Case Study - dzejolis.lv
Deniss Fedotovs (deni2s), 28.12.2008., 22:22Īsumā - neliela izpēte, 3 dienu darbs un 10 000+ apmeklētāju pirmajā mēnesī.
Vienmēr esmu lasījis par to, kā ārzemēs tiek ieteikts uzsākt online biznesu. Jāatrod atslēgvārds, kuru cilvēki bieži meklē Googlē, un uz kuru nav liela konkurence. Tad tiek veidota mājaslapa, kura tiek optimizēta uz šo atslēgvārdu, tiek iegūts trafiks, kurš beigās tiek monetizēts (pārvēsts naudā).
Personīgi man ir grūti iedomāties šādu biznesa variantu, jo es nevaru sevi iedomāties veidot biznesu par tēmām, kuras mani neinteresē. Taču, pamanīju, ka dzejas sadaļa Jauniešu kultūras portālā HC.LV iegūst regulāri diezgan daudz apmeklētāju, tāpēc radās doma, ka šī lieta jāpapēta sīkāk. Izrādās, ka cilvēki diezgan daudz meklē dzejoļus, un tā nu pamazām tas viss attīstījās līdz jauna projekta izveidei.
Spriežot pēc statistikas, cilvēki meklē dzejoļus ne jau tāpēc, ka viņiem pašiem patiktu dzeja, bet gan tāpēc, ka apsveikuma kartiņās ir jāieraksta kāds pantiņš. Un kā redzams no datiem, ko var iegūt iekš Google Insights, tad pats aktīvākais dzejoļu meklēšanas laiks ir Ziemassvētki, vēl cilvēki meklē dzejoļus uz Valentīndienu, Lieldienām un arī uzsākot mācības septembrī (1. septembris, skolotāju diena, utt.).
Papētot sīkāk Google AdWords atslēgvārdu rīkā, var redzēt, ka ir arī citi populāri (kaut arī ne tik ļoti, kā "Ziemassvētku dzejoļi" atslēgvārdi, saistībā ar dzejoļiem.
Papētot konkurenci, tika izlemts izveidot atsevišķu tematisku dzejoļu vortālu. Projektam tika izvēlēts domēna vārds dzejolis.lv, kurš ļoti labi atbilst no SEO viedokļa gan frāzei "dzejoļi", gan "dzejoli", gan "dzejolis". (Var vēl darbūt Latvijā labus domēna vārdus, ja rūpīgi pameklē!) Pagāja apmēram 3 dienas, lai uzstādītu CMS, pielāgotu atbilstošu dizainu, izveidotu pirmās tematiskās sadaļas ("Ziemassvētku dzejoļi" un "Jaungada dzejoļi", protams) un pievienotu pirmos dzejoļus.
Projektā tika iesaistīts vēl viens cilvēks, kurš nodrošina regulāru dzejoļu atlasi un pievienošanu, lai gan jāatzīstas, ka pēc pirmo dzejoļu pievienošanas man pašam tik ļoti iepatikās atlasīt un lasīt skaistus dzejoļus, ka vēl aizvien brīvajos brīžos ar to nodarbojos, kaut arī tas neietilpst manos "darba pienākumos".
Pamazām tika izveidotas vēl dažas sadaļas, vadoties pēc dzejoļu tematikas un pēc tā, pēc kādiem atslēgvārdiem cilvēki meklē dzejoļus vairāk. Arī vadoties pēc "sezonas" ir ieplānots pievienot vairāk atbilstošos dzejoļus, piemēram, pirms Ziemassvētkiem uzsvars tika likts uz Ziemassvētku dzejoļiem, pirms Jaunā gada uzsvars uz Jaungada dzejoļiem, bet pirms Valentīndienas uzsvars tiks likts uz dzejoļiem par mīlestību.
dzejolis.lv statistika (spiediet uz attēla, lai to palielinātu)
Tagad, pēc Ziemassvētkiem, var teikt, ka šī ideja ir bijusi veiksmīga, jo mēneša laikā dzejolis.lv, kurš sastāv no ~50 lapām, ieguva 10 000+ apmeklētāju, protams, ka lielākā daļa bija nākuši no Google meklējot Ziemassvētku dzejoļus - jo tuvāk Ziemassvētkiem, jo vairāk. 23.decembrī dzejolis.lv, kā jau to varēja paredzēt, pēc iepriekš veiktā pētījuma, apmeklēja visvairāk apmeklētāju - 2500+, un pēc tam apmeklētāju skaits atkal ir "noplacis" uz 100+ apmeklētājiem.
Domāju, ka mēnesi vecam projektam, tas ir pavisam neslikts rādītājs, kuri uz nākamo gadu tiks noteikti uzlaboti, jo iespējas, kur augt un attīstīties vēl ir. Arī Google diezgan labi indeksē dzejolis.lv, par ko jāpateicas CMS, kas ir ļoti labi optimizēta Googlei, kā arī regulārai satura papildināšanai.
Jāatzīmē, ka apmeklētāju komentāri iekš dzejolis.lv patīkami pārsteidz pozitīvā nozīmē un motivē tik darboties tālāk.
dzejolis.lv atslēgvārdu statistika (spiediet uz attēla, lai to palielinātu)
Nākotnē tiek plānots regulāri papildināt dzejolis.lv saturu ar jauniem, skaistiem dzejoļiem. Protams, ja kāds vēlas iesūtīt publicēšanai sevis rakstītu dzejoli, tad to droši var darīt. Domāju arī par sadarbību ar apsveikuma kartiņu un atklātnīšu tirgotājiem un/vai puķu un dāvanu tirgotājiem. Tā, ka, ja kāds vēlas veidot sadarbību, dodiet ziņu, kontaktus atradīsiet iekš dzejolis.lv.
web.hc.lv ir vortāls, kurā tiek aplūkoti mājaslapu veidošanas un mārketinga aspekti, no idejas līdz gandarījumam.