo mazāk ekspozīciju būs lapai. Un vēl viena interesanta lieta - jo interesantāka ir jūsu lapa, jo retāk apmeklētāji klikšķinās uz reklāmām tajā, cenšoties atrast ko citu.
Pāris reāli piemēri no dzīves saistībā ar ekspozīciju skaitu.
Paskatīsimies uz draugiem.lv statistiku par unikālajiem apmeklētājiem:
Kā redzams, draugiem.lv atpaliek no inbox.lv pēc unikālo apmeklētāju skaita. Toties pēc ekspozīciju skaita draugiem.lv ir topa augšgalā:
Vai tas liecina par labu draugiem.lv? Domāju, ka nē. Acīmredzot ar draugiem.lv lietojamību kaut kas nav kārtībā, ja ņem vērā, ka konkurentam one.lv uz katru lietotāju vidēji ir 589 ekspozīcijas mēnesī, bet draugiem.lv - 1014 ekspozīcijas. Pie tam, domāju, ka klikšķi ir daudz vairāk, jo draugiem.lv ļoti aktīvi izmanto AJAX tehnoloģiju (īpaši bilžu galerijās), kas ļauj mainīt lapas saturu nepārlādējot lapu un domāju, ka šādi klikšķi šeit redzamajā Gemius statistikā netiek uzskaitīti.
Ja palūkojas, kas par šo tēmu rakstīts iekš draugiem.lv piedāvātās statistikas, tad var redzēt, ka draugiem.lv noklusē to, ka pēc unikālo apmeklētāju skaita viņi nav līderi Latvijas interneta vidē, taču parāda tikai sev izdevīgāko grafiku, kur lielo ekspozīciju skaitu cenšas pataisīt no defekta par efektu:
Ja palūkojas, kas par šo tēmu rakstīts iekš draugiem.lv piedāvātās statistikas, tad var redzēt, ka draugiem.lv noklusē to, ka pēc unikālo apmeklētāju skaita viņi nav līderi Latvijas interneta vidē, taču parāda tikai sev izdevīgāko grafiku, kur lielo ekspozīciju skaitu cenšas pataisīt no defekta par efektu:
Cita mājaslapa, kura cer lepoties ar lielu ekspozīciju skaitu ir krabjiem.lv, jo citādi es nevaru izskaidrot, kādēļ viņu lapās kodā ir šādas rindiņas, kas pārlādē lapu katras 5 minūtes:
It kā sīkumi, taču pēc tiem var spriest par mājaslapu veidotāju attieksmi - vai mājaslapas tiek veidotas galvenokārt apmeklētājiem vai reklāmdevējiem.
<meta http-equiv="refresh" content="300" />
It kā sīkumi, taču pēc tiem var spriest par mājaslapu veidotāju attieksmi - vai mājaslapas tiek veidotas galvenokārt apmeklētājiem vai reklāmdevējiem.
Par web.hc.lv
web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.
Reklāma