Mājaslapas tehniskā uzdevuma sastādīšanas nepieciešamība
Deniss Fedotovs (deni2s), 03.07.2007., 12:19Lai cik tas bēdīgi nebūtu, parasti klienta uzstādījums mājaslapu izstrādātājiem ir „izveidot kompānijas mājaslapu ar foršu dizainu”. Apmēram tā. 90% gadījumos neko vairāk klientam nevajagot.
Pieprasījums rada piedāvājumu, kur mājaslapu par grašiem izstrādā dizaineris ar kodētāju (+tehniskais direktors, lai skan nopietnāk). Sliktākajā gadījumā statisku lapu, labākajā gadījumā lapu ar satura vadības sistēmu (CMS – content management system) un visdārgākajā (bet bieži ne labākajā) gadījumā lapa ir izstrādāta izmantojot flash tehnoloģiju.
Ne jau vienmēr, bet vairumā gadījumu tā tas ir, jo klientam nav ne mazākās saprašanas, ka mūsdienās arī tīmeklī ir konkurence, un ka nav vairs tīmekļa lietotāji pateicīgi par katru jaunu mājaslapu, kā tas bija deviņdesmito sākumā.
Diemžēl, mājaslapai, kura nav tikai tāpēc, lai būtu, jo arī kaimiņam ir, ir jāveic kāda funkcija, kāds uzdevums. Vienalga, vai jāiepazīstina ar kādu produktu, pakalpojumu, vai tas jāpārdod vai vienkārši tai jābūt firmas vizītkartei internetā. Visbiežāk šo mājaslapas funkciju skaidri nezin ne mājaslapas pasūtītājs, nedz mājaslapas izstrādātāji.
Te nu es atkal uzdūros labam rakstam krievu valodā, par to, kā veidot mājaslapas tehnisko uzdevumu, kas palīdz noskaidrot mājaslapas mērķus, uzdevumus un prioritātes, lai nonāktu līdz vīzijai par to, kā tad mājaslapai būtu jāizskatās un jādarbojas.
Kā jau rakstā ir minēts, tad tehniskā uzdevuma sastādīšanai jābūt maksas pakalpojumam, un tas prasa iemaņas, pie tam katram konkrētam gadījumam ir nepieciešama individuāla pieeja. Jebkurā gadījumā, sastādot tehnisko uzdevumu ir vieglāk sadarboties ar klientu, tāpēc es noteikti ieteiktu iepazīties ar šo rakstu mājaslapu veidotājiem, un izmantot tehniskā uzdevuma sastādīšanu arī savā praksē.
Ne jau vienmēr, bet vairumā gadījumu tā tas ir, jo klientam nav ne mazākās saprašanas, ka mūsdienās arī tīmeklī ir konkurence, un ka nav vairs tīmekļa lietotāji pateicīgi par katru jaunu mājaslapu, kā tas bija deviņdesmito sākumā.
Diemžēl, mājaslapai, kura nav tikai tāpēc, lai būtu, jo arī kaimiņam ir, ir jāveic kāda funkcija, kāds uzdevums. Vienalga, vai jāiepazīstina ar kādu produktu, pakalpojumu, vai tas jāpārdod vai vienkārši tai jābūt firmas vizītkartei internetā. Visbiežāk šo mājaslapas funkciju skaidri nezin ne mājaslapas pasūtītājs, nedz mājaslapas izstrādātāji.
Te nu es atkal uzdūros labam rakstam krievu valodā, par to, kā veidot mājaslapas tehnisko uzdevumu, kas palīdz noskaidrot mājaslapas mērķus, uzdevumus un prioritātes, lai nonāktu līdz vīzijai par to, kā tad mājaslapai būtu jāizskatās un jādarbojas.
Kā jau rakstā ir minēts, tad tehniskā uzdevuma sastādīšanai jābūt maksas pakalpojumam, un tas prasa iemaņas, pie tam katram konkrētam gadījumam ir nepieciešama individuāla pieeja. Jebkurā gadījumā, sastādot tehnisko uzdevumu ir vieglāk sadarboties ar klientu, tāpēc es noteikti ieteiktu iepazīties ar šo rakstu mājaslapu veidotājiem, un izmantot tehniskā uzdevuma sastādīšanu arī savā praksē.
Par web.hc.lv
web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.
Reklāma